.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساری تحت فشار نقره داغهای فرهنگی در کنسرتهای ضربآهنگی!
در شرایطی که متصدیان فرهنگی استان با ریسک بدنامی و سپرشدن در برابر کسانی که نسبت به این محافل خوشبین نبوده و نیستند، به صدور مجوز و ایجاد فضای فرهنگی لازم برای تحقق این مجوزها مبادرت کرده اند، انتظار این بود که مجریان آن به میمنت این بازگشایی فرهنگی، مانع از ایجاد مجدد بسترهای مسموم برای عقده گشایی اخلاقی ....

شمال نیوز:بازگشایی فضای فرهنگی مازندران با طعم موسیقیایی که با پیشتازی شهرستان ساری به عنوان مرکز استان در ماههای اخیر اتفاق افتاد و طی آن چهره های مطرح موسیقی کشور همانند شهرام ناظری، محسن یگانه، خواجه امیری و دیگران موفق به اجرای کنسرت های پراستقبال در ساری شده اند، اتفاقات بزرگی بوده اند که پس از چندین سال انسداد، با ریسک پذیری بسیاری از مسئولین استان شکل گرفت!

برای کسانی که طی سالهای متمادی، در اوج مخالفت های افکار عمومی و اقطاب تأثیرگذار در استان، مسئولیت پیگیری دریافت مجوز حداقل یک برنامه کنسرت موسیقی را داشته اند، این حقیقت کاملاً محرز بود که علت العلل این مخالفت ها، بیش از آنکه متوجه سن سالن اجرا باشد، متوجه صحن سالن و مستقبلینی بود که متأسفانه متأثر از فضاهای شبکه های ماهواره ای، به اینطور برنامه ها رنگ و بوی ضدارزشی داده و لاجرم با واکنش مقابله ای اقشار متعهد و ارزشی جامعه مواجه شده و نتیجه همانی شد که در سالهای گذشته شاهد آنها بوده ایم!

بنابراین در شرایطی که متصدیان فرهنگی استان با ریسک بدنامی و سپرشدن در برابر کسانی که نسبت به این محافل خوشبین نبوده و نیستند، به صدور مجوز و ایجاد فضای فرهنگی لازم برای تحقق این مجوزها مبادرت کرده اند، انتظار این بود که مجریان آن به میمنت این بازگشایی فرهنگی، مانع از ایجاد مجدد بسترهای مسموم برای عقده گشایی اخلاقی و فرامنشوری عده ای کم ظرفیت و فرهنگی نما شده و نگذارند که با اعتراض همگانی اقشار ارزشی جامعه، فضای موسیقیایی استان که با خون دل خوردن های دلسوزان واقعی موسیقی به اینجا رسیده بود، حالا خیلی زودتر از هر پیش بینی عجولانه، دوباره به همان نقطه اول بازگردد!

اما رؤیت یک اطلاعیه شدیداللحن علیه این کنسرت ها در حاشیه نماز جمعه این هفته ساری و اشاره مشهود و تأسف بار هیئت رزمندگان اسلام ساری به پدیده های شوم ضداخلاقی اخیر همچون:

1-اختلاط گسترده و غیرمتعارف دختر و پسر

2-نمایش آرایش های غلیظ دختران و پسران

3-استفاده از پوشش های غلط افکن و انگشت نما

4-عربده کشی های غیرمعمول خیابانی در این محافل فرهنگی

5-واکنش های موزون بی ظرفیت ها در قبال برخی نوازندگی های شاد و پرتحرک

6-رونمایی لایه دوم پارتی گونه در یک برنامه دارای مجوز رسمی

7-عقده گشایی های عده معدودی از لاابالی های سیاست زده

8-حضور مست و ناهشیار عده ای از بی قید و بندها

9-همراهی کلامی و دو پهلوی افراد مریض با متن های ترانه ها

10-و دهها ناهنجاری اخلاقی دیگر

که در اصل جلوه های بارز یک تهاجم فرهنگی از جنس جنگ نرم اند، قطع یقین بر حقیر مسجل نمود که چگونه یک برنامه فرهنگی به ضد خود یعنی ضد فرهنگ تبدیل شد!

یادم می آید که در آخرین کنسرت آقای شجریان در ساری که در سالهای قبل اجرا شد، ایشان نیز در واکنشی تند و آمرانه از عده معدودی که سعی می کردند با ابراز ارادت های مشکوک و موزون، عقده گشایی غیرفرهنگی نمایند، درخواست کرد که تمرکز معنوی موسیقی جلسه را به هم نزده و با اداها و اطوارهای وارداتی خود، مانع آرامش دیگر مستقبلین نشوند!

تعدد موافقت برگزاری کنسرت های موسیقی با سیل تقاضاهایی که از تهران متوجه مازندران شده است، با توجه به ظرفیت و اشتباه برداشت برخی از شهروندنماهای مازندرانی که کنسرت های دارای مجوز رسمی را با مراسم عروسی های مبتذل غیررسمی در باغهای دوردست و یا پارتی های مختلط غرب زده ها اشتباه گرفته اند و نظر به ارزیابی های جدیدی که از این کنسرت ها متوجه مازندران شده، شبهه ناک به نظر می رسد و بطور جدی نیازمند مدیریت بحران فرهنگی است!

بحث ما به هیچ وجه مخالفت با جنگ ها و موسیقی ها و یا کنسرت های مورد نظر نیست و معتقدم که این کنسرت ها از ضرورت های بیّن یک جامعه جوان، پویا و بالنده و نیز در راستای سیاستگذاری های فرهنگی نظام بوده و طبعاً ما به عنوان متولیان فرهنگی جامعه، باید بسترهای اجرایی تحقق این سیاستگذاری ها را فراهم و یا حتی تقویت کنیم، اما شرایط بوجود آمده و اجرای ناپسند کنسرت ها از جمله کنسرت اخیر آقای محسن یگانه در ساری، استان را به یک بحران فرهنگی و یا همان چالش های اخلاقی پرخطری سوق داده که در راستای مقابله دلسوزان فرهنگی استان با پدیده های هنجارشکن اخلاقی، هر لحظه احتمال یک اعتراض و یا همان انفجار اجتماعی متصور است که این طبعاً با روح معنوی و حظ حرفه ای از یک برنامه فرهنگی و نیز با اصل اصرار بر استمرار این برنامه ها منافات داشته و ما را هرگز به اهداف متصوره سیاستگذاران فرهنگی نظام مقدس مان نزدیک نمی سازد!

در پایان شایسته می دانم تا به اداره کل ارشاد اسلامی استان و سایر اقطاب استان اعم از اجرایی، قضایی، انتظامی و غیره بطور جدی متذکر شوم که هنر آنها صدور مجوز رسمی برای اینگونه تقاضاها نیست، بلکه توان مدیریتی آنها زمانی مثبت ارزیابی می شود که این مجوزها اولاً معدود و ثانیاً در عمل به نحوی مدیریت شوند که جدای از فضاهای سودجویانه، سوءاستفاده ها را به حداقل رسانده و خروجی آنها، یک خروجی کاملاً حرفه ای باشد و نگذارند این برنامه ها که بشدت مورد مطالبه منطقی علاقه مندان و مشتاقان به موسیقی های متنوع داخلی و بین المللی و ترجیحاً جوانان و زوج های جوان است، در میان موج مخالفت های منطقی تر اقشار ارزشی جامعه برای همیشه به تعطیلی کشانده شوند که اگر چنین گردد، مطمئناً دیگر کسی به اصرار متقاضیان دلسوز و نیز اشک های تمساح عده ای کم ظرفیت، وقعی ننهاده و در آن شرایط همه مسئولان به آسانی از کنار آنها و تقاضاهای آنها خواهند گذشت!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 بهمن 1392
هر دم از این باغ بری میرسد .
تازه تر از تازه تری میرسد
بی نام برای شما 28 بهمن 1392
با سلام جناب آقای رنجبر عزیز شما ودوستانتان که قلم زنان پروپاقرص عرصه فرهنگی هستید و داعیه دلسوزی دارید چرا از امثال آقای حامد زمانی برای اجرای کنسرت های پرمحتوا وجذاب دعوت نمی کنید تا مقابله به مثل فرهنگی کنید؟! چشم شما روشن به داشتن مدیرکل ارشاد ............................
احمد فروزانفر 28 بهمن 1392
موسیقی ،طرب وشادی با فطرت انسان عجین بوده وباعث تغدیه وآرامش معنوی روح انسان می گردد که لازم است مسئولین امر با توجه به کشش ونیاز جامعه وبخصوص نسل جوان شرایط را به گونه ای فراهم ویا مدیریت نمایند که چنگ ، موسیقی وکنسرت با ریشه های فرهنگی وارزشی ما همگین بوده ومغایرتی با اززشهای اخلاقی ودینی ما نداشته وبستر های فرهنگی مارا با چالش های اخلاقی وبحرانهای فرهنگی خطر آفرین مواجه نکرده وزمینه را به گونه فراهم نمایند که فضائی برای سودجویان ایجاد نگردیده وپویایی وبالندگی جامعه را مجنتج گردد.
کارشناس فرهنگ و ارشاد 28 بهمن 1392
بنده با نفس برگزاری کنسرت مخالف نیستم اما با برگزاری کنسرت توسط عده ای که با لابی گری و باند بازی مجوز می گیرند و نه تنها فهم و درک فرهنگ و هنر نمی شناسند بلکه آداب و تربیت یک مسلمان ایرانی را ندارند مخالفم . مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ردای روحانیت خود ارزش بیشتری قائل باشند . دادن مجوز به افرادی که در کلام و در بیان و در رفتار واجد اجرای این برنامه های فرهنگی نیستند انسان را متعجب می سازد ! از شهدا و امام شهدا خجالت باید کشید . گویا باجرای این کنسرت ها به روح مطهر شهدا دهن کجی می کنند . شاید با اهداف از پیش تعیین شده و صرفا با مطامع و منافع مالی هیچ ابایی ندارند . قابل توجه نماینده محترم ولی فقیه در استان !! با درود به روح مطهر شهدای مازندران . رمدانی عزیز کامنت را بگذار تا امام شهدا از راضی باشد .
نا شناس 28 بهمن 1392
(((((بحث ما به هیچ وجه مخالفت با جنگ ها و موسیقی ها و یا کنسرت های مورد نظر نیست...........))))
میدونم بحث شما فقط مخالفت با زنده بودن و تحرک داشتنه. چه ایرادی داره که یه جوون شاد باشه و در یه فضای بسته یه چند ساعتی انرژی شو خالی کنه.با همه چی که مربوط به شادی و جوونیه مخالفین چرا؟ چرا در مورد مسایل بسیار خطرناک تر جامعه که واسه سلامتی مضر هست بحث نممی کنید و مقاله نمیدید؟؟؟ من میدونم چون چوب تو آستینتون میکنن....
کورش 27 بهمن 1392
اقای رنجبر شما که حرف از مدیریت میزدید کاش سالهای قبل هم توصیه به صدور مجوز و مدیریت بالا میکردید. حالا که دیدید این کنسرتها داره برگزار میشه اونم با اقبال بالای مردم . تازه یادتون اومده که میشه این کنسرتها رو هم مدیریت کرد؟ فقط میخوام بپرسم تو 8 سال گذشته یه بار از موسیقی حمایت کردید که حالا راهکار نشون میدید؟
نا شناس 28 بهمن 1392
چه شد که حاج آقا صادق بر مهدی عبوری تازید؟
لل 28 بهمن 1392
رنجبر جان از بنزین که میشه لیتری1000 تومان مطلب بزن حقوق همنقدر و دستمزدها تغییر نمیکنه مردم دربه داغون شدن ...
نا شناس 28 بهمن 1392
ما ساروی ها همینیم دیگه مهم اینه که درکنار این مسائل به علم و دانش بشدت توجه میکنیم.کمتر شهری هست که همه چیزو با هم داشته باشه ولی ساروی ها هم تحصیلاتشونو دارن و هم تفریحشونو دقیقا مثل اروپایی ها
مرتضی 28 بهمن 1392
از چه کسی انتظار مدیریت بحران فرهنگی دارید ؟ کسانی که بحران برف را اخیرا مدیریت کردند ؟! زهی خیال باطل
نا شناس 28 بهمن 1392
جنگ و شادی در محافل اجتماعی متناسب با شرایط مخاطبین خاص خوذ است انچه را که اقای رنجبر اشاره داشته اند بیشتر شبیه مراسم جشن اعیاد در مساجد و تکایا انهم برای کروه خاص است در حالیکه برای جا معه جوان ایرانی که منشا انرزی فراوان و انگیزه است نیاز به یک طراوت و شادابی خاص است و لذا هرگونه سخت گیری در این میادین باعث بی انگیزه کردن انها و گسیل انان به سمت انحرافات اخلاقی و بزه کاری و اعتیاد و .. میگردد بنده بعنوان یک پدر از نسل اول انقلاب از مدیر کل محترم ارشاد اسلامی جناب اقای دکتر ابراهیمی از بابت اصدور مجوز صمیمانه سپاسگزاری میکنم وازدوست قدیمی خود اقای رنجبر میخواهم زیاد مته رو خشخاش نگذارند
نا شناس 28 بهمن 1392
اینها را باید استاندار جدید سوال کرد ترسم از این باب است که روزی فرا رسد که این امرا پیش مولایمان شرمنده باشند و کار را بجایی برسانند که آنها خودشان مطرب شوند ولی به رهبرمان بعنوان یک شهروند عرض می کنم ما تا پای جان و آخرین قطره خونمان پشت سر شما هستیم بله من هم معتقدم موسیقی بد نیست اما باد دید که هدف این آقایون چیست .
آقای ابراهیمی اصلا مقصر نیست سیستم را طوری تبیین کردند که اینگونه شد
ميلاد 28 بهمن 1392
استاد ارجمند جناب آقاي رنجبر عضو محترم هيات علمي دانشگاه سوال دارم از شما ؟؟؟؟ ما در ايام شهادت ، رحلت ، سوگواري ، و دسته كم هر هفته يادواره شهدا ء و ...... در عزاداريها تا اون آخرش يعني ته ديگ رو سوراخ ميكنيم و در مياريم . براي ما قابل احترام و ارزش است و رد نمي كنيم . سوال من اينجاست . آيا در ايام ولادت ، ميلاد و جشن و شادماني هم به همان اندازه شادي مي كنيم؟ آيا شما به عنوان يك فرد دانشگاهي به شور و نشاط اجتماعي اعتقاد داريد؟ آياد در شهري كه سخت افزار فرهنگي بمنظور تامين اوقات فراغت و شور و نشاط شهروندان به ميزان متوسط وجود ندارد آيا اين دسته از برنامه هاي فرهنگي اعم از جشنواره ها ، كنسرت ها كمك نخواهد كرد؟ چرا به يك واقعيت مهم و آن اينكه بخش اعظمي از جمعيت مازندران را جوانان تشكيل مي دهند چشم پوشي كرده ايد و تنها سعي داريد حرفهاي به ظاهر منطقي بزنيد؟ اين برنامه ها خواسته جوانان است. از تاثير بد ماهواره مي گويد ، سوال دارم . چرا مردم به مردم ماهواره گرايش دارند؟ چون تلويزيون نتوانست مردم را پاي برنامه هاي خشك ، مسخره و تكراي و برگرفته از فرهنگ چين و كره نگهدارد. چرا جومونگ را اسطوره و افسانه مي نمايد ولي به جوانان خود اعتقادي نداريد. هماناني كه در حوزه هسته اي پرچم دار شما در عرصه جهاني هستند. ...تا به حال از خود پرسيده ايد چرا در برج ميلاد تهران هر روز كنسرت برگزار مي شود ؟ آنجا كه دفتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است ، آنجا كه مركز دستگاههاي امنيتي به شمار ميرود ، تعداد خانواده هاي شهدا نيز بيشتر از مازندران است. دوستان تهراني ما به اين واقعيت و دغدغه و خواسته ها پي بردند ، برنامه ريزي كردند ، فرهنگ سازي كردند آقاي رمداني لطفاً مثل هميشه سانسور نكنيد
نا شناس 28 بهمن 1392
تنها راه حل این مشکلات
وزیدن باد تغییر دولت تدبیر وامید
در اداره کل ارشاد اسلامی استان مازندران است
و سپردن سکان مدیریت فرهنگ وهنر استان مازندران به یکی از مدیران هنری وفرهنگی معتدل از بدنه وزارتخانه یا اداره کل
رضا 28 بهمن 1392
روحانی مچکریم ..... بابت همه چی ، از وقتی اومدی رنگ شادیو تو شهرمون می بینیم. مردم خوشحالن همین خیلی خوبه حالا چند نفرم ناراحت هستن به......، روحانی مچکریم...
مهدوی جمنانی 28 بهمن 1392
اولا از جناب استاد رنجبر برای طرح دلسوزانه و مباحث فنی نیازهای فرهنگی جامعه تقدیر و تشکر میگردد ثانیا این موارد باید بطور جدی مورد مداقه متولیان فرهنگی قرار گیرد تا با ابزار و آثار فرهنگی تیشه نسازیم و به ریشه فرهنگ وارد سازیم در نیاز جامعه بخصوص نسل جوان به موسیقی هم اتفاق نظر وجود دارد و هم اراده متولیان فرهنگی در برگزاری چنین محافل هنری که در صورت اجرای درست آن میتواند آثار مثبتی را هم بدنبال داشته باشد لذا پیشنهاد میگردد بدین منظور شورایی دولتی و مردمی با انسجام و برنامه ریزی مدون این رخدادهای مهم فرهنگی را ساماندهی کرده وبا بهره مندی از خرد جمعی و انتخاب متدهای از پیش تدوین شده ، شرایطی را مهیا نمایند تا با حاکمیت روح فرهنگی و هنری در این نوع محافل ، هیچ فردی بخود اجازه رفتارهای غیرمتعارف و خلاف شئونات نظام جمهوری اسلامی ایران ندهد . باسپاس ؛ م . م . جمنانی
مهدوی جمنانی 28 بهمن 1392
اولا از جناب استاد رنجبر برای طرح دلسوزانه و مباحث فنی نیازهای فرهنگی جامعه تقدیر و تشکر میگردد ثانیا این موارد باید بطور جدی مورد مداقه متولیان فرهنگی قرار گیرد تا با ابزار و آثار فرهنگی تیشه نسازیم و به ریشه فرهنگ وارد سازیم در نیاز جامعه بخصوص نسل جوان به موسیقی هم اتفاق نظر وجود دارد و هم اراده متولیان فرهنگی در برگزاری چنین محافل هنری که در صورت اجرای درست آن میتواند آثار مثبتی را هم بدنبال داشته باشد لذا پیشنهاد میگردد بدین منظور شورایی دولتی و مردمی با انسجام و برنامه ریزی مدون این رخدادهای مهم فرهنگی را ساماندهی کرده وبا بهره مندی از خرد جمعی و انتخاب متدهای از پیش تدوین شده ، شرایطی را مهیا نمایند تا با حاکمیت روح فرهنگی و هنری در این نوع محافل ، هیچ فردی بخود اجازه رفتارهای غیرمتعارف و خلاف شئونات نظام جمهوری اسلامی ایران ندهد . باسپاس
دکتر فرشاد کاظمی، استادیار دانشگاه 28 بهمن 1392
استاد رنجبر عزیز،
8 سال جوانان این مملکت دچار یاس، سرخوردگی و انزوا شدند. حالا که کورسوی امیدی نمایان شده است، لطف بفرمائید و عقاید خود را به این جوانان تحمیل نفرمائید. بگذارید که مردم نفسی بکشند، لطفاً.
امین 28 بهمن 1392
اقای رنجبر شما که اینقدر دغدغه دارید چرا وقتی چند روز قبل توسط دوستان جنابعالی کنسرت امید جهان در استادیوم شهید متقی ساری برگزار شد و در ایام پیروزی انقلاب دختر و پسر علنا با هم رقصیدند و هزاران منکر دیگر بوجود امد جنابعالی عکس العمل نشان ندادی چون برگزار کنندگان ان کسانی بودند که از دوستان شما بودند و............ شما را بخدا مردم را به بازی نگیرید
و
نا شناس 29 بهمن 1392
خوشحالم که آقای رنجبر در خصوص همه چیز از جمله قیمت مرغ تخم مرغ تا مسائل اقتصادی وفرهنگی و اجتماعی وبین المللی وغیره اظهار نظر می کنه... شمال نیوز جان باز هم مثل همیشه بامنفعت گرایی نظرات رو انعکاس نده
غلط انداز 29 بهمن 1392
موسیقی هنر است و ابزار وجد و شادی ولی افراط گرایان از آن به عنوان ابزار انجام گناه و عصیان در برابر خداوند استفاده می کنند و برخی هم ناخود آگاه جو گیر شده تن به این کار می دهند. حساب آنهایی که فقط می خواهند از موسیقی لذت ببرند با آنهایی که لذتشان در انجام گناه و آلودگی های فرهنگی است جدا است. همیشه عده ای از خدا بی خبر هستند که به توسعه از باب و دریچه وسعت دادن به آلودگی های فکری، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی می اندیشند و در امر موسیقیایی هم به دنبال لذت بردن از اصل موسیقی نیستند بلکه لذتشان در اختلاط زن و مرد و عربده کشی و تظاهر به فسق و فجور است و عده ای هم بدون توجه به اینکه اصل گناه باید در جامعه دینی ریشه کن شود فقط به متلک پرانی و ایجاد فضای اما و اگر های مشکوک برای باز کردن راه و مسیر منکر سالاری اکتفا می کنند. در نگاه اینها به جای اینکه عمل انسان گناهکار تقبیح شود، انسان فداکار و فکور و دلسوز مورد شماتت و جوز سازی قرار می گیرد. این قصه سر دراز دارد و افرادی عرق خورها و رقاص ها و توسعه دهندگان برهنگی را راحت تحمل می کنند ولی اصلاح طلبان فرهنگی و ناصحان فکری و اصولگرایان عقیدتی را ناجوانمردانه مورد شماتت قرار می دهند. وای بر این افراد که نه دین دارند و نه آزادگی.
مسعود 29 بهمن 1392
من تعجب میکنم بعضی از موضوعات از یک سری افرادی مطرح می شود که آدم به دانش و علم طرف شک میکند مملکت اسلامی نباید در آن شادی باشد ؟ پیامبر عظیم الشان ما فرمودند در شادی های ما شاد و در غم و اندوه ما غمناک باشید . به نظر شما استاد محترم در کجای رسانه ملی این امر صورت میگیرد ما فقط در وفات و شهادت می بینیم یک هفته قبل و یک هفته بعد مداحی و سینه زنی است ولی در تولد امامان فقط مجریان محترم باب سخن را باز میکنند
نا شناس 29 بهمن 1392
استاد عزيز شما كه روانشناسي تدريس مي كردين بهتر از هركه بايد بدانيد كه موسيقي موجب نشاط روح و شادابي مي شه چرا مردم ما بايد فقط در مراسم گريه و ذاري شركت كنن؟لطفاً انتقاد هاي خود را از مسائلي مانند تورم و اوضاع آشفته اقتصادي بيان كن.مي خوايد چند نمونه ياد آوري كنم تا پيگيري كنيد؟1-اوضاع مسكن2-اشتغال3-بي ثباتي قيمتها4-بنزين5-6-7-...
ساروی 29 بهمن 1392
من یک کارمند در یکی از ارگانهای فرهنگی ساری هستم و اعتبار فرهنگی و قرانی ما در یک سال 90میلیون تومان هست و آنوقت می بینیم برای یک کنسرت در ساری از سوی شهرداری و شورای شهر 200میلیون تومان هزینه شده است جل الخالق به کجا باید شکایت برد
امت حزب الله 29 بهمن 1392
ضمن عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از استاد رنجبر بابت نوشتن این مطلب ارزشمند
دوستان عزیز بیایید کمی با منطق و جدا از احساسات صحبت کنیم اری درست است باید به هنر و موسیقی احترام گذاشت ام چگونه؟شما می خواهید از موسیقی الهام بگیرید و شاد شوید.یا ان را بهانه ای قرار دهید تا فساد و فحشا را در ان رواج دهید.در این جشن ها جز فساد چیز دیگری مشاهده نشد.
امت حزب الله هشدار میدهد در صورت تداوم رفتار فریبکارانه که بر علیه ارمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران انجام میگیرد.اقایان را به سمت خروجی های شهر ساری بدرقه می کند.
بترسید از خشم امت حزب الله
نا شناس 29 بهمن 1392
آقای رنجبر شما یقینا دیسکوهای خارج از ایران نرفتید ولی بنده رفتم بنابراین میخوام کمکتون کنم شما میتونید با درنظر گرفتن اینکه کنسرت با حسینیه ومسجد فرق میکنه یک سری قوانین خیلی خیلی خیلی نرم وضع کنید و همه رعایت میکنند مشکل اینه که شما یباره میزنید ریشه رو خشک میکنید و اصلا اصلاح قانون خشک وتند رو در نظر نمیگیرید یعنی یا همه ویا اصلا هیچ
2قانونی که در دیسکوهای خارج از ایران حتما حتما حتما باید رعایت بشه
1-پوشیدن لباس رسمی - پیراهن یقه دار وشلوارپارچه ای وکفش رسمی
2-مست و لایعقل هم نمیتونید در دیسکوها حضور داشته باشید یعنی بادیگاردها شما رو به بیرون هدایت میکنند حالا با ناز یا گاز بماند
قوانین دیگه هم دارن که از حوصله بحث خارجه
ببینید اونها برای دیسکوهاشون هم قانون دارن وهمه مردمشون هم مطلعند
ومنظورم این نیست که هر آنچه که اونا انجام میدن ما هم انجام بدیم
منظورم اینه خودمون با فکر خودمون بشینیم تحلیل کنیم وچیزایی که باعث سلب آسایش و آرامش مردم میشه رو قانونمند کنیم
ایشالله وقتی که دارید قانون وضع میکنید دست زدن رو منع نکنید
از شما بر میاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 28 بهمن 1392
صادقعلی؟؟؟ ته که اینتی نیی؟!!
محمد 29 بهمن 1392
فساد اخلاقی ظاهر قضیه است.مفسد واقعی کسانی هستند که با برپایی کنسرت دنبال شهرت و مقام هستند و از پول مردم ساری کنسرت برگزار می کنند و آخرش هم می گویند اسپانسر پول را داد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.221 seconds.