.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتشار اوراق مشارکت وقف جمعی در کشور

شمال نیوز: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از انتشار اوراق مشارکت برای وقف جمعی و مشارکتی در کشور خبر داد و گفت: در نخستین گام با مشورت افراد اهل فن درمان بیماران سرطانی مورد توجه قرار دارد.
          
حجت‌الاسلام علی محمدی در حاشیه سفر به مازندران و بازدید از بقعه ناصرالحق در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در مورد سوق دادن وقف‌های جدید به سمت درمان بیماران صعب‌العلاج بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه در نظر داشته و آن را مطرح کرد وقف جمعی، گروهی و مشارکتی است.

وی ادامه داد: اوراق وقف وسیله‌ای برای ایجاد وقف جمعی و گروهی بوده که سال گذشته پیشنهادمان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و شورای نگهبان نیز آن را تائید کرد.

محمدی با اعلام اینکه اقدامات قانونی در زمینه چاپ اوراق وقف نیز با بانک مرکزی به عمل آمده و مجوزهای لازم را دریافت کردیم، اضافه کرد: این اوراق وقف انحصارا مجوز و نظارتش با سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با بیان نخستین موضوع در این زمینه یادآور شد: نخستین موضوعی که در زمینه وقف جمعی مطرح کردیم بحث درمان سرطان است که با مشورت وزارت بهداشت و درمان، سازمان نظام پزشکی و افراد اهل فن این پیشنهاد داده شد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اعلام اینکه هم‌اکنون یکی از اولویت‌های جامعه ما درمان بیماری‌های صعب‌العلاج نظیر سرطان و مشکلات بیشمار خانواده‌ها و افراد مبتلا است، تصریح کرد: اقدامات اولیه در این زمینه در حال انجام است و امیدواریم همه مردم در این امر مهم مشارکت داشته و هرکس به اندازه توانایی خود بتواند در این طرح عظیم شرکت داشته باشد.

وی مبلغ کف این اوراق مشارکت وقف را 100 هزار تومان به بالاتر دانست و یادآور شد: این امر در قالب عقد صلح بوده که به سازمان اوقاف و امور خیریه وکالت و نیابت داده می‌شود تا پول‌هایی که برای این امر خیر وقف شده را برای سرمایه گذاری، خریداری زمین و آماده کردن تجهیزات و امکانات به نیابت از همه واقفانی که در این وقف گروهی شرکت کردند، استفاده کند.

محمدی با بیان اینکه ممکن است در یک پروژه بزرگ تعداد زیادی از مردم مشارکت داشته باشند، ادامه داد: البته در شهر ری پیش‌بینی می‌شود بیمارستان تخصصی سرطان با اعتبار اولیه 100 میلیارد تومان برای فاز نخست در نظر گرفته که با این اقدام در پی همگانی کردن وقف هستیم تا عده‌ای فکر نکنند وقف تنها برای افراد سرمایه‌دار بوده زیرا همه افراد می‌توانند به اندازه توان خودشان واقف باشند.

این مسئول اضافه کرد: البته وقف جمعی تنها در بحث بیماری و درمان نیست بلکه ممکن است در استان‌ها و شهرهای مختلف مسئولان موضوعاتی همانند ازدواج جوانان، کمک به نخبگان، کمک به آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، یاری نیازمندان و دیگر موضوعات را مهمتر بدانند و این اوراق وقف را برای آن جهت منتشر کنند.

محمدی با اشاره به اینکه وقف‌های خرد هم‌اکنون کارآیی زیادی ندارد، اداره کردنش مشکل بوده و هزینه‌بردار است، اذعان داشت: با توجه به پروژه‌های بزرگ می‌توانیم نیازهای اساسی جامعه را با مشارکت برطرف کنیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.171 seconds.