.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمله نيابتي آشوبگران به بازار

روزنامه کیهان:

حمله نيابتي آشوبگران به بازار

تحركات روز گذشته فتنه گران عليه بازار تهران نشان مي دهد اقدام آنها دقيقاً در راستاي پروژه آمريكا و رژيم صهيونيستي بوده است.

در حالي كه مقامات رژيم صهيونيستي و آمريكا طي روزهاي گذشته اظهارات متعددي در زمينه القاي اثرگذاري تحريم ها داشتند، عناصر همسو با آنها سعي كردند با شايعه پراكني و ارعاب و لطمه به فعاليت بازار، براي حرف دشمن سند دست و پا كنند. گزارش ها حاكي از آن است كه پريروز برخي پيامك ها به بازاريان ارسال شد مبني بر اينكه بازار فردا (ديروز) تعطيل خواهد بود. صبح ديروز هم پيامك هاي ديگري -اين بار نه با مضمون دعوت بلكه با چاشني ارعاب و تهديد- به بازارياني كه به محل كار رفته بودند، ارسال شد. و متعاقب آن به اختلال و مزاحمت چندساعته و از جمله آتش زدن چند سطل زباله دست زدند.

احمد كريمي اصفهاني رئيس انجمن اصناف بازار روز گذشته ضمن گفت وگو با خبرگزاري ها تأكيد كرد: اين مسائل اصلاً ربطي به بازار و بازاريان ندارد و بازاريان به دليل اين كه نگران بودند مشكلي براي آنها پيش بيايد، مغازه خود را بستند. اين افراد مربوط به بازار نبودند. بازاري داد و فرياد نمي كشد و امنيت را به هم نمي زند. كساني دنبال اخلال گري در بازار هستند و ما انتظار داريم نيروهاي انتظامي با آنها برخورد كنند.

وي تأكيد مي كند: گويا تعدادي اخلالگر مأموريت پيدا كرده اند كه تهديد و ناامني ايجاد كنند. در چند راسته بازار عده اي مغازه داران را تهديد كرده اند كه بايد مغازه هاي خود را تعطيل كنند.

در واقع فتنه گران كه از ماه ها قبل از سوي محافل سياسي و رسانه اي بيگانه خط داده مي شدند با اجراي يك شوي توأم با ارعاب و تهديد، تلاش كردند كاريكاتور يك اقدام خودجوش را به نمايش بگذارند اما اقدام آنها در آتش افروزي، حمله به چند مغازه و شكستن شيشه برخي اماكن از جمله در اطراف صرافي ها، ضمن اينكه هويت مرتبط آنها با بيگانگان را شفاف كرد، باعث خشم مردم و بازاريان حاضر در اين صحنه ها شد كه شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر فرصت طلب مي دادند.

در اين فتنه انگيزي سياسي- اقتصادي برخي رسانه هاي ضدانقلاب به ويژه سايت كلمه و بي بي سي و راديو فردا و بالاترين طبق معمول، اقدام به گزارش هاي مجعول و تحريف آميز و در عين حال تحريك كننده كردند اما نكته جالب، اقدام سايت بازتاب امروز در هماهنگي با فتنه گران در ساعات آغازين صبح و سپس موضع گيري نسبت به آن در ساعت بعدازظهر (پس از آن كه معلوم شد يخ اغتشاش و فتنه نگرفته) بود. اين سايت با وجود تحريك قبلي، بعد از ظهر ريتم كاري خود را عوض كرد و برخلاف رويه صبح خود نوشت «اين درگيري ها مشكوك بود. درگير شوندگان بازاري نيستند» و سرانجام اذعان كرد: «اكثر افراد فعال در درگيري از بازاريان نبوده و به نظر مي رسد ايجاد التهاب خياباني و اغتشاش، سازمان يافته و غيرخودجوش مي باشد. تعدادي از اراذل و اوباش هم با مراجعه به مغازه ها آنها را مجبور به تعطيل كردن مغازه هايشان كرده اند. آنها شيشه هاي برخي مغازه ها را كه مقاومت مي كردند، شكسته اند. آتش زدن ها توسط چند موتورسوار انجام شد كه فقط پودري داخل سطل ها مي ريختند و بعد از چند ثانيه آتش مي گرفت». اين اعتراف ديرهنگام در حالي بود كه گزارش هاي شيطنت آميز سايت مذكور به طور مكرر مستند گزارش هاي بي بي سي، راديو فردا و بالاترين قرار گرفته بود.

نكته ديگر كه قابل تأمل و توجه است اصرار اوباش موتوري به سردادن شعارهايي عليه جبهه مقاومت در سوريه - هماهنگ با مواضع آمريكا و رژيم صهيونيستي- و گريختن از صحنه بود و همين امر ماهيت وابسته آنان را آشكارتر مي سازد.


 

قدرت حاكميت را دست كم گرفتيم كه به اين روز افتاديم!

مشاور خارج نشين حزب مشاركت، علت ناكامي فتنه گران را دچار بودن به انواع عارضه ها توصيف كرد و گفت آنها به تصوير اغراق شده خود در فضاي مجازي فريفته مي شوند.

حسين قاضيان از متهمان پرونده جعل نظرسنجي كه اكنون در آمريكا اقامت دارد، سران و دست اندركاران فتنه سبز را متهم كرد كه گوش شنوا براي نقد ندارند. وي در مصاحبه با وبلاگ چراغ آزادي گفته است: آنها انتقادها را به مثابه كنار گود نشستن و صدور فرمان لنگ كردن مي دانند. فقط وقتي در سر بالايي هاي سخت واقعيت به هن و هن كردن مي افتند، ممكن است به صرافت گوش كردن به ديگران بيافتند، كه ديگر خيلي به درد ترميم مسير گذشته نمي خورد.حالا درست است كه جنبش سبز در اين وضعيت است، اما در فضاي پرسوء ظن فعلي انتقاد كردن، شما را به دشمن جنبش و همدست حكومت تبديل مي كند. بسياري از ما شايد شاهد اين اتفاق تلخ اما به كرات پيش آمده بوده ايم كه همه به دنبال يافتن ماموران جمهوري اسلامي در بين منتقدان خودمان هستند.

وي مي افزايد: كاستي هاي جنبش سبز را به طور خلاصه مي شود در چند چيز ديد، نافراگيري عمودي و افقي آن، فقدان توازن قواي مادي با حكومت، برآورد خوش بينانه از قدرت خود و فريفته شدن نسبت به تصوير خود در آينه اغراق شده رسانه ها و فضاي مجازي، دست كم گرفتن قدرت حكومت، نبود رابطه ارگانيك بين راهبران مفروض و پيروان مفروض تر، سردرگمي و نداشتن طرح و برنامه واقع بينانه و مرحله اي براي تغيير، ضعف يا حتي فقدان بينش و مهارت دموكراتيك براي مذاكره، تناقضات موجود ميان رويدادي كه به جنبش منتهي شد و خواسته هاي آن تلاش براي مصادره جنبش به مطلوب هاي ناكام ساليان و انشقاق هاي ناشي از آن. البته ممكن است بشود موارد ديگري هم به اين ها اضافه كرد. ولي مختصري از اين موارد هم براي نابكار شدن يك جنبش كافي است، چه رسد كه بپذيريم همه اين عوامل بيش و كم در كار بوده اند.


 

چامسكي: نفرت از اسرائيل در تمام جهان رو به گسترش است

رژيم اسرائيل حتي در اروپا هم دولتي خطرناك و خطرناك ترين دولت در جهان به شمار مي رود. دولت اسرائيل در حال تبديل شدن به يك رژيم منزوي است.

اين مطلب را نوام چامسكي منتقد و تحليلگر آمريكايي در مصاحبه با سايت كانتر پانچ مورد تأكيد قرار داد و اضافه كرد: در جهان سوم و حتي در اروپا هم اسرائيل خطرناك ترين دولت در جهان به شمار مي رود و در حال تبديل شدن به يك كشور منزوي است. در جهان عرب و اسلام اين رژيم بسيار منفورتر است و درگيري با ايران، آن را به يك آفريقاي جنوبي [دوره آپارتايد و منزوي] تبديل خواهد كرد. آنها ترجيح مي دهند كه آمريكا با ايران درگير شود.

استاد دانشگاه ام آي تي در پاسخ به پرسشي درباره فعاليت گروه صهيونيستي موسوم به (IDF) در دانشگاه هاي آمريكا، گفت: به نظر من مسلمانان همگي در معرض آزار و اذيت هستند. فلسطيني ها هم البته بخشي از آن هستند و استادان فلسطيني در دانشگاهها اغلب بيش از گذشته با اين مشكلات روبرو هستند. براي مثال به آنها تهمت هايي نظير «تروريست هاي ضد اسرائيلي» زده مي شود.

وي به سياست اسرائيل در كشتار و قتل عام فلسطينيان اشاره كرد و گفت: در سال 2008 بين حماس و اسرائيل آتش بسي برقرار شد و از آن پس موشك هاي ساخت حماسي ها به سوي اسرائيل شليك نشد، اما اسرائيل به اين آتش بس اهميتي نداد. بخشي از اين آتش بس اين بود كه اسرائيل بايد محاصره نوار غزه را متوقف كند. در آن زمان ارتش اسرائيل به غزه حمله كرد و بسياري از مبارزان حماس و شهروندان فلسطيني را كشت.

اين كارشناس آمريكايي گفت: اسرائيل رژيمي ديوانه است. آنها در تلاش هستند شرايطي را ايجاد كنند تا آمريكا با ايران درگير شود زيرا كه خودشان نمي خواهند دست به اين اقدام بزنند.

چامسكي با اشاره به تلاش ها براي عاري سازي منطقه خاورميانه از تسليحات هسته اي يادآور شد: اين روند مورد حمايت قوي جهانيان است. اما آمريكا سالهاست كه آن را بلوكه كرده است. آمريكا در اين روند خواهان آن است تا اسرائيل كه صدها بمب اتمي دارد از اين قاعده مستثني شود. در ماه اكتبر نشستي در اين رابطه برگزار خواهد شد. اما اسرائيل در آن شركت نمي كند. اگر كسي فكر مي كند كه ايران يك تهديد است، من فكر مي كنم اين تصور باطلي است. اما اگر شما به اين اعتقاد داريد اين راهي براي ممانعت از عاري شدن منطقه از تسليحات هسته اي اسرائيل است.

يادآور مي شود چند هفته پيش رسانه هاي آمريكايي گوشه هايي از گزارش 82 صفحه اي 16 نهاد اطلاعاتي اين كشور را منتشر كردند كه طبق آن تصريح شده اسرائيل بزرگ ترين دشمن براي منافع آمريكاست و باعث لطمه ديدن روابط واشنگتن با 57 كشور اسلامي (با جمعيتي بالغ بر 2/1 ميليارد نفر) شده است.


 

نااميدي بي بي سي از احتمال بازگشت افراطيون به عرصه سياست

يك روزنامه حامي هاشمي رفسنجاني، از ديدار خصوصي وي با ناطق نوري خبر داد.

«آرمان روابط عمومي» كه معمولا اخبار نزديك به هاشمي رفسنجاني را منتشر مي كند، به پيشنهاد «دولت وحدت ملي» از سوي هاشمي اشاره كرده و نوشته است: «واژه دولت وحدت ملي را همه به نام علي اكبر ناطق نوري مي شناسند. او بود كه سوم شهريور 87 در مصاحبه اي از طرح دولت وحدت ملي رونمايي كرد.»

براساس گزارش روزنامه مذكور «تا پيش از اين صحبت از كانديداتوري احتمالي ناطق نوري براي اين انتخابات زياد بود، اما وي به صراحت اين مساله را تكذيب كرد و اكنون خبر مي رسد كه خود او در ديدار اخيرش با هاشمي رفسنجاني ضرورت حضور وي در فضاي انتخابات رياست جمهوري را مورد تاكيد قرار داده و حمايت كرده است. هاشمي هم مي گويد در انتخابات حاضر خواهم شد.

حسين مرعشي دبير سياسي كارگزاران در آستانه انتخابات قبلي رياست جمهوري مدعي شده بود ما به خاطر انتخابات سال 76 و حمايت از خاتمي، يك حمايت به ناطق نوري بدهكاريم و حاضريم در ايجاد دولت وحدت ملي از وي حمايت كنيم! مهاجراني به عنوان يك عضو كارگزاران سازندگي و با وجود نوشتن مقاله اي در توجيه لزوم تغيير قانون اساسي و ابقاي هاشمي در رياست دولت براي بار سوم، هنگامي كه وزير ارشاد در دولت اصلاحات شد اجازه داد كتاب هاي كساني چون اكبر گنجي براي متهم كردن هاشمي رفسنجاني به عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي به چاپ برسد.

در همين حال وب سايت بي بي سي در تحليلي به قلم «حسين-ب» از همكاران فراري حزب مشاركت ضمن اشاره به خبر روزنامه زنجيره اي آرمان نوشت: اين گمانه زني وجود دارد كه تشديد بحران اقتصادي و گسترش اين احساس كه ريشه وضعيت بي سابقه موجود، تحريم هاي بين المللي بر سر برنامه هسته اي است، هاشمي رفسنجاني و همكفرانش را به اين نتيجه گيري رسانده كه زمان ورود جدي تر به عرصه سياسي فرا رسيده است. وي هرگز پنهان نكرده كه از مدت ها پيش حامي تنش زدايي با كشورهايي بوده كه تحريم هايشان، اقتصاد ايران را به وضعيت كنوني دچار كرده است. البته استفاده از اين برگ، براي گروه هاي سياسي ديگري همچون اصلاح طلبان نيز امكان پذير است. اما به نظر مي رسد ترديدي باقي نمانده باشد كه حكومت ايران، اين گروه ها را خارج از حكومت و حتي دشمن آن محسوب مي كند و تا اطلاع ثانوي، احتمال تن دادن حكومت به بازگشت اصلاح طلبان، بسيار ناچيز به نظر مي رسد.

بي بي سي در عين حال ترديدهايي نسبت به موفقيت سناريو محتمل براي هاشمي مطرح كرد و نوشت: اميدواري به ورود ميانه روها به عرصه انتخابات با ابهاماتي روبروست از جمله اينكه حكومت در برابر تحريم ها سرسختي نشان مي دهد و غرب هم بعيد است تغيير موضع از جمهوري اسلامي را بپذيرد. حتي اگر هم ايران قصد تجديدنظر در برنامه هسته اي را داشته باشد- كه قصد كوتاه آمدن ندارد- نيازمند آن نيست كه با دست خود زمينه تسلط نيروهايي چون اصلاح طلبان يا هاشمي بر دولت را فراهم كند. نيروهايي كه در بهترين حالت غيرقابل اعتماد مي داند و با صرف هزينه هاي سياسي و امنيتي موفق به مهار آن شده است.

بي بي سي افزود: شايد حاكميت در مواجهه با بحران بين المللي، اقتصادي و سياسي دامنگير حكومت خود، بيشتر به مشورت با كساني چون رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اهميت بدهد و شايد اين تغيير، در افزايش نفوذ آقاي رفسنجاني در حكومت موثر باشد. اما چنين افزايش نفوذي، با رسيدن مجدد به مقامي در حد رياست جمهوري تفاوت دارد. اين واقعيتي است كه احتمالا هاشمي نيز نسبت به آن بي اطلاع نيست. هر چند اين اطلاع، لزوما مغاير با اعلام آمادگي او براي نقش آفريني در انتخابات آينده، يا تلاش وي براي افزايش قدرت چانه زني اش نخواهد بود.


 

سر بالايي سوريه وزير خارجه تركيه را به درد سر انداخت

سياست هاي نافرجام و پرهزينه وزير خارجه تركيه در زمينه مداخله در بحران سوريه، باعث دردسر براي وي در مقابل پارلمان شده است.

گزارش شبكه العالم حاكي است برخي احزاب پارلمان خواستار استيضاح داود اوغلو به خاطر سياست هاي اشتباه وزارت خارجه تركيه در قبال ماجراي سوريه شده اند. حزب جمهوري خواه خلق تركيه در يادداشتي به رياست پارلمان، استيضاح داود اوغلو را به دليل اتخاذ سياست هاي اشتباه در قبال سوريه، خواستار شده و تأكيد كرد اين درخواست استيضاح، به دليل سياست هاي خطرناك «احمد داود اوغلو» در قبال سوريه و مخفي كردن واقعيت ها از دستگاه هاي قانونگذاري و ملت تركيه، مطرح شده است.

روزنامه «راديكال» تركيه اعلام كرد در اين يادداشت كه دو روز قبل به رياست پارلمان ارايه شده، آمده است: اردوگاه هاي آوارگان در شهر «هاتاي» به مقري براي عناصر مسلح موسوم به «ارتش آزاد» و پادگاني براي آموزش عناصر مسلح مخالف سوريه تبديل شده، و اين در حالي است كه اين عناصر براي براندازي نظام سوريه در حال ارتكاب جنايت و كشتار جمعي مردم شهرهاي اين كشور هستند.

يادآور مي شود بحران سوريه باعث تشديد فعاليت هاي گروه پ ك ك از يك سو و اعتراض هاي مردمي و علوي هاي تركيه از جهات ديگر شده است. مردم مسلمان تركيه همدستي دولت متبوع خود با رژيم هاي آمريكا و اسرائيل و دولت هاي مرتجع سعودي و قطر را مايه ننگ براي خود مي دانند.

همزمان روزنامه انگليسي اينديپندنت گزارش داد قطر و تركيه، ارسال سلاح براي معارضان سوريه را به دليل اختلاف ميان آنان متوقف مي كنند.

«اينديپندنت» اعلام كرد قطر و تركيه توزيع محموله هاي سلاح از جمله موشك هاي ضد تانك براي مخالفان سوريه و تجهيز آنان در خاك تركيه را به دليل اختلاف بين اين گروه ها متوقف مي كنند. قطر و تركيه در جريان مذاكرات با نمايندگان معارضان سوري به آنان اطلاع دادند كه در صورتي كه يك فرماندهي يكپارچه و واحد تشكيل ندهند به سلاح هاي سنگين دست نخواهند يافت.

اين گزارش افزود: تركيه در ماه گذشته اقداماتي را براي تجهيز معارضان سوري به سلاح انجام داد و نمايندگان اين گروه نيز تلاش كردند به سلاح هاي سنگين به منظور تجهيز نيروهايشان در «حلب» دست يابند. تركها در اين ميان نقش تسهيل كننده اقدامات را بر عهده داشتند ولي قطري ها از توزيع سلاح به معارضان خودداري كردند. با اين حال دو كشور در مقابل نمايندگان معارضان نظام سوريه تأكيد نمودند كه انقلابيون در شهرهاي اصلي به تشكيل شوراي نظامي سازمان يافته و آماده سازي طرح عمليات هماهنگ شده نياز دارند.


 

 

روزنامه خراسان:

دستور احمدي‌نژاد درباره نحوه پاسخگويي به نهادهاي نظارتي

بر اساس دستور احمدي‌نژاد و ابلاغ معاونت حقوقي رئيس جمهور به تمام وزارتخانه ها و سازمانهاي دولتي، تمام دستگاههاي اجرايي موظفند کليه جوابيه ها و اسناد و مدارکي که به منظور پاسخ به استعلامات نهادهاي مختلف نظارتي توسط بخش هاي مختلف قوه م


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : حمله , آشوبگران , بازار

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.