.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار در مراسم تجلیل از چهره ماندگار پزشکی جهان:
گیلان با وجود پروفسور سمیعی طنّازی میکند و به خود می بالد
شمال نیوز: همانطوری که گیلان زمانی پذیرای میرزاکوچک خان سردار دیلمی و در برهه ای دیگر زادگاه آیت الله بهجت فومنی بود، اکنون و در این برهه زمانی به خاطر وجود پروفسور مجید سمیعی طنّازی میکند و به خود می بالد .

شمال نیوز: مراسم تجلیل از مقام شامخ چهره ماندگار پزشکی جهان پروفسور مجید سمیعی با حضور استاندار گیلان در زادگاهش رشت برگزار شد .

در این مراسم که جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی ، اساتید ، پزشکان و دانشجویان حضور داشتند مهندس هاشم نیا ضمن ابراز خرسندی از حضور پروفسور سمیعی در استان گیلان با بیان اینکه گیلان تنها محدود به یک عرصه جغرافیایی نیست بلکه گیلان عبارت است از فرهنگی به وسعت دل مردمانی که در او جای گزیدند و جاری هستند .

هاشم نیا استاندار گیلان اظهار کرد: گیلان و گیلانی عبارت است از فرهنگی که در درون مردمان آن جاریست و این فرهنگ آنقدر پایدار است که فرقی نمیکند که صاحب این فرهنگ در “هانوفر” آلمان باشد یا در خود گیلان .

وی افزود همانطوری که گیلان زمانی پذیرای میرزاکوچک خان سردار دیلمی و در برهه ای دیگر زادگاه آیت الله بهجت فومنی بود، اکنون و در این برهه زمانی به خاطر وجود پروفسور مجید سمیعی طنّازی میکند و به خود می بالد .



استاندارگیلان با بیان اینکه دستیابی به قله های رفیع دانش بدون تحمل سختی ممکن نیست افزود : پروفسور سمیعی تجسم عینی تلاش و سخت کوشی برای دانش اندوزی و افتخار آفرینی است .
نماینده عالی دولت در گیلان پروفسور مجید سمیعی را الگویی ارزشمند برای فرزندان این مرز و بوم دانست و افزود : پروفسور مجید سمیعی عصاره  گذشته و جان حال ما است .
مهندس هاشم نیا اظهار داشت :باید ازفرصت ها به نحو احسن در جهت پیشرفت و تعالی استفاده نمائیم .

در ادامه این مراسم پروفسور مجید سمیعی چهره ماندگار پزشکی جهان عشق و علاقه در کارها را عامل مهم در موفقیت افراد برشمرد و افزود : مردمان گیلان ، مردمانی بزرگ و با فرهنگ غنی هستند و برای فرزندان خود در نخستین گام تربیت ، تحصیل علم و دانش را برای آنان طلب می کنند .



پروفسور مجید سمیعی با اشاره به ارزش و منزلت علم و دانش در جامعه با بیان اینکه بدون داشتن علم و دانش نمی توان به انسانها خدمت کرد افزود : اگر می خواهیم به مردم خدمت نمائید و مورد احترام و علاقه آنان باشیم باید با اعتقاد،  فراگیری علم و دانش را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند .
جراح برجسته مغز و اعصاب جهان با تأکید برتوجه ویژه به طرحهای تحقیقاتی خاطر نشان ساخت : همه باید تلاش نمائیم برای ارتقای علم راه صحیح را به نسل آینده نشان دهیم و از هیچ کوششی در این زمینه فرو گذار نباشیم .
وی از احداث بنیاد علم و دانش در گیلان خبرداد و افزود : این بنیاد به منظور انجام فعالیت های تحقیقاتی برای جوانان استان گیلان احداث خواهد شد .



در ادامه این مراسم عاشوری رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه پروفسور سمیعی الگوی عملی برای تمامی فرزندان این مرز و بوم بشمار می رود افزود : پروفسور مجید سمیعی افتخاری بزرگ برای تمامی گیلانیان و ایرانیان است.
عاشوری با بیان اینکه مردم گیلان همیشه قدر دان انسانهای فرهیخته هستند گفت : امروز نه تنها ایران بلکه جهان به وجود پروفسور سمیعی افتخار می کند .
دکتر بهبودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان حضور پروفسور سمیعی در گیلان راموجب پیشرفت علوم و فنون جراحی مغز و اعصاب استان دانست و اظهار امیدواری کرد : انشاء ا… بتوانیم از حضور ارزشمند این دانشمند برجسته و توصیه های علمی شان در راستای ارتقاء سطح پزشکی استان استفاده نمائیم .
اهداء حکم استاد ممتازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پروفسور سمیعی و رونمایی از تمبر اختصاصی برای این چهره ماندگار پزشکی جهان از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور استاندار گیلان برگزار شد .

 

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 دي 1391
حالا خوبه دكترسميعي اصالتش آذري و ترك و فقط تو اين استان متولد شد.
پاسخ ها به این نظر
مهدی 9 شهريور 1393
بله او در تبریز گفته ترک هست اصالتا و خانواده پدریش به رشت کوچیده بودن و اونجا متولد شده
او داره زبان ترکی رو یاد میگیره
نا شناس 10 دي 1391
دکتر سمیعی رشتی است نه ترک. گرچه همه جای ایران اسلامی سرای من است!
رشت 10 دي 1391
آذری !!!
خانواده سمیعی یکی از خانواده های معروف و با اصالت تو رشته ..
نا شناس 10 دي 1391
عزیز بنده پروفسور سمیعی افتخار ایرانیان هستند شما عنوان می کنی از برادران اذری است یا گیلانی؟اوفعلا جهانی است وافتخار این مز وبوم
سپهر 11 دي 1391
پرفسور سمیعی آصالتا آذری است؟!!! این رو تازه کشف کردید؟!!! پرفسور سمیعی گیلانی گیلانی و رشتی رشتی.از خانوادهه های معروف و نجیب و با اصالت گیلان و از خاندان سمیعی معروف و از نوادگان و خاندان حاج سمیع رشتی و حسین سمیعی مشهور به ادیب السلطنه ادیب و سیاستمدار اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی اول.خاندان سمیعی از خانواده های متنفذ و تاثیرگذار در تاریخ سیاسی و اجتماعی گیلان در دوره معاصر می باشند خاندان سمیعی دارای شاخه های خانوادگی گوناگونی هستند چون:ادیب سمیعی؛ابتهاج سمیعی(هوشنگ ابتهاج ه.الف.سایه غرلسرای نامدار معاصر منتسب به این خاندان است)؛نجدسمیعی. هرچند در مورد پرفسور سمیعی یا هر نامدار اصیل دیگر نباید قومی و نژادی و شوونیستی برخورد کنیم اینها افتخار ایران و ایرانی هستند و مرز نمی شناسنداما هموطنی ادعا کرده بود که اصالتش آذری است شاخ در آوردیم و دیدیم اظهرمن الشمس را انکار میکند خواستیم با توضیحات فوق تنویر مساله کنیم خوانندگان ارجمند برای کسب اطلاعات از خاندان سمیعی می توانند به کتاب نامها و نامداران گیلان نوشته زنده یاد جهانگیر سرتیپ پور مراجعه کنند.
پاسخ ها به این نظر
مهدی 2 دي 1393
برادر عزیز با یه سرچ ساده درباره اذری بودنش میتونید بخونید ، زیاد مهم نیست کجاییه مهم اینه ایرانیه و فرد بزرگیه
تا جایی که من خوندم خودش گفته اذری هست و داره ترکی رو یاد میگیره
میگفته اجدادش دوره مشروطه به رشت کوچیدند
فاطمه 10 دي 1393
پروفسور سمیعی به دستاوردها و پشتوانه های علمی تبریز و آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: آذربایجان، قطب بزرگ علمی کشور است و در این اصل، هیچ شک و شبهه‌ای نیست. وی اضافه کرد: تمام دوستان آذری‌ام شخصیت‌های بزرگ، اصیل و تاثیرگذار بوده‌اند. سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه‌های زیادی برای تبریز دارم و امیدوارم شرایط اجرای آن‌ها به خوبی فراهم شود. وی با بیان این که دریافت «نشان تبریز» افتخار بزرگی است که مسئولیت علمی و اجتماعی‌ام را بیشتر می‌کند، تاکید کرد: تا وقتی زنده ام، از هیچ تلاشی برای کمک به شهر تبریز فروگذار نخواهم بود؛ چرا که از امروز، شهروند این شهر پرافتخار هستم. پروفسور سمیعی همچنین یادآور شد: نیاکان ما اهل تبریز بوده و خوشحالم که امروز «نشان تبریز» دریافت می‌کنم.
نا شناس 11 دي 1391
ايران هميشه مديون آذربايجان
نا شناس 11 دي 1391
ايران هميشه مديون آذربايجان
سپهر 11 دي 1391
چرا مطلبم رو درج نکردید؟
یاسر 11 دي 1391
کاربر اولی میشه بگی اهل کجایی تا جوابتو بدم
سپهر 11 دي 1391
من کامنت میذارم که چرا مطلبم رو درج نکردید به جای اینکه مطلبم رو درج کنید فقط همین جمله رو درج میکنید؟! مطلبم مستند ؛شفاف و مودبانه و آگاهی بخش بود برای اطلاع خوانندگان از جمله کامنت گذار اولی مفید می باشد لطفا مطلبم را درج کنید
نا شناس 11 دي 1391
دكترسميعي اصالتش آذري و فقط در رشت متولد شده.بعضي ها فكر ميكنند با توضيحات بي اس ميتوانند هموطن توركم را به خودشون نسبت دهند.آذربايجان آكنده از اين سميعي هاست فقط از اينكه آذري بودنش را كتمان مي كنيد متأسف شدم. ‏
نا شناس 11 دي 1391
شهید کشوری هم اصالتا لرستانی است نه مازندرانی! پس چرا ایشان رو مازندرانی محسوب کردید! ابن حرفها رو ول کنید همه جای ایران سرای من است. پروفسور سمیعی افتخار گیلان و شهید کشوری هم افتخار مازندران و خطه شمال هستند.
نیما احمدی 11 دي 1391
این بچه تو استانی زندگی می کنه که از این افتخارا ندارند مجبوره بیاد بگه سمیعی آذربایجانیه.بجای این بچه بازی ها بهتره از مفاخر استانتون دومورد به جز ابراهیم تقی پور رو نام ببرید!!!
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 30 شهريور 1393
بزرگترین دانشمد معاصر ایران پروفسور هشترودی دارای چندین تئوری ریاضی و اولین ایرانی ناسا و همکار مستقیم انیشتین و جزو مدیران اولین فرود انسان به ماه در قرن گذشته. ، پروفسور لطفی زاده صاحب تئوری منطق فازی که پایه سیستمهای هوشمند و هوش مصنویی مدرن هست. پروفسور جوان کاشف لیزر بی خطر و دکتر مریمی میرزاخانی متولد تهران و اصالت ترک زنجان و لئو لاندائو جایزه نوبل فیزیک از ترکهای یهودی ازربایجان و پروفسور نیما ارکانی صاحب کرسی انیشتین و صمیعی هم خودش گفته تبریزی و ترک هست.. تعداد زیاد پسر خوب.. پروفسور صمیعی بین اینها که گفتم جزو رده پاییناس.
کیوان 12 دي 1391
پرفسور سمیعی آذری است یعنی چه؟! بعضی ها روز روشن رو دارند انکار میکنند. اهل گیلان و رشت است سمیعی ها گیلانی رشتی گیلک هستند .ترک و آذری است یعنی چه؟! این چه ادعایی است که بعضی کامنت گذاشتندو نوشتند که آذری است سمیعی ها خانواده های معروف و با اصالت رشت هستند با پیشینه تاریخی؛سیاسی؛علمی و ادبی زیاد.قیافه پرفسور داد میزنه که گیلک است .ظاهرابرای عناد و حسادت و نیز شوخی کودکانه مدعی شدند که آذری است بهترین پاسخ به این ادعا رو یک خواننده مطلع سایت در بالا مفصل کامنت گذاشته با جمله آغازین :پرفسور سمیعی اصالتا آذری است؟! توضیحاتش مفصل و مستند است و سخن را تمام کرده استهرچند هرچه افراد کامنت بگذارند و رفع شبهه کنند باز این افراد مدعی کامنت میگذارند که پرفسور آذری است بعد ازین کامنت به ادعای کاذبشون ادامه میدند و باز مینویند که پرفسوراصالتش آذری است و فقط در رشت متولد شده! این چه حرفی است که اصالتا آذری است و در رشت متولد شده پرفسور سمیعی گیلانی ؛گیلک و رشتی است
پاسخ ها به این نظر
کریمی 18 بهمن 1393
خاندان سمیعی فرزندان حاج سمیع فرزند محمد حسین بازگان معروف تبریز هستند حاج سمیع از طرف پدر مامور سامان بخشیدن به امور بازرگانی گیلان می شود وبه آنجا مهاجرت می کند این مطلب درکتاب ولایات دارمرز ایران :گیلان نوشته یانست لویی رابینو نایب کنسول انگلیس درایران ذکر شده است
اسفندیاراقاجانی 13 دي 1391
سلام .از روی تعصبات پیام نگذارید لطفا"

اگر اقای سمیعی هم اصالتا" اذری باشد ولی قیافتا" به گیلکها می مونه ...
نا شناس 3 بهمن 1391
وقتی میگید حضرت نوح ترک بوده انتظاری ازتون نیست که نگنید سمیعی ترکه.
تاکی میخوای جک باشید تا مردم به شما بخندند.
پاسخ ها به این نظر
کریمی 18 بهمن 1393
به شما رشتیا که اصلا نمی خندن بعدش بهتره یه زره سوادتونو ببرید بالا تبریزی بودن خاندان سمیعی درکتاب لویی رابینو نایب کنسول انگلیس دررشت اومده
نا شناس 3 بهمن 1391
گیلان مهد فرهنگه. باجعل کردن دانشمندان بزرگ نمیتونید خدشه ای به رشت وگیلان وارد کنید. ما انقدر مفاخروفرهیخته داریم که سمیعی قطره ای از دریای بی کرانش.پروفسورمنهاج. پروفسور نجاتی پروفسور اندامی. پروفسور رضا پروفسور کوچکی پروفسور روشن پروفسورمهری پروفسور عطرچیان انقدر پروفسورهای معروف تو ایران وجهان داریم که دهنتون رو ببندیم. پس کسایی که فز منفی میدن ومیخان با جعل سند هر فرد معروفی رو به دیار خودشون نسبت بدهند وقومیت هارو به جون هم بندازن آگاه باشند . دیگه دوران جعل سند به پایان رسیده و مردم فریب شما وطن فروشان را نخواهند خورد. من تعجب میکنم شمال نیوز چطور این چیزهارو بدون بررسی تایید میکنه. شما طرفدار شمالیها هستی یا بیگانه ها . واقعا برات متاسفم.دشمنی تو با گیلانیها وحتی شمالیها کاملا آشکار.
نا شناس 4 بهمن 1391
اگه آذریه چرا اومده رشت داره بیمارستان میسازه ؟ چرا هروقت میاد میاد رشت؟
خیلی جک هستید شما ترک های ابله
نا شناس 5 بهمن 1391
دوست آذری عزیز درایران خانواده سمیعی درگلستان وکرمانشاه و گیلان و... هستند
هرگردی گردو نیست.
سمیعی توی شهرهای شماست دلیل نمیشه اونجایی باشه.
در شهرهای گیلان هم سمیعی هست حتی دربالای کوه ها .
به جان دروغ به خورد مردم دادن کمی واقع بین باش و ازدیگران مشاهیر دزدی نکن.
بزار یه چیز بهت بگم. اون پروین اعتصامی و شیخ صفی که بهشون مینازید اصلا آذری نبودند.
پدر پروین اعتصامی از سکنه شفت بوده . شیخ صفی هم کرد بوده وهزاران مورد دیگه که شماها جعل کردید به اسم خودتون. اگه من بخوام بگم خیلی زیاده .
نمونه دیگرش مجید مجیدی کارگردان معروف ایران که تالش ولی شما میگید ترکه. یا پرویز پرستویی که از طایفه لک و کرد چون دو کلمه ترکی حرف زده میگید ترکه و...
اگه دکتر سمیعی آذریه چرا یک کلمه ترکی نمیدونه؟
چرا گیلکی حرف میزنه ؟
اگه دلیل منطق داری رو کن . میدونم که نداری فقط میخای اختلاف ایجاد کنی.
پاسخ ها به این نظر
مهدی 20 آذر 1393
من در رشت زندگی می کنم بچگی از استان اردبیل اومدیم رشت باید بگویم رشت از این ترک تباران زباد داره که ترکی بلد نیستند پرفسور سمیعی هم یکی از اینهاست
کریمی 20 بهمن 1393
ولا که اصالت خاندان حاج سمیع درکتاب ولایات دارالمرزایران :گیلان نوشته لویی رابینو نایب کنسول انگیلس دررشت آمده وحاج سمیع فرزند محمدحسین بازرگان معروف تبریز بوده ثانیاآذربابجان مشاهیر بزرگ زیاد دارد مثل 1-پروفسور لطفی زاده پدر منطق فوزی وبنیانگذار نسل سوم کامپیوتر درجهان 2-پروفسور جوان فیزیکدان مخترع لیزرگازی برنده جایزه جهانی آلبرت اینیشتن و جایزه فنی وهرتز 3-پروفسور فرهود پدر ژنتیک ایران ازنوادگان عباس میرزا ولیعهد قاجار 4-پروفسور شمس پدرچشم پزشکی ایران از نوادگان فتحعلی قاجار 5-پروفسور رحمان زاده رثیس مرکز بین المللی استخوان ومفاصل برلین 6-پروفسور عدل پدر جراحی نوین ایران 7-پروفسور سعید راد پدر رادیولوژی ایران 8-پروفسور عباس علوی رئیس بخش پزشکی هسته ای دانشگاه پنسیلوانیا وازمخترعین سیستم های اسپکت ودریافت مهمترین جایزه پزشکی هسته ای آمریکا درسال 2004 9-فریدون علاء پدرجامعه هموفیلی ایران 10-پروفسور آستانه اصل استاد تمام دانشگاه آمریکا تنها مسلمانی که برنده جایزه هیگنز انجمن سازه های فولادی آمریکا شده است
فرج الهی 20 مهر 1392
خاک تو سر هر کی که به رشت توهین کنه
منتظر 26 آبان 1392
پرفسور گیلانیه اصیله لطفا شایعه پراکنی نکنید حسودی کار خوبی نیست!!!
محمد 13 آذر 1392
پرفسور صمیعی یه رشتی اصیله وافتخار گیان اذری های عزیز برید از ویکی پدیا سرچ کنید
بابک 27 آذر 1392
با درود هموطن عزیز دعوا سره چی هست
اقای دکتر یک هموطن هست و افتخار کشور ایران وملت ایران هست
فرق نمیکنه در کجای ایران بدنیا امده و بزرگ شده و بیشتر عمرش هم در المان زندگی کرده
بجای کرد لر ترک بلوچ شمالی جنوبی گفتن بگیم ایران که همه در داخلش جای داریم
جمشید نجفی 29 آذر 1392
با سلام ، من مطلب بالا خواندم ومتأسف شده بخاط اصالت یک ابر مرد بزرگ جهان که شاید حالاحالا تو نیا مثل ایشان پیدا نشود ولی تا انجائیکه بنده اطلا دارم ایشان اهل گیلان وشهر رشت هستند و باعث افتخار و سربلندی ایران و ایران زمین و جهانیان هستند این صحبت ها اصل درست نیست که بیایم ارزشها ما را زیر سوال ببریم من به عنوان یک آذری افتخار می کنم ایشان اهل گیلان و ایران هستند برای ایشان ارزوی سربلندی و سلامتی را خواستارم.
پاسخ ها به این نظر
بهزاد 17 ارديبهشت 1394
دوستان ببینین که ترک های فهمیده ی اینچنینی هم هستند .. زنده باشی ..
محمد سامان 7 اسفند 1392
پان ترکیسم چه می کنه؟ یعنی جهالت تا چه حد تا چه اندازه؟ می خواهید تا کجا برید؟ بزرگترین افتخار پان ترکها، مصادره شخصیتهای علمی و فرهنگی ملل و اقوام دیگر به نام خود است.
یاس 15 اسفند 1392
من اطلاع دقیق ندارم ک پرفسورکجایی هستن درهرصورت هیچ چیزدلیل نمیشه ک شما اینجوری ب هموطنای ترک اهانت کنین.اگه پرفسورترک نباشه درهرصورت ملت ترک هم کم افتخار خلق نکرده.میتونین ازپهلوانای ایران شروع کنین ک ترک بودن جهانی شدن.کم دانشمدوعالم وقهرمان تحویل جامعه نداده.فرهنگ هرقومی اینجامشخص میشه خودتون بما میگین جک ابله.فک میکنین خیلی فهمیده اید.
حمید علیزاده 26 ارديبهشت 1393
دولت ایران بوده‌اند. در حال حاضر، خانواده¬های ادیب سمیعی، ابتهاج سمیعی، رحمت سمیعی و رییس سمیعی منشی زاده سمیعی ٫ مهربان سمیعی ٬نجد سمیعی ٬آزاد سمیعی به این دودمان وابسته‌اند. جد این خاندان ادیب‌السلطنه از بازماندگان شیخ سمیع میلانی آذربایجانی بود. گفته شده وی «در سلامت نفس و صحت عمل و صدق گفتار و حفظ بیت¬المال از سرآمدان عصر خود بود.»
حسین‌قلی خان سلطانی کلهر در کتاب تحفةالحسنیه شرح زندگانی این خانواده را نوشته است.

خاندان سمیعی از خانواده‌های باسابقه و فرهنگ‌دوست گیلانیست
آیدین احمدی 19 خرداد 1393
حالا ایشان اهل هر کجا که هست.
من کامنتهای برادرهای گیلک رو خواندم من از شما گیلانی ها خیلی ناراحت نیستم چون که خود شما هم درست نمیدانید که در چه وضعیتی قرار گرفته اید اصلا متوجه از بین رفتن اصالت و زبان و فرهنگ خودتان نیستید...
چرا در هر فرصت به تورکها توهین میکنید؟!
شاید میخواهید وجود تورکها را در رشت و انزلی و طالش و یا سایر نقاط گیلان انکار کنید؟!
یکی از گیلانی ها در کامنتش گقته ؛ -تا کی میخواهید جک باشید- یکی هم گفته - خیلی جک هستید شما ترک های ابله - شما میخواهید به تورکها توهین کنید تا یکی دیگه بیاد وبه شمالی ها توهین کنه و جک بگه؟؟!
من به هیچ قومیتی توهین نمیکنم چون این کار آدمهای احمق و عقده ای است. هیچ عقل سلیمی همه آدمها را با یک چشم نمی بیند.در هر ملتی بد و خوب کنار هم هستند.
شما دارید به تورکها توهین میکنید در حالی که دشمن اصلی شما رژیم فاشیست فارس است.
چند تا سوال دارم لطفا بی تعصب فکر کنید و جواب بدهید ؛ ((واقعا چند درصد از بچه ها و جوانان گیلانی و به خصوص دخترهای گیلانی به لهجه گیلکی حرف میزنند؟)) مسبب این امر کیست؟ تورکها؟ یا فارسها؟
بیایید کمی فکر کنیم. ریشه را پیدا کرده و بخشکانیم شاخه را که قطع کنی دوباره یک یا دو شاخه دیگر جایش را خواهند گرفت. ریشه را پیدا کنید.
دکتر ماهان تبریزی 24 خرداد 1393
سلام به همه دوستانی که نظر دادن
سمیعی هر کسی هست محترم و دوس داشتنی هست داشتم دنبال مطلبی میگشتم که به بحث بیفایده شماها رسیدم باشه عزیزان سمیعی رشتی هشت سال پیش چهره ماندگار شده هنوز شما بیخیال نیستین من متولد تبریز ولی بزرگ شده مسکو هستم این مطالب را تو ایران میبینم گریه ام میگیره که دنیا کجاست ایران کجا. هنوز شمالی ها فحش میدن هنوز اذری ها مغرورند هنوز ... این درسته که دنیا را اذری ها تسخیر کردند ولی دلیل بر غرور نمیشه رشتی ها و اذری ها و لر ها وکردها اگه کنار هم بودند امثال من و سمیعی و بزازی تبریزی و ... در ایران بودیم
مرسی از فحش های رشتیها مرسی از غرور اذریها مرسی از سادگی لرها
سعيد 24 تير 1393
پروفسور سميعي اصالتا كورد و جد سوم ايشان با سنندج ميرسد.ّبژي كورديستان
ارمین 28 تير 1393
شاید کسی که می گه پروفسور سمیعی اذری بوده اصلا خودش اذری نباشه و فقط می خواد تفرقه بندازه شما عاقل باشیدو به همدیگه توهین نکنید بالخره همه نژادها افریده خدا هستندو ادم های کوچیک تو تاریخ همیشه نژاد پرست بودند مثل هیتلر.
ارمین 28 تير 1393
شاید کسی که می گه پروفسور سمیعی اذری بوده اصلا خودش اذری نباشه و فقط می خواد تفرقه بندازه شما عاقل باشیدو به همدیگه توهین نکنید بالخره همه نژادها افریده خدا هستندو ادم های کوچیک تو تاریخ همیشه نژاد پرست بودند مثل هیتلر.
سعید 28 تير 1393
نیما جان از جمله مختصر افتخارات آذربایجان
علمی
نیما ارکانی=که به کرسی انیشتین نشست....نظریه ریسمان کاربردی مال ایشونه که حتی بزرگترین فیزیکدان های ایرانی هم نمیتونن بفهمنش
پرفسور لطفعلی عسگر زاده=منطق فازی که نیازی به توضیح نداره
دکتر فیروز نادری(قشقایی)=ریس ناسا
ورزشی
علی دایی
رضا زاده
هادی ساعی
والیبالو که ما بکشیم بیرون سقط میشین:))

آذربایجان انقدر افتخارات داره که میشه گفت تقریبا ایران بدون آذربایجان نمیتونه ادعایی داشته باشه
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 17 اسفند 1393
اینایی که توگفتی هیچکدوم کاره ای نیستن آخی پروفسور معتبرندارین
آرش 28 تير 1393
دوستان تاریخچه این خاندانو که بخونین متوجه میشوید که اصلالتا آذری هستند:
اين خاندان از «حاج سميع» نام گرفته است. « حاج سميع » فــرزند محمد حسين، بازرگان معتبر مقيم تبريز بود. او در عهد سلطنت نادرشاه افشار از طرف پدر مأمور تمشيت امور بازرگاني در گيلان شد و به شهر رشت که مرکز ايالت بود، عزيمت کرده و مقيم شد و در کار تجارت پايه و مايه عظيم يافت، به گونه اي که محسود کسان شد و زبان سعايت در حق او گشودند تا جايي که عادل شاه برادر نادرشاه او را مغضوباً به خراسان احضار کرد و ميل بر چشمش کشيد و از دو چشم کورش کرد. پس از گذشت زماني شاه با وي بر سر مرحمت آمد و او را اکرام و اشفاق به گيلان باز گرداند. حاج سميع در قزوين دختري از طايفه ي ضرابي ها را به حباله ي نکاح در آورد که از او هشت فرزند ذکور و چهار دختر يافت که عموماً در رشت به دنيا آمدند. نام پسران: 1ـ محمد حسين 2ـ حاج ميرزا محمد 3ـ حاجي ميرزا مهدي 4ـ حاجي ميرزا باقر 5ـ حاجي ميرزاحسن 6ـ حاجي ميرزامحمدعلي معروف به حاجي ميرزاجاني 7ـ حاج ميرزا رفيع 8ـ ميرزا موسي نايب که کهتر برادران بود. بزرگترين برادر ميرزا محمدحسين هم نام جد خويش بود که وي را ميرزاآقابابا نيز مي خواندند.
ندا 2 مرداد 1393
من آآآنم که رستم بود پهلوان!!!
به شماها چه ربطی یا چه فرقی داره که نشستید به دعوا! خیلی مرد هستید برید خودتون همت کنید بشید آدم مفبدی مثل دکتر سمیعی!
مهدی نادری 4 شهريور 1393
زنده باد دکتر فیروز نادری کشکولی(قشقایی).میرزا جهانگیر خان قشقایی .محمد بهمن بیگی........................وزنده باد همه ایرانی
فریبا 8 شهريور 1393
پروفسور سمیعی به دستاوردها و پشتوانه های علمی تبریز و آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: آذربایجان، قطب بزرگ علمی کشور است و در این اصل، هیچ شک و شبهه‌ای نیست. وی اضافه کرد: تمام دوستان آذری‌ام شخصیت‌های بزرگ، اصیل و تاثیرگذار بوده‌اند. سمیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه‌های زیادی برای تبریز دارم و امیدوارم شرایط اجرای آن‌ها به خوبی فراهم شود. وی با بیان این که دریافت «نشان تبریز» افتخار بزرگی است که مسئولیت علمی و اجتماعی‌ام را بیشتر می‌کند، تاکید کرد: تا وقتی زنده ام، از هیچ تلاشی برای کمک به شهر تبریز فروگذار نخواهم بود؛ چرا که از امروز، شهروند این شهر پرافتخار هستم. پروفسور سمیعی همچنین یادآور شد: نیاکان ما اهل تبریز بوده و خوشحالم که امروز «نشان تبریز» دریافت می‌کنم.
مهدی 9 شهريور 1393
مریم میرزاخانی هم از ترکهای ایران هست و نامش در لیست بین المللی افراد اذربایجانی امریکایی قرار دارد
فرشید 11 شهريور 1393
افتتاح بزرگترین مرکز سرطان شناسی در رشت و حضور هر ساله ایشان در این شهر خود گواه اصالت گیلانی بودن ایشان دارد
حتما دیشب برنامه الا تی تی رو دیدین که هم صریحا به اصالتش اشاره کرد و هم دینی که به این شهر دارد.
البته ما گیلانیا افتخار میکنیم که تندیس یک گیلانی در شهر های دیگه ساخته بشه و از ایشان تقدیر شود
babah 22 شهريور 1393
عزيزم اولا که جدش اذربايجانيه نه خودش دوما ميلان معروف يه شهريه تو اذربايجان شرقي سنندج رو از کجا اومدي ؟
مهدی 24 شهريور 1393
پروفسورکاووسی دارای 6 دکتری مقیم آمریکا. پروفسور منهاج پروفسور اکبرزاده پروفسور بهزاد پروفسور رضا . حضور بیش از 400 دانشمندی گیلانی و شمالی در مراکز معتبر علمی جهان نشان از فرهنگ بالای شمال ایران . سمیعی مال شما نمیخوایمش آذری عزیز. بنده خدا دیده شما متوجه نیستید گفته من افتخار میکنم آذری هستم. همون طور که گفتید احمدی نژاد ترکه همان طور که میگفتید خاتمی ترکه. واقعا نمیدونم با این حرف ها چه چیزی رو میخواید ثابت کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی 24 شهريور 1393
واقعا خوشحالم که گیلانی ورشتی هستم وبه مفاخر علمی ام افتخار میکنم. متاسفانه بعضی با اوردن بعضی از اسناد نامعتبر سعی میکنند ااین استاد آذری نشون بدن. نمیدونم هدفشون از این کار چیه . ولی هرچه که هست توطئه ای بیش نیست. اگه شما آذری های عزیز مفاخر علمب به قول خودتون زیاد دارید چرا چسبیدید به دکتر سمیعی ؟ رفتید 2 تا سند نامعتبر اونم از سایت هایی که اصلا معلوم نیست درست یا نادرست پیدا کردید واونو بهانه کردید. پروفسور سمیعی گیلانی و رشتی همه میدونند الکی دست وپا نزنید.
مهدی 24 شهريور 1393
اینم که میگید توتبریز این حرف زده. شاید زده باشه .ولی از اون جایی که من شما آذری های عزیز میشناسم میدونم بعضی جاها بد متوجه میشید . بنده خدارو تو منگنه قرار دادید . اونم گفته من آذری ام. ونکته جالب اینکه گفته زبان آذری رو یاد میگیرم. این چه جورآذری زبان آذری اجداد خودشو بلد نیست بعد میتونه گیلکی صحبت کنه؟
نا شناس 27 شهريور 1393
جوک سال هم در اومد . پروفسور ترک .هه هه
گیلانه 24 مهر 1393
من گیلانی اهل شهرستان لنگرود می باشم متاسفم برای همه تون ما خودمون چی هستیم چه خدمتی به جامعه کردیم ایا حرفای نامربوط در شان یک ایرانی هست پرفسور اهل هر جا هست به وجودش می بالیم همه مان بیایید مانند او باشیم
گیلانه 24 مهر 1393
سلام از اقای ماهان تبریزیئ کمال تشکر را بعنوان یک فرد گیلانی دارم بنظرم دکتر سمیعی اهل هرجا که هست افتخار ماست حرفهای شما امیدوارم روی افرادی که قومیتهاشان را به رخ هم می کشند تاثیر بگذارد همه مان ایرانیم ایرانی این خاک را طلا کنیم همچون دکتر سمیعی با ارزوی سلامت برای همه ایرانی دوستان ممنون
نا شناس 26 مهر 1393
هر کسی که باشه همین که خیلی ها میخوان اونو به خودشون منتسب کنن جای تامل داره؟؟؟؟؟؟>>
جلال براری 17 آبان 1393
مرز بین دانایی و نادانی و فرق بین دانش و جهل چقدر مهم است و برازندگی فرهنگ و دانش چه امتیاز بزرگی است که امروز گروهی غافل، گروگان کشی می کنند و به اندیشه هموطن خود که جهان را به تسخیر علمش در آورده و چشم بزرگان علم پزشکی به وجود این نازنین نظاره گراست تا بیشتر از خدمات و اندیشه او استفاده و بهره علمی ببرند عده ای قومیت پرست و کوته فکر به جدال لفظ و معنی می اندیشند نه به توانایی و دانش عالم گیر .. بلاد به اصطلاح کفر به دنبال کسب تجربه و آموزش و بهره برداری علم و دانش این مرد بزرگ تاریخی هستند وما کجا ایم . دومتر جلوتر را نمی توانیم ببینیم چون تعصب داریم و نتیجه تعصب جهل است . مردی که با جهل ستیز کره و به ستیغ کوه رسیده ، ما او را می بینیم و هزار افسوس که جهل خود را نمی بینیم و نخواهیم دید ...........
صداقت 20 آذر 1393
هر کسی کاو دور ماند از اصل خویش/باز جوید روزگار وصل خویش بالاخره پرفسور سمیعی بزرگ هم به تبریز امد و به ترک بودن خودش اعتراف کرد
m kadosi 20 دي 1393
واقعا آزاین صحبت های دوستای آذری ام ادم شاخ درمیاره بابا شمایی ک می رید بروسلی و حضرت نوح روجلدمیکنید،سمعیی ک براتون عین آب خوردنه جعلش،درضمن تالشا ترک نیستن من خودم تالشم تالش تالشه زنده بادگیلان تالشان
؟ 13 اسفند 1393
اولا' پرفسور سمیعی متعلق به ایرانه،دوما'به گفته خود پرفسور نیاکان ایشون اهل تبریزند جد ایشانم حاج سمیع میلانی آذربایجانی است،خدا به داد ما برسه،اینجوری که پیش میره می ترسم این شمالی ها وکردا خود مارو خود ماروهم منکر میشن
ایران 17 اسفند 1393
آخه یکی نیست بگه شما ترکا پروفسورم داریدمگه از شهرهای دیگه واسه خودتون میذارید
نا شناس 17 اسفند 1393
آخی شما ترکا کسی وندارید از جاهای دیگه واسه خودتون ریشه پیدامیکنید ماگیلانیا پروفسور زیادداریم اونارو نمیخواید به نام خودتون بزنید
بابک 27 اسفند 1393
اقایان گیلک و گیلانی ای فرهنگیان پرفسور سمیعی پارسال در شبکه سهند خودش گفت که نیاکان ما اهل تبریز بوده خنده دار اینه که حرف خود پرفسور سمیعی را هم قبول ندارید
نا شناس 4 ارديبهشت 1394
انسان بزرگ به چیزهای بزرگ فکرمی کندوانسان کوچک به چیزهای کوچک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سجاد 13 مرداد 1394
اصل متولد که استان گیلان بهشت ایران شده
حسین 20 آبان 1394
ترک ها از هنرمندان و دانشمندان و ورزشکاران و شهدا و... افراد بنام زیادی دارند پرفسور صمیعی مال شما چون ما در ناسا دانشمند زیاد داریم
ایران ما را الان یک آذری حفظ کرده
سارینا 5 مرداد 1395
این ترکها همه دانشمندان رو جعل کردن مثلا پروین اعتصامی که پدرشون اهل شفت گیلان بوده
امید 14 مهر 1395
دوستان گیلانی من،
همشهری بودن با پروفسور سمیعی ما را از آنچه که هستیم با ارزشتر نمیکند.
بیایید خودمان را نقد کنیم.
ما چقدر کار خودمان را پذیرفته ایم و به آن تعلق خاطر داریم؟
چقدر برای کارمان وقت میگذاریم و به کیفیت آن متعهدیم؟
چند نفر از ما در کار خودمان مثل پروفسور سمیعی تلاش میکنیم؟ نوآوری میکنیم؟
برای شهر و استانمان که اینقدر به آن تعصب نشان میدهیم (تا حدی که به دیگران با توهین برخورد میکنیم) و مهمتر از آن برای کشورمان ایران، چه کاری انجام داده ایم؟ آیا همشهریان ما و هموطنان ما به ما افتخار میکنند؟
بهتر است به جای بحثهای بیهودی با سایر هموطنان سخت کار کنیم و سعی کنیم هر یک در کار خود یک "پروفسور سمیعی" شویم.
به عنوان یک گیلانی، به هموطنان آذری ابراز دوستی خالصانه و احترام میکنم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.481 seconds.