.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات پیچیده ترین نقشه ترکیه در سوریه
نوار صوتی فاش شده در ترکیه، نقش گسترده قطر را در ارسال سلاح و مهمات برای گروه های مسلح در سوریه نشان می دهد. افشای این نوار در رسانه های ترکیه باعث تعجب بسیاری از مردم این کشور از نقش کشورشان در سوریه شده است.

شبکه خبر: با افشای این نوار صوتی یکی از پیچیده ترین سناریوی های ساختگی برای دخالت نظامی ترکیه در سوریه افشا شده است. بر اساس اطلاعات این نوار صوتی چهار شخصیت مهم ترکیه در این عملیات نقش مستقیم داشتند یعنی احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه، حقان فیدان رئیس سازمان اطلاعات، فریدون سینیرلی اوغلو معاون وزیر امور خارجه و یاشار گولار جانشین رئیس ستاد ارتش ترکیه این برنامه ریزی را انجام داده اند. این چهار شخصیت ترک در نوار صوتی سناریویی را برای عملیات سری به منظور توجیه دخالت نظامی ترکیه در سوریه بررسی می کنند.

رسانه های ترکیه نیز بر اساس این نوار صوتی از برنامه ریزی های دولت این کشور برای دخالت نظامی در سوریه اطلاعات دیگری را منتشر کردند. در این طرح رئیس سازمان اطلاعات ترکیه از برنامه ای برای اعزام چهار نیرو به داخل خاک سوریه برای شلیک هشت موشک به سوی ترکیه سخن می گوید تا بهانه ای برای دخالت نظامی در سوریه فراهم شود. داود اوغلو که این نشست در دفتر او برگزار شده است تاکید می کند اردوغان در تماس تلفنی از امکان استفاده از این حمله در شرایط کنونی سخن گفته است.

ترکیه نوار صوتی فاش شده را تکذیب نکرد و فقط مقامات این کشور به محکوم کردن افشای آن اکتفا کردند و وعده دادند عاملان افشای آن را مجازات خواهند کرد.

رئیس سازمان اطلاعات ترکیه درباره این طرح محرمانه تاکید می کند پس از آغاز حمله به سوریه چند انفجار در داخل این کشور رخ خواهد داد. گولار جانشین رئیس ستاد ارتش ترکیه هم در این نوار صوتی بر لزوم تسهیل انتقال سلاح و مهمات برای مخالفان سوری سخن می گوید و تاکید می کند قطر به دنبال خرید مهمات است و حاضر است از قبل هزینه آن را پرداخت کند.

گولار خاطر نشان می کند ارتش ترکیه به دستور وزیر (خارجه) مهمات در اختیار قطر قرار می دهد تا به سوریه منتقل شود.

سازمان اطلاعات ترکیه کنترل چند گروه مسلح در سوریه را در دست دارد و حدود دو هزار کامیون سلاح را برای این گروه ها ارسال کرده است


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : ترکیه , سوریه , نوار صوتی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.