.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صالحی‌اخراج‌دانشمندان‌هسته‌ای‌راتکذیب‌کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در واکنش به اخبار منتشر شده درباره تغییر و تحولات در سازمان انرژی اتمی گفت: هیچ فردی از سازمان انرژی اتمی اخراج نشده است و آقای جنتی نیز بزرگوارانه آنچه را که در نماز جمعه مطرح کردند پس از اطلاعاتی که به ایشان داده شد مجددا به شکل دیگری عنوان کرد و دستور دادند صدا و سیما آن بخش از اظهارات را پخش نکند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در واکنش به اخبار منتشر شده درباره تغییر و تحولات در سازمان انرژی اتمی گفت: هیچ فردی از سازمان انرژی اتمی اخراج نشده است و آقای جنتی نیز بزرگوارانه آنچه را که در نماز جمعه مطرح کردند پس از اطلاعاتی که به ایشان داده شد مجددا به شکل دیگری عنوان کرد و دستور دادند صدا و سیما آن بخش از اظهارات را پخش نکند.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان بعدازظهر دیروز در دیدار با خانواده شهدای هسته ای در محل سازمان انرژی اتمی کشورمان  با اشاره به اینکه خانواده سازمان انرژی اتمی یک خانواده 15 هزار نفری است گفت: نباید فراموش کنیم که جمع بزرگی در پیشبرد صنعت هسته ای موثر بوده اند.

وی ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران قدردانی کرد و گفت: کسانی که شان و مقامی دارند گشاینده این راه هستند تا بقیه بتوانند طی مسیر کنند و به مقصد برسند آنها پیشقراولان این صنعت به اعتبار جایگاهی ویژه ای دارند.

 صالحی  در واکنش به اخباری که درباره تغییر در سازمان انرژی اتمی منتشر می شود گفت: ما احتیاج به انسجام ملی داریم و در شرایطی هستیم که هر چقدر منسجم تر باشیم با اقتدار بیشتری مذاکرات را پیش می بریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان  با اشاره به اینکه انتظار نقد داریم چرا که نقد از سر دلسوزی است بیان کرد: نقد می تواند به جا باشد یا نقدی باشد که مبتنی بر داده های جدید نباشد. یک زمانی نقد به مفاد و محتوای مذاکره نیست بلکه بیان مسائلی است که از اساس دروغ و بی مبنا است اینکه دیگر نقد نیست اتهام و بهتان و بداخلاقی است.

صالحی گفت: سازمان انرژی اتمی دارای 15 هزار پرسنل است که 5 هزار نفر از این پرسنل استخدام دولتی هستند و ما اصلا نمی توانیم آنها را اخراج کنیم.

وی با اشاره به اینکه کسانی که مطرح می کنند نام شخصی که بی دلیل از سازمان اخراج شده را اعلام کنند بیان کرد: 10 هزار نفر پرسنل دیگر سازمان شرکتی هستند که سالانه عقد قرارداد می شوند و اصلا استخدام رسمی نیستند. هر سال تعدادی مهندسان جدید استخدام می شود و عذر تعدادی خواسته می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با تاکید بر اینکه تمام مباحث مطرح شده در مورد شش نفر از این 15 هزار نفر است تصریح کرد: این 6 نفر هیچ کدام استخدام رسمی سازمان نیستند. از این 6 نفر نیز 3 نفر هم اکنون در حال کار در سازمان هستند و ابقاء شدند. 3 نفر باقیمانده نیز تا حدود سه هفته پیش بر سر کار بودند. یکی از این افراد شخصی بود که من در گذشته ریاست سازمان را به عهده داشتم وی را به عنوان رئیس یکی از شرکت ها منصوب کرده بودم و این بار نیز به وی حکم ابقاء دادم اما معاونین در سازمان جابجا شدند و شخص مربوطه  گفت که تمایلی ندارد با معاون جدید کار کند و این در حالی است که معاون مذکور استخدام رسمی سازمان و یک استاد است که در دولت های هشتم و نهم مورد تفقد بزرگان نظام قرار گرفته است. فردی که اعتراض می کند می گوید که باید این معاون کنار گذاشته شود که ما قطعا چنین چیزی را قبول نمی کنیم و ایشان خود گفته است که از سازمان می رود با این وجود ما برای وی حکم مشاور زده ایم و به عنوان عضو هیات مدیره چند شرکت هنوز در سازمان است.

صالحی درباره 2 نفر باقیمانده نیز گفت: به این آقایان نیز گفتیم که مسئولیت شما در سازمان عوض می شود اما آنها اصرار به ادامه مسئولیت گذشته دارند. حدود دو هفته پیش بنده شخصا این دونفر را خواستم و به آنها گفتم که برای جای جدیدی که تمایل دارند به آن منتقل شوند پیشنهاد ارائه دهند اما اجازه دهند که در مورد پیشنهاد آنها متفقا به نتیجه برسیم. اصلا در سازمان کسی اخراج نشده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اظهارات حجت الاسلام جنتی در نماز جمعه نیز تاکید کرد: پس از آن اظهارات به خدمت حجت الاسلام جنتی رسیدیم ایشان بزرگوارانه همان روز به صدا و سیما دستور دادند آن بخش پخش نشود و بعد فرمودند که ای کاش با شما هماهنگ می کردیم. زمانی که اطلاعات لازم را خدمت ایشان بردیم حجت الاسلام جنتی بزرگواری کردند و مجددا اظهارنظری را بیان کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان  با اشاره به اینکه ما نمی خواستیم به این مسائل ورود پیدا کنیم و حفظ جایگاه افراد برای ما مهم است تصریح کرد: بنده سالها در خدمت نظام بوده ام هر جا رفته ام اتوبوس نبرده ام ، جابجایی حداقلی است که مدیریت می تواند انجام دهد، برخی از عزیزان مسائل سیاسی و خواسته های گروهی خود را مقدم بر خواسته های ملی می دانند و این مشکلات را می آفرینند.

صالحی تاکید کرد:من می گویم قرآن بیاورید و روی آن دست بگذاریم و بگوییم لعنت خدا بر کسی که اشتباه بگوید اکنون زمان این گونه اظهارات نیست. مذاکره کنندگان ما که بخش عمده ای از آنها سازمان انرژی اتمی هستند در مقابل 1+5 ایستادند. چرا باید کار سازمان این طور زیر سئوال برود.

وی گفت: عزیزی می گوید 51 هزار سند در سازمان جابجا شده به فرض که اینطور باشد این حق مسلم ماست و آیا چنین اظهاراتی پیام به دشمن نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در جای دیگری گفته اند سازمان  انرژی اتمی محافظین همین شش دانشمند هسته ای را کم کرده است اصلا سازمان وظیفه گماشتن محافظ ندارد این وظیفه شورای امنیت ، وزارت کشور و ... است و سازمان انرژی اتمی تنها از نظر بودجه ای کمک می کند حتی در حل حاضر خود ما خواسته ایم که تعداد محافظین ما کم شود که می گویند این تصمیم برعهده ما نیست. انگار داستان محافظین بیشتر تبدیل به نوعی کلاس کار شده است اینها وارونه جلوه دادن حقایق به مردم است البته مردم ما هوشیار هستند و علیرغم این فضاسازی ها همچنان به ما محبت دارند.

صالحی خاطرنشان کرد: گفته اند سازمان در راستای منافع رژیم صهیونیستی کار می کند آیا این درست است؟ که پس از یک عمر خدمت این حرفها را به دلیل مقاصد سیاس به ما بزنند به فرض که این در این پیکار سیاسی شما برنده میدان بودید این چه ارزشی دارد که انسان باطل را حق جلوه دهد بعد بگوید من برنده ام .

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سئوال که آیا این افراد (شش نفر مذکور) از دوستان شهید احمدی روشن بوده اند بیان کرد: اطلاعی در این زمینه ندارم که این افراد با چه کسانی دوستی داشته اند.

وی در ادامه درباره مذاکرات هسته ای نیز افزود: خوشبختانه خبری که سه نفر از همکاران سازمان انرژی اتمی که همراه تیم مذاکره کننده بوده اند به ما داده اند مذاکرات به خوبی پیش رفته و اگر طرف مقابل با حسن نیت وارد شده باشد برون رفت از مذاکرات ایجابی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه بر اساس مذاکره از این پس بیشتر صبقه فنی و حقوقی دارد و به همین دلیل همکاران سازمان انرژی اتمی در بین مذاکره کنندگان بیشتر شده اند اظهار داشت: توصیه ما به طرفین این است که از فرصت استفاده کنند. انسجام درونی ایران ، وحدت ملت و دولت زیر سایه رهبری به گونه ای است که امیدواریم طرف مقابل از این فرصت استفاده کند ما با تمام نیت صادق وارد مذاکره شده ایم و امیدواریم طرف مقابل نیز این گونه باشد.

وی تاکید کرد: به لطف الهی ما هر بن بستی را که باشد برمی داریم ملتی که 35 سال تمام محدودیت ها را بر خود پذیرفته مسیر را با اقتدار و عزتمندی طی خواهد کرد.

صالحی در پاسخ به سئوالی در این باره که یکی از دستور کار مذاکرات بحث اراک بوده است و با توجه به اینکه فرمودید مذاکرات مثبت بوده در این باره آیا تصمیماتی گرفته شده است بیان کرد: اکنون وارد جزئیات نمی شوم فعلا قرار بر این است که طرفین نتیجه مذاکرات را به پایتخت ها ببرند و توافق های لازم را اخذ کنند و مذاکرات در سطوح دیگری یعنی در سطح وزیرامورخارجه  و خانم اشتون و نمایندگان1+5 ادامه می یابد و نهایی می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که مذاکرات نهایی شود اعلام خواهد شد اما به هر حال مذاکرات کارشناسی مثبت بوده اما فعلا از جزئیات آن پرهیز می کنیم و صحبتی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سئوال که آیا تصمیم ویژه ای که مورد نظر ایران نباشد درباره غنی سازی اراک مطرح شده بیان کرد: خطوط قرمز ما را مقام معظم رهبری تاکید کردند در چارچوبی که ایشان تعیین کردند عمل می کنیم و از هیچ حق و حقوقی که در ان پی تی و اساسنامه آژانس مطرح شده عدول نخواهیم کرد. هر جا که حق ما است حق باید برقرار باشد و هر جا که تعهد داریم تعهد را انجام داده و خود را ملزم به آن می دانیم.

وی تاکید کرد: در مقابل، از حقوق صرف نظر نمی کنیم اگر در جایی برخی فعالیت ها را  داوطلبانه کنار می گذاریم بحث دیگری بارها گفته ایم که از ابتدا بدنبال غنی سازی 20 درصد نبوده ایم چرا که اگر بودیم برای آژانس نامه نمی نوشتیم به این دلیل که آنها به ما سوخت و غنی سازی را نفروختند همه چیز را تصمیم گرفته ایم در داخل تولید کنیم وگرنه صرف این است که از خارج خریداری شود. آنها حاکمیت ملی ما را زیر سئوال بردند و ما تصمیم گرفتیم 20درصد را تولید کنیم.

صالحی گفت: اما انباشته کردن 20درصد برای ما حاصلی ندارد اینکه برای 50 سال راکتور تهران غنی سازی 20 درصد ذخیره کنیم کار عبثی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر خودمان امکانات را دایم و اگر روزی نیاز داشته باشیم تحت نظارت آژانس و با اطلاع از پیش دوباره شروع به تولید می کنیم و اگر روزی برای مقاصد صلح آمیز نیاز به بالای 20 درصد داشته باشیم باید تعهد بدهند که غنی سازی مورد نیاز ما را تامین کنند وگرنه حق خود می دانیم که غنی سازی بالای 20 درصد انجام دهیم. این حرف بنده نیست بلکه حرف نظام است.

صالحی در پاسخ به سئوال دیگری درباره رقیق سازی و اکسید سازی نیز گفت:  قریب به 200 کیلو اورانیوم uf620 درصد داشتیم که قرار شد نیمی از آن را تبدیل به اکسید اورانیوم و نیمی را رقیق کنیم که این کار در حال انجام است.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.