.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در دعای عرفه امام حسین(ع) ؛
یک جوان مسیحی در رشت مسلمان شدن


 یک پسر مسیحی که ساکن رشت است مدتی بود که شوق مسلمان شدن در دل داشت و چندین بار از مقابل مسجد حاج مجتهد رشت عبور می‌کرد و خجالت می‌کشید که به مسجد برود و این موضوع را با مسلمانان در میان بگذارد.

این جوان مسیحی چون می‌دانست که چند سال قبل هم دختری مسیحی در این مسجد مسلمان شده بود، از این رو به این مسجد گرایش پیدا کرد.

در روز عرفه هنگام خواندن دعای پرفضیلت این روز بود که بالاخره این جوان به مسجد رفت و  برخی حاضرین در مسجد، این موضوع را به حجت الاسلام و المسلمین جوادی امام جماعت مسجد گفتند.

حجت الاسلام جوادی با این جوان صحبت‌هایی کرد و به اخلاص عملش پی برد؛ در این بین خواندن دعای عرفه را متوقف کردند و حاج آقا جوادی شهادتین را به این جوان آموزش داد و فرد مسیحی با بیان نمودن این اذکار مسلمان شد.

در همین حال بود که مردم حاضر در مراسم دعای عرفه بسیار منقلب شدند و در کل جلسه خیلی تأثیر گذاری بود.

این جوان تصریح کرد: پدر و مادرش او را تهدید نمودند که نباید مسلمان شود و در صورت مسلمان شدنش تصمیمات ناخوشایندی برایش خواهند گرفت.

حجت الاسلام جوادی از این جوان پرسید که می‌خواهی مسلمان شیعه شوی یا مذهب دیگری را بر می‌گزینی؟ و او با افتخار تمام شیعه شدن را به بقیه ترجیح داد و ۱۲ امام معصوم(ع) را به عنوان جانشینان بعد از پیامبر(ص) قبول کرد.

امام جماعت مسجد به این جوان خاطرنشان کرد: لزومی‌ندارد که اسم مسیحی داشته باشی و اسم “علی” را برایش انتخاب کرد./8 دي


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

زهرا عابديني 9 آبان 1391
ساليان متماديست كه به اين مسجد رفت و آمد مي كنم و هر بار با كمبود فضا مواجه مي شوم. متاسفم از اينكه چنين مسجدي با اين قدمت و كارائي بالا كه در جذب جوانان شهرستان رشت مشغول فعاليت است مورد بي مهري مسوولان نامحترم استان قرار گرفته است. در عيد قربان براي خواندن نماز روز عيد به مسجد مراجعه نمودم ولي با درهاي بسته مواجه شدم. بعد از نيم ساعت تلاش و پيگيري براي خيل عظيم جمعيت پشت در مانده چاره اي انديشه شد. فضاي مسجد براي همشهرياني كه اين مسجد را براي عبادت عاشقانه با معبود خود برگزيده اند به هيچ وجه جوابگو نمي باشد.
مسئولين استان به والله در آن دنيا مسئولين
استاندار محترم - نماينده محترم ولايت فقيه در استان به والله مسئولين
من آنچه شرط بلاغست با تو مي‌گويم/ تو خواه از سخنم پند گير و خواه ملال محل قابل و آنگه نصيحت قائل/ چو گوش هوش نباشد چه سود حسن مقال

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.