.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
منجي بي ادعاي اصلاح طلبان

شمال نيوز-پسر سمنانی 14 ساله بود که به جرم پخش اعلامیه و رساله توضیح المسائل و کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) در زادگاهش بازداشت می شود.

اوایل پیروزی انقلاب پیش از آن که کمیته و سپاه و حزب تشکیل شود به صورت خودجوش گروهی را برای تحقق دیدگاه های امام امت (ره) به نام «الخمینیون» تشکیل داد که اکثر اعضای مرکزی آن در کوران انقلاب و دوران جنگ به شهادت رسیدند. سال 1361 با گذر از پل مدیریت وارد دانشگاه امام صادق(ع) شد و افزون بر تحصیل دروس حوزوی تا پایان دوره سطح، مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی از این دانشگاه دریافت کرد. او در سال 1376 مدرک دکترای علوم سیاسی را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد.
نایب رئیسی شورای حزب همبستگی او را در حلقه اصلاح طلبان تعریف کرد. اصلاح طلبی که ضمن انتقاد از عملکرد دولت خاتمی گفته بود:«در دوره خاتمی دولت سالاری بوجود آمد نه مردمسالاری». همین مقدمه ای بود که او با تاسیس حزب مردمسالاری فعالیت های سیاسی اش را در قالب حزب پیگیری کند.
ریاست ائتلاف مردمی اصلاحات برای او که عضو فراکسیون خط امام یا همان اقلیت مجلس هشتم بود فرصتی برای فعالیت در دور دهم انتخابات ریاست جمهوری بود.
کواکبیان روز جمعه نشست حزب مردمسالاری درباره تبیین طرح موسوم به مناسک را برگزار کرد.
وی پیش از این در گفت و گویی تفصیلی با خبرآنلاین گفته بود طرح مناسک را که برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم طراحی کرده ام مخفف «مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور» است که سه پایه اساسی دارد. پایه اول آن احزاب اصلاح طلب شامل مجمع روحانیون مبارز به عنوان ناظر و هدایت کننده، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان یا همان جبهه مردمسالاری است.
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در این همایش گفت: سیدمحمد خاتمی اولویت اول ماست و از او درخواست می‌کنیم تردیدها را کنار بگذارد و به عرصه انتخابات بیاید. درصورتیکه خاتمی به صحنه بیاید، دیگر اختلافی نیست و همه اجماع نسبی روی وی دارند.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم با تاکید بر اینکه "تغییر اوضاع کشور تنها با حضور گرم اصلاح‌طلبان در سراسر کشور میسر خواهد بود"، گفت: با انزواطلبی هیچ اتفاقی نمی‌افتد. کواکبیان که انتقاداتش از هم جناحی هایش از او یک چهره واقعی اصلاح طلب ساخته است این روزها تلاش می کند تا بتواند در اردوگاه اصلاح طلبان سازوکاری را برای رسیدن به نامزدی واحد بیاید. اقدامی که اگر هم با شکست مواجه شود نام او را به عنوان یک مرد حزبی که به دنبال ایجاد ساختاری ضابطه مند در فعالیت های حزبی جمهوری اسلامی است ثبت می کند.

او درباره سیستم الکترالی که در طرح مناسک مطرح کرده است می گوید:« در قالب این طرح افراد باید سوابق کاری و برنامه های خودشان را ارائه دهند از این رو این افراد یا در تهران باید جمع شده و برنامه بدهند یا اگر امکان پذیر نیست نامزدها شبیه سیستم الکترالی که کل استان ها را شامل می شود برنامه هایشان را در مجامع استانی ارائه دهند و براساس این برنامه ها هر یک از نامزدها که بیشترین آرا را آورد بقیه هم متعهد می شوند که از او حمایت کنند و در نهایت منشوری امضا نموده و نامزد نهایی برگزیده و حمایت می شود. در واقع ما تلاش کردیم در قالب این طرح که سازوکاری برای به اجماع رسیدن اصلاح طلبان است هیچ فرد تاثیرگذار در سطح کشور یا نخبگان تهران و یا هیچ حزبی نادیده گرفته نشود و حق رای برای آنها قائل شدیم.»
مصطفی کواکبیان چه اصلاح طلبان بخواهند یا نخواهند این روزها مبتکر روشی است که ساختار حزبی – سیاسی کشورمان به آن نیازمند است. او در آستانه 50 سالگی در زمره سیاستمداران حزبی به شمار می آید که ارتقا را در مسیر نظر جمعی و صلاحیت های فردی می جوید و تلاش دارد از قواعد قبیله ای در فعالیت های سیاسی کشورمان فاصله بگیرد. او اینگونه اولین گام حقیقی در طریق اصلاح طلبی را بر داشته است. تلاش های کواکبیان اگر نتیجه بخش باشد اصلاح طلبان جانی دوباره خواهند گرفت./210/خبرآنلاين


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.