.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعمال روز عید غدیر
به گزارش شمال نيوز ، وبلاگ به سوی بهشت در جدیدترین پست خود در مورد اعمال مربوط به روز عید غدیر آورده است:

1- روزه  امام صادق(ع) مى‏فرمود: إنى احب لکم أن تصوموه... ؛ من دوست دارم شما این روز را روزه بگیرید. آن بزرگوار همچنین مى‏فرمود: صیام یوم غدیر خم یعدل عندالله فى کل عام مائة حجة و مائة عمرة مبرورات متقبلات. (6) ؛ روزه روز غدیر خم نزد خداوند، در هر سال،  برابر با صد حج و صد عمره مقبول است. در روایتی از امام صادق (ع) روزه در چنین روزی برابر روزه 60 ماه شمرده شده و در روایتی روزه روز غدیر خم کفّاره 60 سال است.

2-    غسل کردن

3-     احسان و نیکی به برادران مؤمن.  در روایتی ازامام رضا(ع)آمده است که فرمودند: کسی که در این روز، به خانواده و برادران مؤمن خود، توسعه در رزق و بخشش‌ها و انفاق‌ها دهد؛ خداوند روزی او را زیاد می‌گرداند.

4-   زیارت امیر مؤمنان علی (ع)  در روایتی از ابن ابی‌نصر (یکی از یاران برجسته امام رضا (ع)) نقل شده است که حضرت به وی فرمود:"هرجا که هستی سعی کن در روز عید غدیر، خود را به کنار قبر مطهّر امیرمؤمنان (ع)برسانی، چراکه در این روز خداوند گناهان بسیاری از مردان و زنان مسلمان را می‌بخشد و دو برابر کسانی که خداوند آن‌ها را در ماه رمضان و شب قدر و شب عید فطر از دوزخ آزاد می‌کند، در چنین روزی از آتش جهنّم رهایی می‌دهد".  معروف‌ترین زیارات، زیارت معروف«امین‌الله» و زیارت مخصوصه امیرمؤمنان در روز عیدغدیر است.      

5 - تبریک گفتن به یکدیگر  امام رضا (ع) فرمودند:در چنین روزی که روز عید و تبریک گفتن به یکدیگر است، مناسب است مؤمنان وقتی به یکدیگرمی‌رسند این جملات رابگویند:«اَلْحَمْدُ للهِِ الَّذی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایةِ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَالاَْئِمَّةِ»  ستایش خاص خدایی است که قرارداد مارا از تمسک‌جویان به ولایت امیرمؤمنان و سایرامامان علیهم السلام.    

6-    خواندن دعای ندبه    

7 -    نماز شکر  مرحوم «سید بن طاووس» به سند صحیح از امام صادق (ع) نقل می‌کند که در روز غدیر، دو رکعت نماز بخوان، پس از نماز به سجده برو و صد مرتبه خدا را شکر کن (مثلاً بگو: شکراً لِلّه) ودعا بخوان(مراجعه به مفاتیح) و پس از پایان دعا، بار دیگر به سجده برو و صد مرتبه الحمد لله و صد مرتبه شکراً للهِ بگو.بهتر است که این نماز نزدیک ظهر انجام شود).   

  8 -    خواندن عقد اخوت وبرادری

ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : اعمال , عيد غدير

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.