.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخراج و تعدیل نیرو در نفت و گاز پارس


با وجود اینکه تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 90 شرکت ملی نفت مراحل مختلف مصاحبه، گزینش و طب صنعتی را گذرانده و در شرکت نفت و گاز پارس مشغول به کار شده اند، به تازگی به عنوان نیروی مازاد اعلام شده اند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از پانا نیوز، در روزهای گذشته تعدادی از کاربران پانا نیوز که کارکنان جدید الاستخدام شرکت نفت و گاز پارس هستند با ارسال پیام‌های مشابهی خواستار رسیدگی به مشکل خود مبنی بر اعلام عدم نیاز شرکت متبوع به خدمات آنها شده اند.

در این خصوص یکی از این کارکنان جدید الاستخدام توضیح داده است: " از قبول شده‌های آزمون استخدامی تیر ماه 90 شرکت نفت هستم که از سال گذشته در شرکت نفت و گاز پارس واقع در منطقه عسلویه مشغول به کار شدم.

دارای کارشناسی ارشد مهندسی و بیش از 1000 ساعت دوره تخصصی و تالیف کتاب هستم. این شرکت هفته گذشته اسامی بیش از 300 مهندس جدید الاستخدام خود را به عنوان مازاد اعلام و از آنها خواسته که برای مصاحبه به شرکت گاز مراجعه کنند.

گفته می شود لیست نهایی شامل 500 نفر خواهد بود؛ این در حالی هست که مجوز استخدامی ما برای شرکت نفت و گاز پارس بوده است."

کاربر دیگری که خاطرنشان کرده است: " شرکت نفت و گاز پارس در سال 90 از طریق آزمون استخدام شرکت ملی نفت ایران اقدام به جذب حدود 1200 نفر نیرو کرده است و با وجود اینکه حدود 1000 نفر از این افراد پس از طی پروسه ای طولانی در نهایت پس از 15 ماه جذب شرکت شدند، 200 نفر باقیمانده با ادعای مدیران میانی مبنی بر مازاد بودن نیروها پس از نزدیک به 2 سال انتظار در نهایت، اردیبهشت ماه امسال جهت اشتغال به کار در سایر شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، از طرف شرکت نفت و گاز پارس به دوره ی آموزشی دعوت شدند.

از چندی قبل نیز شایعاتی مبنی بر انتقال تعدادی دیگر از نیروهای شرکت (1000 نفر جذب شده از طریق آزمون سال 90) بین کارکنان پخش شد که تایید و تکذیب برخی روسای میانی و رده پایین را به همراه داشت تا اینکه بالاخره طی هفته ای که گذشت شایعات رنگ واقعیت به خود گرفتند و با تعدادی از نیروها جهت دعوت به مصاحبه در راستای انتقال به شرکت ملی گاز تماس گرفته شد.

با توجه به اهمیت موضوع و عدم رضایت جمع کثیری از پرسنل نسبت به این جابه جایی خواهشمند است در این زمینه پیگیری و اطلاع رسانی بفرمایید."

در چنین شرایطی این سوالات از سوی دارندگان این مشکل مطرح شده است که:

1-چرا اسامی را در سکوت کامل اعلام کردند و حتی نمی گویند معیار انتخاب چیست؟

2-اگر پارس جنوبی نیرو لازم نداشته، پس چرا آزمون استخدامی گذاشته و مجوز استخدام را اخذ کرده است؟

3-چرا نیروهای پیمانی مجوز دار و جوان خود را مازاد اعلام کرده اند، در حالی که انبوهی از نیروهای سن بالا از شرکت های دیگر به صورت مامور به این شرکت آمده اند؟

4-در کجای دنیا و ایران با نیروهای تازه استخدام به این صورت رفتار می شود؟ آیا برای این نیروها در سازمان فعلی و سازمان بعدی روحیه خدمتی می ماند.

5-پارس جنوبی میدان رقابت ایران و قطر بوده و لازم است نیروهای جوان با تخصص خود، عقب افتادگی ها را جبران کنند. بنابراین به نظر می رسد نه تنها نیروی مازاد وجود ندارد، بلکه توسعه این میدان با کمبود نیرو نیز مواجه است.

پانا نیوز با مسئولان شرکت نفت و گاز پارس درباره حل و فصل این مشکل تماس گرفته است و قرار است این مجموعه نفتی به منظور تنویر افکار عمومی توضیحات لازم را درباره این تصمیات به زودی برای پانا نیوز ارسال کند. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.