.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طنز/ کاترین اشتون: جلیلی خیلی بهتر از ظریف بود
طنز و کاریکاتور > طنز - بعد از آنکه مشخص شد می‌توان به راحتی با کارگردانان هالیوود گفتگو کرد و آرزوهای سردبیری را در قالب گفتگو گنجاند، شب گذشته خبرنگار نشریه بوووووق گفتگویی داغ و تکان دهنده با کاترین اشتون انجام داده که گزیده ای از آن را در ادامه می خوانید:
- وضعیت مذاکرات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- واقعیتش را بگویم؟

- بله حتما.

- قول می‌دهید منتشر کنید؟

- بله حتما. ما معتقد به آزادی بیان هستیم.

- راستش سعید جلیلی خیلی بهتر از ظریف بود. ظریف در مذاکرات دل به کار نمی‌دهد و همه‌ش سرش توی فیس بوک است. بعدهم فکر می‌کند دیپلمات یعنی اینکه دائم بخندی! بارها شده من توی مذاکره سرش داد کشیدم ولی جلوی دوربین لبخند زده که بگه طوری نی! جلیلی حداقل در مذاکرات حرفی می‌زد، این آقای ظریف ...بگذریم!

- نظرتان درباره فیس بوک چیست؟

- واقعیتش این است که فیس بوک یکی از ابزار فساد است. این یک واقعیت جهانی است و ما در اروپا هم آن را قبول داریم، فیس بوک درست شده تا ملت ها در استعمار قدرت های سلطه گر دربیایند. من خودم فیس بوکم را تعطیل کردم. به فرزندانم هم گفتم حق استفاده از آن را ندارید. من خیلی خوشحالم که فیس بوک در ایران فیلتر است. ای کاش ما در ایران زندگی می کردیم و من خیالم از بابت بچه هام راحت بود.

- نظرتان درباره توافقنامه چیست؟

- حقیقت این است که ما ایران را دور زدیم و از این بابت خیلی خوشحالیم. البته چند نماینده مجلس شما هستند که خیلی تیز اند و گویا دست ما را خوانده اند اما توافقنامه انجام شده. از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان ما در 5+1 کلا هرچی آمریکا بگه گوش می‌دیم اصلا مذاکره ای در کار نیست.

- نظرتان درباره دولت جدید ایران چیست؟

- نظر مثبتی ندارم. به نظرم دکتر روحانی باید کابینه را ترمیم کند. وزیر خارجه و وزیر ارشاد باید عوض بشوند. یکی دو وزیر دیگر هم هستند که خیلی پیر هستند و توان کار ندارند. در مجموع احمدی نژاد بهتر بود. ما در اروپا منتظر جلیلی یا قالیباف بودیم که روحانی همه چیز را خراب کرد. این سبد کالا هم اصلا خوب نبود و بی تدبیری دولت رو نشون داد.

- تلویزیون ایران را تماشا می کنید؟

- حتما. من هر شب بیست و سی را نبینم انگار چیزی از وجودم را گم کرده باشم. من عاشق گفتگوی ویژه خبری با اجرای حسن عابدینی هستم. خسرو معتضد را هم می بینم برای ایران شناسی. جمعه ها هرجا باشم خودم را می رسانم به درس های استاد رحیم پور ازغدی. خیلی دوست دارم در سفر بعدی به دیدار مهندس ضرغامی بروم.

- و روزنامه های ایران؟

- ک. و. ج. ر. با حروف مخفف گفتم که آتو دست کسی نیفتد. اینها را حتما چک می کنم بویژه قبل از مذاکرات. تحلیل های آنها در مذاکرات خیلی به ما کمک کرد.

- نظرتان درباره حجاب چیست؟

- خیلی تجربه خوبی بود. اگر امریکا دست ما را در اتحادیه اروپا نبسته بود من تا آخر عمرم این شال را از خودم دور نمی کردم.

- وضعیت جهان الان کلا چطور است؟

خب امریکا که در حال فروپاشی است و در بحران‌های متعددی غرق شده. اروپا هم وضعیت خوبی ندارد. همین انگلستان را شما ببینیند. خبرنگار بیست و سی را ببینید که چطور از عمق لرزش های ستون حاکمیتی در لندن گزارش می‌دهد. یا پاریس . بازهم استند می‌کنم به خبرنگار بیست و سی. واقعا اروپا نیازمند ایران است. من این را واقعا عرض کنم که مذاکرات، قصه است، ما برای نجات راهی نداریم جز اینکه به ایران بپیوندیم. اگرچه در دولت جدید گویا آنها می‌خواهند به ما بپیوندند که این اشتباه است.

- و نظرتان درباره ایران و سفر سه روزه؟

- خیلی دوست داشتم به منزل احمدی نژاد بروم و از نزدیک با او ملاقات کنم. مرد بزرگی است که 4 سال بعد قدر او را خواهید دانست. البته از او بهتر هم در این کشور هست. آقای جلیلی که دیروز به من گفتند در دانشگاه هم تدریس می کنند. ایتز فانتاستیک. کاش می شد از طریق فضای مجازی در کلاس هایشان شرکت کنم. در ضمن خیلی دوست داشتم فرصت می بود و من به تماشای فیلم معراجی‌ها می‌رفتم. کاش اوکراین مشکلی نداشت و من عید را در کنار ایرانی‌ها می‌بودم و سبزی پلو با ماهی می‌خوردم...در ضمن پسرم را هم دادم بیاید دانشگاه ایرانیان ثبت نام کند اگر این دولت جدید بگذارد احمدی نژاد کارش را بکند.

- آرزوی خاصی دارید؟

بله. اول اینکه جواد شمقدری را به تیم مذاکره کننده 5+1 بیاوریم؛ اول اهل لابی است و کارش را بلد است. وقتی برای اصغر فرهادی به خاطر فیلم ضعیف و ناجوانمردانه‌اش درباره ایران، اسکار می‌گیرد، نمی‌تواند حق ما را در مذاکرات بگیرد؟ دیگر اینکه خیلی دوست دارم در سریال جدید آقای سلحشور بازی کنم تا سینمای ایران را از فاضلاب نجات بدهم اما امریکای سلطه گر و جهانخوار دارد جهان ذهنی ما را هم می‌خورد...(او در اینجا به افق خیره می‌شود و اشک در چشمانش حلقه می‌زند.)

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : اشتون

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.