.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مورخ ساروي این بار به ميدان ساعت گیر داد ؛
نامه به برج ساعت ساری
ای برج بی ریشه، من حسین اسلامی ساروی، بناچار چون زیاد به بعضی آدمها گیر دادم، اخیراً یک گوش من بوسیله یک نایب از جمع نایبان بزرگ رئیس داران استان کنده شد دارم با تو حرف می زنم.
نامه به برج ساعت ساری

ای برج بی ریشه، من حسین اسلامی ساروی، بناچار چون زیاد به بعضی آدمها گیر دادم، اخیراً یک گوش من بوسیله یک نایب از جمع نایبان بزرگ رئیس داران استان کنده شد دارم با تو حرف می زنم.

تو خودت می دانی که خیلی بی ریشه هستی، تازه اصل اصل تو را پهلوی اوّل ساخت، بعد زمان پهلوی دوّم اصل و فرع تو را بر باد دادند، تا اینکه خانم فرح عیال چندم آقا محمّد رضا که به ساری آمد گفت توی این شهر چند هزار ساله ساری آثار تاریخی نداریم؟ شهردار وقت ساری فوراً جواب داد، قربان داریم می سازیم. عیال چندم شاه خنده فرمودند، و شهردار ساری خوشش آمد. خنده را باور کرد. آن موقع شهردار ساری داشت ترا دوباره می ساخت، پس قیافه نگیر. فحش و نا سزا به من نده.

امّا حرف حساب من با تو ای برج ساعت تازه به دوران رسیده ی ساری من به دفاع از مظلومیت میراث فرهنگی مازندران که با هزار زحمت و کوشش و در یک مراسم با شکوه بیست اثر عاشورائی را ثبت ملّی کردند، هنوز خستگی در نکرده با گریه اعلام می کنم این آثار تاریخی و ثبت ملّی شده قبلی ساری از روی بخل و حسادت بدون رعایت نوبت شروع کردند به خراب شدن، بعد از شاطر گنبد و حمام صادق خان و دهها حمام و آب انبار و خانه های قدیمی ساری که همگی با رعایت نوبت خراب شدند، الان نوبت حمام حاج درویش علی در سی متری چشم کور شده خودت باید خراب می شد، تو هم چشم دیدن این حمام حاج درویش علی اسلامی که اتفاقاً موقوفه جدّ اعلای همین کِبل حسین اسلامی ساروی است و با هم همسایه دیوار به دیوار هستید نداری این حمام در نوبت فروپاشی بود.

امّا، امّا ، امان از دست حسودان، امان از دست این آثار تاریخی ثبت ملّی شهرستان ساری که یک ذره صبر و حوصله ندارند، تند و تند، می خواهند مرتکب فروپاشی شوند. حالا خبر دار شدم که این کور شده گنبد تاریخی ثبت ملّی شده روستای گلما خودش را کج کرد که مرتکب فروپاشی شود، تو با اون چشم کور شده ات از روبرو این گنبد را می بینی، دو سه کیلومتر با تو بشتر فاصله ندارد.

مـن بناچار دارم بـه تـو ای برج بـی اصل و نسب سـاعت ساری هم هشدار می دهم، هم ترا بیدار می کـنم، هم ترا یـک بـرج با آبرو حساب می کنم و با تو حرف می زنم و هم مچ گیری از گنبد گـلما مـی کنم که دارد تقلّب می کند، نـوبت فروپاشی گنبد گـلما نیست، دیـگه خـودت می دانی، فعلاً بزرگ ما تو هستی.



حسین اسلامی ساروی - ساری شناسی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 دي 1391
فکر می کنم دکتر قبلا تو خواب خرگوشی بودند که اکنون به فکر حمام صادق خان و برج ساعتو و ..... افتادند نمی دونم چرا از وقتی این شهردار جدید اومد به زمین و هوا گیر می دند . راههای زیادی برای کسب شهرت وجود دارد
نا شناس 13 دي 1391
به نام خدا
بحث شهردار و كسب شهرت مطرح نيست . بيائيد از اصفهاني ها ياد بگيريم كه چگونه در حفظ آثار شهر از خط بازي و سياست بازي دست بر مي دارند . اتفاقا " مقاله اي در باره آثار شهر ساري و شهرستان ساري در حال نگارش هستم با مطالعات انجام شده آثار شهرستان مان از نظر تعداد و سابقه كمتر از اصفهان نيست ولي متاسفانه ساري كجا و اصفهان كجا ؟!!!
دانشجوي كارشناسي ارشد برنامه ريزي گردشگري دانشگاه اصفهان ،ساكن شهرستان ساري
محمد 13 دي 1391
خوب بود
نا شناس 13 دي 1391
اینهم درسی از تاریخ است، این همان تاریخ است، تاریخ واقعی مردم است. وقتی قلم شرافت داشته باشد، ثمره اش اینگونه شیرین می شود.
نا شناس 13 دي 1391
پاسخ به کامنت باز قبلی----عجله کار شیطان است- امان از افراد عجول -امان از بی معرفتی -جسارتا واقعا برج ساعت از برخی کامنت بازان بیشتر عقل دارد! بیخود نبود که استاد اسلامی در پایان خطاب به برج ساعت اذعان داشت"فعلا بزرگ ما تو هستی"مگر این همه دلمشغولی و بیداری وجدان میگذارد استاد بخوابد - تعجبم استاد سنگ چه کسانی را به سینه میزند؟بی شک خر- گوش برخی هستند که وجدان انسانی شان را فراموش کرده اند. راستی گفتند استاد در پی --شهرت-- است.افسوس که کلام استاد را نفهمیدیم- افسوس که نمی خواهیم بفهمیم- افسوس نمیگذاریم برخی فهمیده ها حرف حساب بزنند- از شما خواننده عزیز عاجزانه خواهش میکنم قبل از کامنت گذاری یکبار عمیقا مطلب استاد را بخوانید ومحور موضوع اظهار نظر کنید.----------- شخص استاد اسلامی محور نظر سنجی نیست -------------یادمان نرود ما مازندرانی ها را آدمهای باشعور-بافرهنگ وفرهیخته ای میدانند.
نا شناس 13 دي 1391
خوب بود استاد دیدشان را وسیع تر کنند و دید استانی و حتی ملی داشته باشند. پان ساروی هستند ایشان. برای شخصیت ایشان خوب نیست. اگر درباره حمام میرزا یوسف بابل و خراب کردن آن در بابل ، مورخی مثل ایشان و دیگر نخبگان واکنش شدید نشان می دادند مطمئنا اجازه ویران کردن آثار دیگر را در ساری نمی دادند. درد ما مازندرانی ها این است که فقط شهری و حتی منطقه ای و بخشی فکر می کنیم.
ساروي بيكار 13 دي 1391
چه بي معني !نان كيلويي چند است!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 13 دي 1391
امان از دست مسئولان ساری. آخه چرا اینقدر بی توجه اند!!!!!!!!!!!
نا شناس 13 دي 1391
آقایی که گفتی فکر می کنی.....
ایکاش فقط به اندازه یک جو فکر داشتی تا متوجه شوی که این مقاله هیچ ربطی به جناب عبوری شهردار محترم ساری ندارد. ضمن اینکه حالا بی فکری را قبول کنیم، وجدان و ادب و تربیت چه شد؟
امیر علی 13 دي 1391
استاد اسلامی ساروی
یادتان باشد که در خانه اگر کس است یک حرف بس است .
فعلا کس و کار ما همان برج ساعت فلان فلان شده است .
امیر علی 13 دي 1391
استاد اسلامی ساروی
یادتان باشد که در خانه اگر کس است یک حرف بس است .
فعلا کس و کار ما همان برج ساعت فلان فلان شده است .
ساروی 13 دي 1391
همه میدونن واسه اینکه میخواد کاندید شه داره اینطوری هر هفته یه مقاله میده. دکتر جان زیاد مقاله نده شورا جای تو نیست
کلانشهر بابل 13 دي 1391
جناب اسلامی شما تا کی و کجا میخواهید ادامه دهید ؟
وقتی میبینید کسی برای حرف شما تره خرد نمیکند ، به نظر شما این بی شخصیتی نیست که کماکان مقاله و شب نامه بنویسید .
خواهشی که از جنابعالی دارم این است که دست از این کارهایتان بردارید تا بیش از اینها به خود و شخصیت خود لطمه ایی وارد ننمایید .
با تشکر و سپاس _ کلانشهر بابل
نا شناس 13 دي 1391
دکتر جون یه نامه میخوایم بهت بنویسیم...باشه؟
نا شناس 13 دي 1391
شماها هم تاکم میارید گیر میدید به این پهلویهای نفله
نا شناس 13 دي 1391
حرفهای حاج حسین اسلامی که از دل برمی آید لاجرم بر دل نشیند.آرش
رضاشریعتی 13 دي 1391
استاد باید به همه چی گیر بدید؟
نا شناس 13 دي 1391
دکتر اسلامی آبروی سارو و مازندران است.آقای به اصطلاح کلان شهر بابل؟؟؟؟ واقعا مایه خجالت است شما چگونه به انسان ریش سفیدی که غم و غصه و زندگی اش شده آثار باستانی این مرز و بوم و همه فریاد او برای حفظ آثار تاریخی ماست اینگونه صحبت می کنی؟ حداقل انتظار از شما همراهی با آقای اسلامی است. این نشان دهنده اوج حسادت است و با این ادبیات فرهنگ خود را نشان می دهید. به نظر من شما کمبود و مشکل شخصیتی داردید که هر جا ودر هر سایتی کامنت می گذارید و خود را کلان شهر بابل معرفی می کنید قافل از اینکه هیچ اطلاعی از کلان شهر شدن ندارین وگرنه شهر کوچگی چون بابل با کلان شهر شدن فاصله ها دارد. خواهشا خجالت بکشید و بیائید همراهی کنید.چون این اتفاقات امروز گریبانگیر ساریست ولی بعدها(و شاید همین الان) در شهر های شما هم در حال رخ دادن است و شما خبر ندارید و در خواب خرگوشی بسر می برید.(ای کاش شما هم دکتر اسلامی داشتید).
برار 13 دي 1391
جان برج جان سلام
ته اگه رضاخان برار جان دوره هم بوشی بازم امه سته معتبری، اسا اینکه بعضی کسون رضاخان جان جه دل کهو هستنه ، ون تاریخ ره هم قبول ندارنه بن جان برار ربطی ندارنه.
بنده شمه جه عاضمه اولین گلایه بنده داره از ثبت که اتا سره دارمه بنده قدیمی و منه جد و آقا ننه ون دله دینه تا اسا . من و بنده زاده درمی و الی اخر
اولا که من سره هم ثبت تاریخی نیه و من اعتراض ندارمه
دوما من اقاننه هم که سره دله دره هم عتیقه بیه . وه هم ثبت نیه؟
ای برج ساری ته بور خراب بووش ...(من ندومبه چه ربطی به برج دارنه من آقاننه)
نا شناس 13 دي 1391
دکتر اسلامی آبروی سارو و مازندران است.آقای به اصطلاح کلان شهر بابل؟؟؟؟ واقعا مایه خجالت است شما چگونه به انسان ریش سفیدی که غم و غصه و زندگی اش شده آثار باستانی این مرز و بوم و همه فریاد او برای حفظ آثار تاریخی ماست اینگونه صحبت می کنی؟ حداقل انتظار از شما همراهی با آقای اسلامی است. این نشان دهنده اوج حسادت است و با این ادبیات فرهنگ خود را نشان می دهید. به نظر من شما کمبود و مشکل شخصیتی داردید که هر جا ودر هر سایتی کامنت می گذارید و خود را کلان شهر بابل معرفی می کنید قافل از اینکه هیچ اطلاعی از کلان شهر شدن ندارین وگرنه شهر کوچگی چون بابل با کلان شهر شدن فاصله ها دارد. خواهشا خجالت بکشید و بیائید همراهی کنید.چون این اتفاقات امروز گریبانگیر ساریست ولی بعدها(و شاید همین الان) در شهر های شما هم در حال رخ دادن است و شما خبر ندارید و در خواب خرگوشی بسر می برید.(ای کاش شما هم دکتر اسلامی داشتید). محسن ذبیحی جامخانه(ساروی مقیم تهران)
با تشکر از شمال نیوز
نا شناس 13 دي 1391
یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد؟
دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد؟
رستمی 13 دي 1391
این اسلامی هم دیگه داره شورش رو در میاره . . بس کن تا بیشتر از این آبروت نرفته
سعید 13 دي 1391
این پیام از کلان شهر بابل نیست از ساری است . شخصی به اسم رضا- ق که پسرش امیر حسین این کار را می کند .اصلا نگران نباشید . مه فشاند نور و ....... عو عو کند.
سعید 13 دي 1391
این پیام از کلان شهر بابل نیست از ساری است . شخصی به اسم رضا- ق که پسرش امیر حسین این کار را می کند .اصلا نگران نباشید . مه فشاند نور و ....... عو عو کند.
الف-ب 13 دي 1391
ادبیات هر ملتی با ملت دیگر فرق دارد. ادبیات استان و هر شهر و هر خانواده هم به همان استان وشهر و خانواده تعلق دارد. از همه مهمتر ادبیات خانوادگی است . پدر و مادر خیلی مهم است. امان از آدم های بی شناسنامه
کامبیز اسدی 13 دي 1391
مدیریت روزنامه وزین شمال نیوز---- شما که مطلب مرا در خصوص بابل امن تربن شهر استان بود و از من بهتر می دانید به حق بود درج نکردید چرا توهین های درج شده به جناب دکتر اسلامی را درج می کنید این واقعآ از شما بعید است .یکی از اهالی بابل ساکن دیار غربت
ر-ر 13 دي 1391
آقای امیر خان چرا هر وقت استاد می آید شما به فرمان پدرت آقا رضا پیام می دهی که استاد می خواهد به شورا برود .شما خسته نشدید ؟ مگر استاد اسلامی به شورا یا مجلس می رود ؟ ایشان بالا تر از این حرف هاست.
سعید 13 دي 1391
فهمیدن این مطلب که اینقدر سخت نیست. آقایان - خانومها، مازندران میراث ندارد ، گوش شنوا ندارد ، مسئول بیدار دل ندارد. آنهایی که بایدبیدارباشند به خواب رفتند. حالا بدتراز اینها ما به خواب رفتیم.
ر-خ 13 دي 1391
اینجوری که من از کامنت ها می فهمم، این مسئولین واین دولت برا ی سر ما زیاد هستند. ما اصلا نه دشمن می خواهیم، نه سازندگی ، نه آبادانی ، نه آدم دل سوز. ما فقط فحاشی یاد گرفتیم .خدا پدر و مادر این دولت و این نظام را بیامرزد که دارند ما را تحمل می کنند.
الف-ت 13 دي 1391
از اینکه استاد از ساری نوشت دلیل نمی شود که از بابل یا آمل یا بهشر ویا چالوس وتنکابن ...ننویسد. یک مشکل از مشکلات ما میراث فرهنگی مازندران است. اهل قلم دیگر شهرها لطف کنند بنویسند. تا هم ساری وهم استاد تنها نباشد. مشکلات فرهنگی ما مشترک است.
الف-الف 13 دي 1391
استاد اسلامی ،در تنهایی نوشتن وتا آخر خط رفتن وخسته نشدن هنر است. تمام آدمهای بزرگ تا آخر ایستادند. اصلا نگران نشوید. بذر های شما خوب است ،محصول خوب داده وباز هم می دهد.بزرگی شما با وجود این آدمهای فحاش نمایند تر می شود.
احسان 13 دي 1391
کسی که ایشونو یک درصد بشناسه رد مورد کاندید شدن یا ورود به سیاست ایشون حرفی نمی زنه. ایشون اگه می خواستن خیلی قبل تر از اینها میتونستن وارد سیاست شوند. از دوستان بابلی هم انتطار بیشتری نمی ره. شاید اگر همینها نبودند ما ساروی ها اینقدر سوژه برای .... نداشتیم.
نا شناس 13 دي 1391
ازمرحوم شهید نواب صفوی سوال کردندچراحرفهایتان را تکرار می کنید ؟پاسخ دادند تا زمانیکه
رفتارواعمال شما تکراری است حرفهای من هم تکرار می شود.جناب آقای اسلامی از اینکه شما هم همانند شهیدنواب صفوی عمل نموده وتذکرات راتکرار میکنید متشکرم انشاءالله خداوند به مسئولان ما تعهد و گوش شنوا بیش از پیش عطا فرماید.آمین ضمنا مطالب دکتر ارتباطی باشهردار
ساری ندارد زیرا شهرداری مسئول میراث فرهنگی نمی باشد
امید 13 دي 1391
کلانشهر بابل!!!!!!!
دوست عزیز یکی یه شوخی کرد این اصطلاحو بکار برد، تو چرا باور میکنی؟
کلانشهر تعریف داره شاخص داره!
جمعیت "شهر" دقت کن بازم دارم تاکید میکنم "شهرررر"! نه شهرستان که متشکل از شهرها و روستاهای شهرستانه، می بایست از 500 هزار نفر بیشتر باشه تا کلانشهر بحساب بیاد.
درضمن کلانشهر ، یه لقب یا عنوان صرف نیست، یه شاخصه ، برای سهامداری در بنک شهر و تخصیص بودجه ویژه کانشهرها
در حال حاضر 11 کلانشهر تو کشور داریم که از این بین فقط "رشت" از شهرهای شمالی کلانشهر بحساب میاد. اگر هم میبینی به ساری تو برخی محافل این لقبو دادن به این خاظر خیت مه با افزایش محدوده قانونی شهر ساری از 3000 هکتار به 4200 هکتار ، و در نتیجه اضافه شدن حمعیت این 1200 هکتار بافت متصل به محدوده قانونی، جمعیت شهر بیش از 400 هطار نفر برآورد شده که یا توجه به نرخ رشد فعلی برگرفته از سرشماری 1390 ، این جمعیت تو افق بعدی بالای 500 هزار نفر تخمین زده شده ، یعنی در آینده کلانشهر خواهد شد.
ضمناً طبق طرح جامع مسکن استان مازندران "تهیه شده توسز مهندسین مشاور مازندطر مصوب در شورایعایل شهرسازی کشور" جمعیت شهرستان بابل تا افق 1405 ، هم به 500 هزار نفر نخواهد رسید جه رسد به جمعیت خود "شهر: که ملاک کلانشهری بودنه.
نا شناس 14 دي 1391
من سارويم و خيلي دلم ميخواد بابلي ها دوس داشته باشم ولي خود بابلي ها نميذارن.‏
نا شناس 14 دي 1391
شما را به خدا جنگ بابل ساری بس است .بابل افتخار ساری ومازندران است. وساری هم همسایه وبرادربابل است. آخر تا کی ماباید مثل دیوانه ها تو سر هم بزنیبم ،بهمین دلیل است که مسئولین مارا باور نمی کنند.به خدا این مسئولین برای سر ما زیاد هستند. هرگاه مردم با شعور باشند،بطور حتم مسئولین هم با شعور تر می شوند. فعلا تا فهم ما دعوای بابل ساری و پیام های آبکی و از روی عقده روانی است کارمابهتر نباید بشود . خلایق هر لایق
نا شناس 14 دي 1391
آقای رضا-ق
این اسلامی نیست که شورش را در آورده. این حاصل بغض و کینه و جهالت شماست که جان به لب شدی. چاره ای نداری ، فقط باید بفهمی تا نفهمی همین است .امروز اسلامی فردا یک اسلامی دیگر، تو باید خودت را معالجه کنی . پسرت را آزار نده که پیام بد بنویسد.آبروی اسلامی اتفاقازیادتر میشود.
نا شناس 14 دي 1391
خدا لعنت کند کسی را که میان مردم شهرهای مازندران نفاق ایجاد کند. ما هم زبان ، هم دین ، هم مذهب و همولایتی هستیم. خجالت دارد که بگوئیم تو ساروی هستی ،من بابلی هستم . همه باید تنها انسان باشیم. ما باید خوشحال باشیم همسایه های ما یک شهر متمدن وبا مردمان متمدن است.
تنکابن- ساری- بابل - آمل ... همه روی یک کشتی سوار هستیم.
لعنت خدا بر نفاق افکنان
نا شناس 14 دي 1391
نرخ جدید نان : یک کیلو نان به پنج تا آدم نفهم. تازه خیلی هم ارزان است .باید به ده تا آدم نفهم باشد.
نا شناس 14 دي 1391
آی مردم ، آی آدمها ،آی کسانی که خیلی ادعا دارید. فقط کمی بفهمید . چرا به هم گیر می دهید. مگر ما کم در گیر هستیم .عامل گیر همه ما فکر نکردن و ادعا داشتن است. چرا متوجه نیستید که میراث فرهنگی ما دارد ویران می شود . شما دنبال چه هستید.
0111 14 دي 1391
با سلام خدمت همه عزیزان بسیار خوشحالم از اینکه میبینم حس اتحاد در بین ما ها در کامنتهایی که خوندم از قبل خیلی بهتر شده و امیدوارم خیلی بهتر از اینها بشه یه خسته نباشید جانانه هم خدمت اقای دکتر اسلامی میگم و همچنین یک پیشنهاد به ایشان که خواهشا بعنوان یک پژوهشگر، منتقد و حقیقت گو در استان از بقیه شهرستانها هم مطلب تهیه نمایند تا هم افق دید بالای خود را نشان دهند و هم اینکه حس اتحاد رو در مازنی ها افزایش دهند با تشکر 0111
محسن 14 دي 1391
خیلی متاسفم از اینکه مردم ساری نمی شنوند چه می گوید می بینند چه کسی می گوید و همین فکرشان را منحرف کرده است به واقعیت نگاه کنید تا سالیانی بعد آثاری از گذشته نخواهیم داشت . ما که آینده که نداریم گذشته را حفظ کنید .
نا شناس 15 دي 1391
ای کاش دکتر اسلامی برای کل استان این حساسیت را داشته باشد . با شناختی که دارم دکتر اطلاعات زیادی از اماکن تاریخی استان و مشکلات و معضلاتی که در این زمینه است اشراف دارند. من تقاضا میکنم دکتر سطح خوش را فقط برای ساری نشان ندهد. یک دلسوخته مازنی
نا شناس 15 دي 1391
دكتر خودش ميدونه ساروي ها عاشق تك تك شهرهاي مازندرانن.بخدا جونمونو هم واسه مازندران و مارني ها مي دهيم.دكتر بسم الله.
تاریخ خوان 15 دي 1391
با سلام خدمت جناب دکتر ؟
من هرچه تحقیق کردم نفهیدم این آقای دکتر اسلامی ، در چه رشته ای دکترا دارند. اصلن آیا واقعن دکتر هستند؟
در ضمن چرا ایشان همیشه به مسئولین دولتی نامه می نویسند. مگر آدم اهل فرهنگ و پژوهش توی مازندران وجود ندارد که ایشان فقط از دولتی هاطلب همفکری می کنند. این بار هم که گویا دور و برشان خالی شده و به سنگ و چوب دارند نامه ی سبک و بی محتوا می نویسند.
ایشان به عنوان یک مورخ الدوله از ادبیاتی غیر پژوهشی برخوردارند. همیشه ترجیح می دهند با جنجال حرف بزنند. بهتر است به جای کتاب جمع کردن و نشان دادن خودشان به عنوان محقق و تاریخ دان! کمی هم به پژوهنش رو بیاورند.!!!
در ضمن منتظر شنیدن پاسخ این سوال از طرف خودشان و همکاران ساری شناسی هستم که بفرمایند ایشان در چه زمینه ای دکترا دارند
با تشکر
نا شناس 15 دي 1391
واقعا این حرفای ساری بابل دور از شان من ساروی ام و بهترین دوستام بابلی اند و یلی بابلی ها با ساروی ها فامیلند و مرتبط واقعا خجالت می کشم
نا شناس 16 دي 1391
شاید!!!
آیا در بعضی از ادارات ، در بعضی از روابط عمومی های آن ادارات، برای گم کردن سر نخ با یک کامنت انحرافی همه را سر کار نمی گذارند تا اصل قضیه گم شود؟ البّته ما مردم باید به شعور خودمان شک کنیم، این پیام ها همان آینه است که ما را نشان می دهد.
نا شناس 16 دي 1391
خیلی سخت است. ولی باید باور کنیم که خیلی زود بازی می خوریم، نخبه کشی می کنیم، سَفله پرور هستیم!! فرق دوغ و دوشاب را نمی دانیم، قدر دان زحمت آدمها نیستیم، فحّاشی و پرده دری زیاد می کنیم، به دیگران هم فرصت نمی دهیم که از ما دفاع کنند، چه موجوداتی هستیم؟؟؟
ملّت آبیته و قرمزته؟؟؟ ای ننگ!!
نا شناس 16 دي 1391
آدم این پیامها را می بیند تازه متوجه می شود که باید شب و روز دعا کرد که اتفاقی نیفتد، وگرنه ، ما مردم زنده زنده یکدیگر را خواهیم خورد. اداره کردن این کشور با این مردم واقعاً کار سختی است. حالا می فهمم که باید به مسوولین خدا قوّت گفت.
نا شناس 16 دي 1391
بعضی آدمها فریب می دهند، بعضی آدمها فریب می خورند، بعضی هم فریب خورده ها را آگاه می کنند، از همه بیشتر فریب خورده ها اصرار در گمراهی خودشان دارند. مشکل امام حسین (ع) هم در عاشورا همین فریب خورده ها بودند. لجبازی در حماقت سابقه دارد.
مهدی آرام نژاد 17 دي 1391
آقای رمدانی ما ارتباط بسیار خوبی با ساروی ها داریم و ساروی ها هم بهترین دوستان ما هستند . شما که دستتون توی سانسور مسائل سیاسی بازه خوب به مسائل اجتماعی هم تعمیم بدید تا یه هوا فضا کنترل بشه عزیز جانم
مهدي -ح 17 دي 1391
جناب استاد سوالي خالصانه دارم: آيا واقعا نيت شما از ايراد چنين مقالاتي اصلاح سازي جامعه است؟ بنده به عنوان تحصيل كرده سطح عالي كه وابسته به هيچ حزبي نيز نيستم چنين فكري نمي كنم ( از ادبيات مقاله تان پيداست)؛ شما فقط و فقط سعي ميكنيد تا مسئولان را محكوم كنيد و محكوم كنيد؛ بايد سكّان عرشه مديريت و رياست شهر را مدتي چند به شما داده شود تا دانسته شودكه امثال شماها كه فقط اعتراض يك جانبه داريدچند مرده حلّاج هستيد؟ا (منتظر جوابتانم)
محسن تمیزکار 10 بهمن 1391
این برج قدیمی و اصلی نیست ،برج اصلی برای سارویهای قدیمی مانند بنده که متولی 1327 هستم پراز خاطره است،درمراسمات و اعیاد مذهبی بالای ان ساز و نقاره میزدند و مردم شاد میشدند و حتی کودتای 28 مردادرا که اطراف ان تظاهرات و درگیری بودرا خوب بیاد دارم تا اینکه در دهه1340 حالا به هر دلیلی آنرا تخریب کردند و بجایش حوض و فواره درست کردند و مجددا" با عکسهائیکه مرحوم پدرم اقای حسن تمیزکار قدیمیترین عکاس مازندران و ساری داشت و احتمالا" عکسهای دیگری که در دست بود مجددا" کپیه برج قبلی ساختندو من با اینکه سالهاست در ساری نیستم ولی هرزمان که بشهرم میائیم بادیدن برج ساری یاد تمام خاطرات گذشته ام میافتم و خواهش میکنم با این برج که مردم خاطراتی ازآن دارند ضالمانه برخورد نکنید و برج ها ی دیگری ، مثل میلاد،ایفل،مجسمه آزادی نیویورک و.....سابقه خیلی قدیمی ندارند با سپاس از همگی.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.