.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف دومین چاه نفت ایران در دریای مازندران
شمال نيوز: با بهره برداری از چاه دوم ایران به لایه های زیرین چاه نخست دست می یابد. اصولی همچنین از آغاز لرزه نگاری در آبهای ساحلی استان گلستان خبر داد و گفت : تا پایان امسال خبرهای خوشی برای مردم خواهیم داشت.
کشف دومین چاه نفت ایران در دریای مازندران

شمال نيوز:  مدیر عامل شرکت نفت خزر امروز در نشست یکروزه هم اندیشی مدیران منطقه ای صنعت نفت کشور در ساری با بیان اینکه منبع نفتی جدید در فاصله هزارو 500 متری چاه نفتی سردار جنگل قرار دارد گفت: سکوی اکتشافی ایران امیرکبیر آماده حفاری در این منطقه است .

به گزارش شمال نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، اصولی با بیان اینکه حجم نفت درجای چاه نفتی سردار جنگل 2 میلیارد بشکه برآورد شده است افزود : در لایه نخست این چاه نفتی500 میلیون بشکه نفت قابل استخراج است .

وی گفت : با بهره برداری از چاه دوم ایران به لایه های زیرین چاه نخست دست می یابد.
اصولی همچنین از آغاز لرزه نگاری در آبهای ساحلی استان گلستان خبر داد و گفت : تا پایان امسال خبرهای خوشی برای مردم خواهیم داشت.

بابازاده رئیس امور بهره برداری و مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز درباره خط لوله گاز دامغان ، کیاسر ، ساری ، نکا گفت : برای اجرای این طرح 160 کیلومتری به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شرکت ملی گاز ایران پس از رفع موانع زیست محیطی در بخش پارک ملی لنگر آمادگی اجرای این طرح را دارد.

اولادی معاون برنامه ریزی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران هم در این نشست با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گذار گفت : این شرکت در صدد ساخت پتروپالایشگاه در کنار پالایشگاه بهشهر است.

شاهدوست رئیس پایانه های نفتی شمال کشور با بیان اینکه تاکنون کشتی های حامل نفت خام و فرآوده های نفتی در پایانه های نفتی شمال کشور هم پهلو می گرفتند گفت:امسال برای نخستین بار 6 کشتی حامل گاز مایع LPG از قزاقستان در پایانه های نفتی شمال کشور پهلو گرفتند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد 21 مهر 1391
دریای مازندران دیگه کجاست؟؟؟؟؟؟ همچین دریایی روی نقشه نداریم .... احتمالا منظورت دریای خزر
rastin 21 مهر 1391
دوست عزیز که از نام مازنذران متنفر هستید، خزر نام منطقه بسیار وسیعی ای در شمال بزرگترین دریاچه جهان است. که یک اکوسستم کامل شامل کوه دشت و جلگه خزری می باشد و این منطقه بطور کامل تحت حاکمیت فدراسیون روسیه می باشد. همچنین روس های ساکن این منطقه به خز ها مروف هستند. نام این دریا در منابع پارسی دریای آبسکون و بعد ها به دلیل وسعت خط ساحلی به دریای مازندران شهرت یافت. از دوره احمد شاه به بعد و با توجه به اشغال و حضور نظامی روسیه در این منطقه نام دریای خزر بر این دریاچه عظیم گذاشته شده است.
نا شناس 21 مهر 1391
درياي شمال / درياي رودسر /درياي رامسر / درياي لنگرود / درياي كلاچاي / درياي چابكسر / درياي تنكابن / درياي چالوس
فیضی 21 مهر 1391
آقای باسواد خزر قوم متجاوز ی بود که شمال ایران را مورد تاخت تاز قرار می داد هیچ کشوری این دریا را خزر نمی داند الا خود ما پس بهتره وطن فروشی نکنی و نام زیبای دریا مازندران را قبول کنی تا مثل خلیج فارس گرفتار بدخواهان نشدیم
احمدی 22 مهر 1391
متاسفم برای افرادی که با بی دانشی و بی خردی فقط بلدند توهین کنند
خودشون رو هم ناراحت میکنند و این نشانه بی جهالت است
کمی آرامتر باشید و دین مدار تر
1-در کدام منبع معتبر جهانی از نام دریای مازندران استفاده شده است؟پس همانطور که انتظار ذاریم نام زیبای خلیج فارس بر زبان همه جاری شود اکنون وظیفه ما نیز این است که احترام بگذاریم
2-حتی اگر به نسخه های بسیار قدیمی نیز رجوع کنیم از نام زیبای "دریای گرگان "برای این دریاچه عزیزمان استفاده شده است و متاسفانه بسیاری از این امر غافلیم و به هم توهین میکنیم.خواهش میکنم در صحت این صحبت من تحقیق کرده تا بر دانش ما افزوده گردد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.