.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حماسه امدادگران در سونامي برف غرب مازندران
كوروش غفاري چراتي

شمال نیوز: در پي سونامي برف در غرب مازندران ،زندگي طبيعي شهروندان بخش بزرگي از استان مازندران عملا فلج شد و با انسداد راههاي مواصلاتي و قطعي برق و آب شرب ،مسولان  و عوامل اجرايي دستگاههاي ارائه دهنده خدمات شهري غافلگير شدند. در چنين شرايطي نگاه شهروندان و بسياري از مسوولان به جمعيت هلال احمر و امدادگراني معطوف شد كه با تمام وجود در سرماي استخوان سوز برف ،سرگرم امدادرساني بودند. حضور موثر و خالصانه نجاتگران و امدادگران جمعيت هلال احمر در ارائه خدمات امدادي به شهروندان و آسيب ديدگان برف سنگين و بي سابقه در نيم قرن اخير به اندازه اي چشمگير و اميد بخش بود كه تحسين مسولان به ويژه تقديرنماينده عالي دولت در استان ، دبيركل جمعيت هلال احمر و بسياري از شهروندان را در پي داشته است. جمعيت هلال احمر استان كه در يك هفته گذشته با تمام توان عملياتي در مناطق آسيب ديده از برف غرب استان حضور دارد يكي از سنگين ترين  عمليات هاي امدادي را به مرحله اجرا گذاشت. عملياتي كه از منظري ديگر بايد آن را حماسه امدادگران در سونامي برف غرب مازندران توصيف كرد.

*امدادرساني به 30 هزار نفر در غرب مازندران

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مازندران گفت: هلال احمر استان با امدادرسانی به بیش از 30هزار نفر، با بیشترین عملیات امدادی از میان ۲۶ استان کولاک زده، مواجه بوده است.

مهدي ولي پور گفت:حجم بالای عملیات های امدادی در استان مازندران باعث شد تا برای تسریع در روند امدادرسانی  چند ين تیم مجهزامدادی  از استان های گلستان، تهران، البرز و سمنان نیز به کمک امدادگران این استان بشتابند. ولي پور گفت: دو فروند بالگرد امدادی نيز در عمليات امدادونجات مشاركت فعال داشتند كه دهها تن دارو و مواد غذايي را به مناطق کولاک زده انتقال دادند.

*پوشش امدادی ۲۰۰ روستای تحت تاثیر برف

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گفت ؛عملیات امدادگران در ۲۰۰ روستای تحت تاثیر برف استان مازندران به انجام رسيد.ولي پور افزود: در جريان بحران برف ۷ شهرستان و ۲۰۰ روستای استان مازندران تحت برف و کولاک قرار گرفت که در این میان بیش از 30 هزارنفر از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شدند. وي انتقال 243مصدوم به مراكز درماني، اسکان اضطراري ۴35نفر در راه مانده و توزیع دو هزار و ۵۰۰ بسته غذایی، 418 هزار قرص نان، 36 هزار بطری آب معدني ، 4 هزارکیلوگرم خرما،بيش از 40هزاربسته كيك و كلوچه ،600كيلو قند و شكر،568كيلو روغن نباتي،رهاسازي2900دستگاه خودرو  و 4500باب منزل مسكوني از محاصره برف،توزيع 40هزارقوطي انواع كنسرو و همچنين توزيع بيش از يكهزار تخته پتو  و 41 دستگاه چادر امدادي را از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق بحران زده غرب استان برشمرد و افزود:در اين عمليات يكهزار و117نیروی عملیاتی در قالب 176 تیم ،22دستگاه آمبولانس و 55دستگاه خودروي امدادي كمك دار در مناطق غرب مازندران به ارائه خدمات امدادی مشغول بوده اند.

*فعالیت بالگرد امدادی وجابجایی ۳۱ تن محموله دارویی و غذايي

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت؛تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر مازندران نيزبا يك فروند بالگرد امدادي فعاليت چشمگيري داشت. ولي پور افزود: همزمان با عمليات گسترده زميني امدادگران ،امدادرسانی هوایی نيزدر مناطق غرب مازندران با انجام 60 سورتی عملیات پروازی در دستوركار قرارگرفت كه نقش مهمي درنجات آسيب ديدگان داشت.وي تصريح كرد: تیم امداد هوایی مستقر در استان مازندارن با انجام بیش از 60 سورتي پرواز امدادی، ۳2 تن محموله امدادی و دارویی و ۱۱۰ نفر نیروی عملیاتی را در مناطق بحران زده جابجا کرد.

*كارنامه درخشان امدادگران

دبیرکل جمعیت هلال احمر در جریان بازدید از روستاهای تحت تاثیر برف و کولاک در استان مازندران، از خدمات به موقع و مناسب امدادگران در این مناطق تقدیر و تشکر کرد.

دکتر سید احمد موسوی که با همراهی مهندس دامادی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و عضو شوراي عالي جمعيت هلال احمر، معاون عمرانی استاندار مازندران،مهدي ولي پور مديرعامل هلال احمر مازندران،خنجري مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران، فرماندار تنکابن و معاون عملیات سازمان امداد و نجات از طریق بالگرد عازم روستاهای کولاک زده استان مازندران شده بود، در جریان بازدید از این روستاها گفت: خدمات امدادی در مناطق مختلف استان مازندارن به خوبی انجام شده و جای تشکر و قدردانی دارد. دكترموسوی خاطر نشان کرد: نیروهای امدادی در یک هفته گذشته به خوبی وارد عمل شدند و کارنامه درخشانی از فعالیت های خود باقی گذاشتند. وی افزود: خوشبختانه با تلاش امدادگران و نیروهای سازمان های کمک دهنده، شرایط در این مناطق به حالت عادی بازگشته و با این وجود نیروهای امدادی تا اطمینان از حصول آرامش در منطقه حضور خواهند داشت.

*هلال احمري ها موفق عمل كردند

مهندس محمد دامادي نماينده مردم ساري در مجلس و عضو شوراي عالي جمعيت هلال احمر در بازديد از مناطق آسيب ديده غرب مازندران با تمجيد از تلاش شبانه روزي امدادگران گفت: احساس مسووليت و تلاش خستگي ناپذيرامدادگران هلال احمر كه همچون فرشتگان نجات از اولين ساعات شروع بحران در منطقه حاضر شدند و خدمات امدادي را با تمام توان در اختيار مردم قرار دادند سزاوار تقدير ويژه است. وي گفت:مجموعه جمعيت هلال احمر استان و همچنين جمعيت هلال احمر كشور در فرآيند امدادرساني انصافا موفق عمل كرد و توانست با بسيج همه امكانات موجود، از دامنه مشكلات ناشي از اين بحران بي سابقه بكاهد.عضو شوراي عالي جمعيت هلال احمر با تاكيد بر ضرورت تقويت هرچه بيشتر زيرساخت هاي امدادي استان گفت:در اين راستا تفاوتي بين شرق و غرب و مركز استان قائل نيستيم.

* تقدير استاندار مازندران از خدمات جمعيت هلال احمر

درجلسه ستاد مديريت بحران غرب مازندران كه در فرمانداري تنكابن برگزار شد استاندار مازندران از خدمات ارزنده جمعيت هلال احمر استان تقديركرد.به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر استان، دكتر ربيع فلاح جلودار با تاكيد بر ضرورت خدمت رساني فوري به آسيب ديدگان برف سنگين و بي سابقه غرب مازندران گفت:جمعيت هلال احمر يكي از دستگاههايي بود كه از اولين ساعات بروز بحران در مناطق غرب استان حضور يافت و خدمات ارزشمندي را تا كنون ارائه نمود.استاندار مازندران افزود:تا عادي شدن وضعيت همه مديران ذيربط و دستگاههاي اجرايي در منطقه حضور خواهند داشت و خدمات مورد نياز مردم را در كمترين زمان ممكن ارائه خواهند كرد.

*خدمات هلال احمر شايسته تقدير است

شهروندان غرب استان نيز در گفتگو با خبرنگار ما از تلاش هاي موثرجمعيت هلال احمر استان تقدير كردند.زهرا چمني شهروند چالوسي كه در كنار يك دستگاه خودروي توزيع كننده نان و آب معدني حضور دارد با تشكر از حضور به موقع امدادگران جمعيت هلال احمر مي گويد:از اولين ساعات شروع بحران برف، مااعضاي هلال احمر را ديديم كه در منطقه حضور داشتند.وي مي گويد:در شرايطي كه به علت قطعي برق و آب شرب تمام نانوايي هاي منطقه از كار افتادند اميد مردم به جمعيت هلال احمر است.وي ادامه مي دهد:توزيع رايگان نان،آب معدني وكنسرو از اقدامات ارزشمند هلال احمر در شرايط كنوني است.رضا صالحي فر يكي از شهروندان تنكابني است.او مي گويد:واقعا بچه هاي هلال احمر سنگ تمام گذاشتند و من از همه اين عزيزان تشكر مي كنم.وي مي گويد:متاسفانه شدت حادثه بسيار وسيع و غيرقابل پيش بيني بود از اين رو بسياري از دستگاههاي اجرايي كه تجربه چنين وضعيتي را نداشتند عملا غافلگير شدند.

به هرتقدير، عمليات گسترده و سنگين جمعيت هلال احمر  در كنار ساير دستگاههاي عضو ستاد مديريت بحران، نماد بارزي از كارآمدي و نوع دوستي و تلاش گروهي  امدادگراني بود كه در راه كمك به همنوع ، مجاهدانه سينه ستبر سونامي برف را شكافتند و حماسه اي ماندگار از خود برجاي گذاشتند.

آنچه مسلم است جمعيت هلال احمر مازندران يكي از فعال ترين جمعيت هاي كشور محسوب مي شود كه به لحاظ ويژگيهاي خاص استان اعم از پذيرش ميليونها گردشگر و مسافر در ايام مختلف سال نظير نوروز و تابستان از يك سو و تعدد حوادث طبيعي و انساني از سوي ديگر، تقريبا بطور مداوم در آماده باش  كامل به سر مي برد. قابليت و توانمندي ارائه خدمات امداد ونجات جمعيت هلال احمر مازندران باعث شده كه اين استان بعنوان استان معين براي كلان شهر تهران لحاظ شود. با اين وجود، تقويت زيرساخت هاي امدادي اين استان پرحادثه از اولويت هايي است كه هرگز نبايد از دستوركار مسوولان و تصميم سازان خارج شود.

خلاصه كلام اينكه ؛ امدادگران هلال احمر، بسيجيان بي نام نشاني هستند كه كه فارغ از هر عنوان مديريتي و پست سازماني، تنها به خدمت بي منت به همنوعان خود مي انديشند.آنان ياد گرفته اند كه مرد روزهاي سخت و لحظه هاي دشوار باشند و در روزهاي تقدير و تشكر هم اگر قرار باشد نامي از آنها برده شود در آخر صف بايستند! /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امدادگر 17 اسفند 1392
انشالله بزودی شاهد تغییرات در هلال احمر استان باشیم. انقده هم تبلیغ وسروصدا نکنید
نا شناس 19 اسفند 1392
درود بر امدادگران هلال احمر
کور بشه چشمي که نخواد زحمات اين عزيزان رو ببينه
نا شناس 26 فروردين 1393
اما استانداردهاي بين المللي بر خلاف اين را مي گويد بزودي مقالهاي بيرون مي آيد...... راستي مازني آنقدر ساده نباشند...ريس سازمان امداد نيامد...ريس جمعيت هم نيامد...دبيركل بعد يك هفته آمد....هيچ اعتباري ههم در بودجه جمعيت براي اين مصيبت در نظر نگرفتن..در ضمن هزينه امداگران را ندادن.....مازني خيلي سادهاي....
آشنا 9 ارديبهشت 1393
سلام ما اهالی سادات شهر چیزی ندیدیم خسته نباشید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.