.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری/ در جهان بخشندگی رازهائیست
رقیه توسلی
به بهانه 14 اسفند روز احسان و نیکوکاری/ در جهان بخشندگی رازهائیست

شمال نیوز: رقیه توسلی - روزنامه نگار- پای مهربانی که به میان می آید ، باید اول از خداوند بخشنده ی مهربانی گفت که احسان و نیکی را در حق بندگانش تمام کرده است . از او که رحیمانه نور عاطفه را بر قلب آدم هایش می تاباند و بی اندازه رئوف است .

همیشه برای رحمان بودن باید به خالقی رجوع کرد که رحمتش را بی منت مثل ابر پرباران بر سر کائناتش فرو می ریزد .

اصلا روزهای خوب ، روزهای چشم بازکردن به روی دنیا نیست ، روزهائیست که عشق در چشم آدمیزاد چشم باز می کند و ایمان در جانش بیدار می ماند . آن روزهائیست که آدم ها دست هم را به مهر و مردانگی می فشارند و دوست داشتن ها را رقم می زنند. آن عاشقانه هایی را که نیکوکاران سالهاست رازهایش را خوب به خاطر سپرده اند .

گاهی باید برخاست و برای شنیدن اندوه بی صدای بنی آدم مثل بهار به زمستان قلب ها پا گذاشت . مثل آفتابی که همیشه تا دل افسوس ها و سیاهی ها به پیش می رود . گاهی برای پاک کردن غم ها باید همزاد زخم ها شد . باید شکوفه داد . تا جهان بخشندگی رفت .

گاهی برای شادمانی آدم ها باید رنج کشید . باید به آن بخشنده مطلقی گوش سپرد که هرروز کریمانه بندگانش را ناز و نوازش می کند . به آن آموزگاری که در کلاس هایش هرروز درس نیکوکاری و خیرخواهی می دهد .

پای مهربانی که به میان می آید ، چه خوب تمام شب های عالم ، روز می شوند . روزهای بی پایانی که سرشار از خیر و برکتند . پای مهربانی که وسط می آید چه خوب هر آدمیزادی رحم وشفقت اش را برمی دارد تا در ترازوی انصاف و اندیشه اش وزن کند تا بفهمد که مزرعه زندگی اش چقدر آباد است و چقدر آفریدگارش را بندگی کرده است .

حالا که بهار چنین اتفاق بزرگی در باغ ها و دشت ها به پا می کند و جوانه ها و شکوفه ها و پرنده ها دنیا را از خواب بیدار می سازند ، حالا که مهربانی بهار اینچنین قلب زمستان سرد و سنگی را گرم می کند کاش بشود به این سنت قدیم ، در قلب آدم ها هم همیشه بهار به فرمانروایی برسد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عباس اقا 14 اسفند 1392
رقیه خانم سلام گل می گویی حرفهای قشنگ قشنگ می زنی اماجگر ما کبابه تو با این زیبایی قلم می زنی اما کو گوش شنوا و چشم بینا و ما روی نفت خوابیده ایم اما گرسنه می خوابیم دم از مسلمان بودن می زنیم اما همسایه های ما گرسنه هستند پس بیایم فرهنگ از خانه ها آغاز کنیم تا با چشم بصیربت بهار از زمستان تشخیص بدهیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.036 seconds.