.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واقعيت ها را بپذيريم ؛
مازندران، گوشت قربانی نیست!
شمال نيوز : این جریان نشان داده است که نه تنها به ما، بلکه به مردانی از جنس خودشان هم رحم نمی کنند و اگر منافع آنها تامین نشود، اینگونه او را مورد اهانت قرار می دهند و صفت عجیب این عده معدود که البته بی مبناء و اساس، اکثریت نمایی می کنند، این است که وقتی به آنها محبت و توجه نمی شود، داد و هوار راه می اندازند که مظلوم واقع شده اند !
مازندران، گوشت قربانی نیست!

یکی فرمانداری کل سمنان را با همه قابلیتهایش از مازندران می رباید، یکی گلستان را که دلستان مازندران بود، به یغما می برد، یکی خطیرکوه بی نظیر را همراه با چند آبادی نشاط انگیز از مازندران مصادره می کند، یکی منطقه زیبا و دل انگیز و ییلاقی گدوک را می قاپد، یکی منطقه استثنائی اقلیمی امامزاده هاشم را از مازندران زورگیری می کند، یکی مثل جارچیان قدیم در روستاهای چهاردانگه جرچی گرانه به دنبال خرید روستاها و آبادی های پر آب و خوش آب و هوای مازندران و کج کردن مسیر سرچشمه های رود خروشان تجن برای سمنان است، یکی برای تکمیل کلکسیون های بادآورده اش، دزدانه به انبان گلوگاه مازندران زده تا تحت عنوان مذاکره و وعده های مدینه فاضله ای، بلایی را بر سر گلوگاه بیاورد که قبلاً نتوانست از نمدش برای خطیرکوه سوادکوه کلاهی ببافد، یکی چشم طمع به آب دریای مازندران می افکند تا با انتقال به سمنان، به قیمت سرسبزی کویر، مازندران را شوره زار کند و .... که البته این سریال همچنان ادامه دارد!

تا اینجای قصه را با چشمان اشکبار خواندیم و پیش آمدیم تا اینکه مازندران را در برابر خطری دیگر دیده ایم که به مراتب از ماجراهای تلخ پیشین هولناک تر و ناگوارتر است و آن زمزمه جدایی تجزیه طلبان غرب استانی است که متاسفانه تلاش دارند تا از زبان همه مردم حرف زده و به مرور زمان اینگونه جا بیاندازند که همه چیز حل است و مخالفت با آن، مشت بر سندان کوبیدن است!

ایجاد گروههای هتاک اینترنتی و فعالیت هدفمند در حوزه کامنت گذاری و بازی با حیثیت اجتماعی افراد از طریق بکارگیری واژه های سخیف به منظور جرات ستانی از مخالفان، از شگردهای جوسالارانه سالهای اخیر برخی از این تشکلهای کوچک با تمسک به نام ذی نفوذان مازندرانی در سطوح مدیریتی عالی کشور است و متاسفانه تا کنون برخوردی هم با اینگونه قلم زنی در عرصه رسانه های مجازی با افراد هتاک نشده است.

خوشبختانه تنهایی ما در مقابله با این جریان ضد مازندرانی که گاهی نغمه جدایی و گاهی هم نغمه الحاق به گیلان را سر داده و می دهند تا به هر نحوی بگویند که ما مازندرانی نبوده و با مازندران نیز نخواهیم ماند، با همراهی چند صاحب قلم و اطلاع و نیز فریادهای آتشین معاونت سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در جلسه ای رسمی در غرب استان بر سر کسانی که در حضور استاندار سخن از جدایی از مازندران بر زبان رانده بودند و نیز سخنان متفاوت و متمایز استاندار محترم در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور وزیر محترم اقتصاد و دارایی در ساری برگزار شد و طی آن ضمن دفاع قاطع از مازندران یکپارچه، تفکر تجزیه طلبی و جدایی خواهی را خیانت به مازندران و شهروندان مازندرانی دانست، به پایان رسید و حالا تکلیف ما و مدیران منتصب ستاد مدیریتی استان در غرب مازندران کاملاً مشهودتر و آشکارتر است.

اگرچه مخالفت کلامی استاندار، زیباتر از تهدید عملی او در صورت تحقق این خواسته نامیمون بود، چرا که رفتن او تهدیدی نیست که مانعی برای تسلسل و پیشروی این موج مهلک تلقی گردد و ایشان می داند و باید هم بداند که چه بخواهد و چه نخواهد بالاخره روزی از سمت استانداری مازندران خواهد رفت و از این رو از ایشان انتظار می رود که بعنوان استاندار، به سلسله اقدامات بازدارنده دیگری جهت ممانعت از تحقق این پیگیری ها متوسل شود تا خدای نکرده برای مرکزنشینان این شائبه بوجود نیاید که تحقق این مطالبه، اولاً یک خواست همگانی است و ثانیاً هیج تبعات امنیتی در پی ندارد!

اما موج مخالفت مجازی با استاندار غرب استانی، آغاز یک هجوم متشکل و منسجم علیه مسئولینی است که تا کنون کمتر موضع گیری کرده و اینگونه برداشت شده بود که جریان تجزیه طلبی در غرب استان بجز چند قلم بدست و فعال رسانه ای، مخالف آنچنانی در سطوح مدیریتی ندارد.

جالب است بدانید این استاندار که حالا یک خائن و نمک خورده نمکدان شکن معرفی شده، همانی است که با اقدامات متعدد ذیل در غرب استان، موقعیت آنها را نسبت به گذشته خودشان و نیز نسبت به مرکز و شرق استان بهبود بخشیده و حتی در برخی موارد برتر هم کرده است!

ایجاد فرمانداری ویژه و معاونت استاندار در غرب مازندران در محل فرمانداری تنکابن، تاسیس شهرستان عباس آباد، توسعه محیرالعقول فرودگاه رامسر، تخصیص بودجه همه شهرهای مازندران به تنکابن که موجب تصویب تحقیق و تفحص نمایندگان مازندران از استانداری شده بود، انجام پروژه بزرگراه چهاربانده در غرب مازندران، اجرای پروژه کنارگذر رامسر، فراخوان و گسیل سرمایه گذاران بسیار بزرگ به رامسر و تنکابن جهت اجرای پروژه های کلان اقتصادی و توریستی، تصویب احداث کارخانه کمپوست در غرب مازندران، راه اندازی ایستگاههای رله تلویزیونی و رادیویی، انتصاب مدیران متعدد غرب مازندرانی در سمت های مدیریتی استان، سرکشی های متعدد استاندار از غرب مازندران به همراه مدیران و تخصیص امکانات به آن منطقه، احداث اماکن متعدد رفاهی و درمانی و غیره و تجهیز مدرن اماکنی چون بیمارستانها و کارخانجات و بندرگاهها و فرودگاهها و غیره، تنها و تنها نمونه های معدودی از سلسله خدماتی است که طاهایی به غرب استانی ها اعطاء کرده است!

پس این جریان نشان داده است که نه تنها به ما، بلکه به مردانی از جنس خودشان هم رحم نمی کنند و اگر منافع آنها تامین نشود، اینگونه او را مورد اهانت قرار می دهند و من گفته بودم که صفت عجیب این عده معدود که البته بی مبناء و اساس، اکثریت نمایی می کنند، این است که وقتی به آنها محبت و توجه نمی شود، داد و هوار راه می اندازند که مظلوم واقع شده اند و وقتی به آنها توجه می شود، باز هم داد و هوار راه می اندازند که با این همه موقعیت و نفرات و امکانات چرا نباید به یک استان مستقل تبدیل شوند و این از عجایب روزگار است!

یارگیری از برخی از نمایندگان گیلان، شوراهای اسلامی منطقه، چهره های مطرح کشوری و نیز راه اندازی سایت ها و وبلاگ ها توسط نوجوانان و جوانانی احساساتی که قادر به رویت مصالح عالیه نیستند، کار را به جایی می رساند که رفته رفته می تواند منطقه غرب را مستعد آشوب خیابانی هم بکند، فلذا شایسته است که علاج واقعه را قبل از وقوع نمود و این جریان را برای همیشه کنار نهاد تا مسئولی نتواند ضمن حضور در مناصب مدیریتی نظام در شهر و استان، برای این گروهها نیز کار کرده و یا موضعی بگیرد.

به هر حال اگر چه منتظر واکنشهای موهن این جریان خواهم بود، اما باز هم با صراحت اعلام می کنم که من و امثال من بشدت به غرب استانی ها و تمامی شهرهای غرب استانی ارادت داشته و علاقه مندیم، اما این ارادت دلیلی برای تسلیم شدن و تن دادن به این خیانت واضح و مبرهن نیست.

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه-


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 11 مهر 1391
ازدرد شخن گفتن واز درد سخن شنیدن با مردم بی درد ندانی که چه درد است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 11 مهر 1391
ما حاضریم زیر نظر کرج باشیم ولی زیر نظر شرقی های همیشه ببو نباشیم
تنکابنی 11 مهر 1391
آقای نویسنده محترم که فکر می کنم آملی هم باشید فقط می خواستم چند نکته را بیشتر بدانید و در دانشگاه درست انتقال دهید با گذشت چند سال از فرمانداری ویژه مردم غرب مازندران هنوز برای جابجایی یک تیر برق باید ماهها منتظر بمانند تا کارشناس از ساری بیاید و تشخیص دهد که یک متر ان طرف تر اشکالی ندارد در ثانی فرودگاه رامسر یکی از طرحهایی است که اقای مشایی بنیانگذارش بود نه شرق استانیها که در حال حاضر به خود نصبت می دهند حال انکه مشایی نبود کسی جرات آن را نداشت که این پروزه را به رامسر بدهد ثالثا از قدیم ایام رامسر سلمانشهر و نمک ابرود توریسم پذیر بودند فقط بگوئید چه امکاناتی برای جذب هرچه بهتر توریسم به این منطقه کردید. اگر هم شده هزاران بار کسانی را که در این ضمینه فعالیت کردند بردید و آوردید و چه بسا چه تعداد انسان نیز در این مسیر طولانی کشته و مجروح شدند .و در آخر استاد گرام به نظر شما هدف از ایجاد استانهای گوناگون در کشور چیست؟پس بیائید در شان یک استاد همچون مطهری ها طالقانی ها بهشتی ها فکر کنید ....
آزاد اندیش 11 مهر 1391
مرگ بر استعمار گران ساروی وبابلی ومرکز نشین
علي 11 مهر 1391
تا موقعه اي كه مسولين مركز استان ساكت باشند از اين بدتر هم ميشود، در ضمن به بعضي از اين خوانندگان عزيز بگوييد ادبيات مطبوعاتي را رعايت نمايند
نا شناس 11 مهر 1391
بیشتر دغدقه پست و مقامه وگرنه مردم عادی دارن با تورم و گرونی دست و پنجه نرم می کنند
آشنا 11 مهر 1391
"تقسیمات ارضی مازندران"

اقدامات جدید فرقه مشائیه برای ظهور/

برای ظهور مازندران باید تکه تکه شود/// حضرت ذوالجنون مـــــــــشـــــ........ا
عباس 11 مهر 1391
اقاي رنجبر حرفهاي خوبي زدي ولي چرا خودت زير ابي مي ري و دنبال شهر و حتي شهرستان شدن فرح اباد به قيمت تجزيه شهرستان ساري هستي
نا شناس 11 مهر 1391
سلام خدمت استاد
آنچه که بیش از پیش پرواضح می باشد مشکل نظر این خوانندگان شمال نیوز نیست بلکه خود مدیر سایت محترم می باشد که عالما عامدا نظر هر خواننده ای را چاپ می نماید حداقل یک نیم نگاه امنیتی هم به موضوع نمینماید.
نا شناس 11 مهر 1391
من اون هفته غرب استان بودم بعد چند سال مسیرم افتاد اونجا واقعا خوب رسیدن به غرب استان و کاملا مطمئنم این بهانه های غرب استانیها برای جدایی غیر منطقیه. (ندادن بودجه و امکانات) و ... البته از وقتی مسیرم اونجا خورد متوجه شدم
مجتبی 11 مهر 1391
تکه کردن استان مازندران فقط برای کسانی است که می خواهند با تاسیس یک استان جدید به پست مدیرکلی و استانداری برسند وگرنه این آقایان اگر توان اداره کردن را داشتند این وضع شهر و استان ما نیست که استان های همجوار هم مدعی اراضی مازندران شوند اصلا تا حالا فکر کردیم که چه چیزی از تجزیه استان مان عایدمان می شود ؟ چه کس و یا کسانی از آن بهره می برند؟ اگر در حق غرب استانیها بی عدالتی صورت گرفته آیا راه گرفتن حق تشکیل استان جدید است ؟ اگر با تشکیل استان جدید باز همان مشکللات باشد که یقینا خواهد بود آیا باز هم استان جدید را تجزیه میکنیم و این روند را همینطور ادامه می دهیم تا کجا ؟؟؟؟؟؟
هم استانی های عزیز اگر ما به حقوق شهروندی خودمان آگاه بشویم و دائما مسئولین و نمایندگان را رصد کرده و نظارت داشته باشیم و پیگیر حق مان باشیم و خود را آگاه سازیم و اجازه ندهیم تا برجهل مردم سوار شوند و از همه مهمتر باهم یکپارچه و متحد باشیم اون وقت می توان امیدوار بود که وضع استان و شهرمان اینگونه که هست نباشد و هیچکس هم نتواند به اراضی و تمامیت استان ما نظر داشته باشد.
غلامی 11 مهر 1391
مازندران را به 3 قسمت تتقسیم کنید :
1 _ مازندران غربی به مرکزیت نوشهر و یا چالوس
2 _ مازندران مرکزی یا طبرستان به مرکزیت بابل
3 _ مازندران شرقی به مرکزیت ساری
سامان 11 مهر 1391
دوست عزیز نویسنده این مطلب هجو! شما متاسفانه بر خلاف لفظ های تخصصی که بکار بردید اصلا هم متخصص در امر نوشتن درباره چنین موضوعی نیستید و لزوما صلاحیت اظهار نظر هم ندارید! رنجبر جان!!! شما بار ها و بارها نوشتید و ما بار ها و بارها پاسخ دادیم. ما "برخی از این تشکلهای کوچک با تمسک به نام ذی نفوذان مازندرانی" نیستیم! ما همه هستیم! همه ی رامسری ها، تنکابنی ها, عباس آبادی ها, چالوسی ها، نوشهری ها و نوری ها و شاید هم چابکسری ها .... ما همه هستیم! ما " برخی " نیستیم. خیلی دوست دارم با شما که انقدر خود را "عضو هیئت علمی" می دانید حضوری حرف بزنم. رنجبر عزیز من هم مدرک دکتری دارم یک قشر تحصیل کرده هستم. من مطالعه کردم در مورد میزان درخواست مردم درباره استان شدن غرب.... شما که یه گوشه از اتاقتان در دانشگاه نشستید و برگه امتحان تصحیح می کنید انقدر با این مردم بازی نکنید. آخرت را در نظر بگیرید. مردمی که با هزار سختی و گاها با تلفات جبران ناپذیری راه 300 کیلومتری رامسر-ساری را بارها در هفته طی می کنند شما را حلال نخواهند کرد. مطمئن باشید این جو سازی ها برایتان گران تمام می شود. و در ضمن زمستان هم تمام می شود و چهره سیاه برای همان ذغال معروف باقی می ماند. انقدر سنگ مازندران را به سینه نزنید. مازندران درد های دیگری دارد که در میان مقالات شما و امثال شما دیده نمی شود و .....
نا شناس 11 مهر 1391
آقای رنجبر بسه دیگه تو رو خدا ممنون از لطف شما. شما فکر کردید در همه زمینه ها صاحب نظرید؟ بیایید علمی صحبت کنیم. شما استاد دانشگاه هستید یه لیست برداشتید نوشتید این و داد این کار و کرد اینجوری شد. عزیز من یک بیمارستان مجهز در غرب مازندران نام ببرید لطفا. یک مرکز آمبولانس و فوریت های پزشکی درست و حسابی نام ببرید لطفاً. غرب مازندران اگر خیلی از محرومیت هاش به چشم نمیاد به خاطر زیبایی های کم نظیر و یا بهتر بگم بی نظیرشه. خط ساحلی و جنگلی زیبایی رو به این خطه بخشیده که از بقیه قسمت های استان منحصر به فرد تره. البته که همه جای این استان زرخیز زیباست اما بپذیریم که غرب استان زیبایی هایی داره که همین زیبایی ها باعث شده همه عزیزان فکر کنند اینجا همه چیز گل و بلبله. شما یک سفر کنید به چالوس تو وضعیت افتضاح خیابونهاش بمانید بعد نظر بدهید لطفا. مسیر عباس آباد تا تنکابن رو طی کنید اگر توانستید تو یه جاده صاف و مستقیم بروید و ماشین مبارک تونست از این قسمت به سلامت عبور کنه و خرجی رو دستتون نذاره اونوقت مقاله بنویسید. این چه بودجه ای هست که مردم چیزی رو ندیدن؟ البته یک نکته رو هم باید اضافه کنم که ضعف مدیریت در غرب استان بیداد می کنه. آدمهایی که به واسطه مسائل سیاسی سر کار اومدن نه بر اساس توانایی ها و تخصصشون نتیجش می شه این. ضمن اینکه برادر عزیز استاد گرانقدر به شهرستان شدن عباس آباد اشاره کردید و به فرمانداری ویژه شدن تنکابن. برادر جان شما که اینجا نیستید اما قطعا بهتر می دانید همه اینها بازی سیاسی بود. وگرنه فرمانداری ویژه فقط در حد حرف بوده برادر جان. کاری نمی کنه که. همچین می گن شهرستان عباس آباد انگار الان با چه چیزی روبرو هستیم. عزیز برادر این شهرستان هنوز خیلی از ادارات و سازمان ها رو نداره. نزدیک سه سال شهرستان شده هنوز دارن یکی یکی ادارات و سازمان ها رو کم کم میارن. آخه کجای دنیا این کار رو می کنن؟ بخواهیم بحث منطقی داشته باشیم خیلی حرف ها هست که باید زد. ان شا الله شما هم با دانش بیشتر و تحقیق بیشتری صحبت بفرمایید. اگر معتقد به این هستید که این خواست همه مردم غرب مازندران نیست پیشنهاد میی کنم با توجه به نفوذی که دارید پیشنهاد یک رفراندوم آزاد رو بدهید تا ببینیم واقعا این خواست مردم این منطقه هست یا نه. اما یک نکته کلی رو هم بگم. مهمترین دلیل توسعه نیافتگی استان مازندران علی رغم همه موهبت های خدادادی اینه که مردمش فقط تو زبان مشترک هستند و همدل نبودن و نیستند و با این وضع هیچ وقت هم نخواهند بود. یا حق.
نا شناس 11 مهر 1391
به اميد تشكيل استان كلفت به مركزيت تنكابن كه شايد تهراني ها انقدر مارا مسخره نكنند.از طرف يك ببو ، سير و بيازخور حرفه اي غرب استان
سجاد 11 مهر 1391
آن فرد عزيزى که كامنت گذاشته و گفتيد ما ( همه غرب استانيها ) هستيم و گفتيد که مدرک دکترا داريد و در در مورد ميزان شدت خواسته استانى شدن در ميان مردم غرب مازندران مطالعه و تحقيق کرده ايد ... ميخواستم از شما تشکر کنم که چه خوب جواب مطلب آقاى رنجبر را داديد . مطلبى که روح سرکوبگرى نسبت به خواسته به حق مردم غرب استان در آن موج ميزند و پيشنهادات خطرناکى هم در آن مطرح ميشود . واقعا از شما و بقيه دوستانى که جواب اين مطلب خطرناک را البته بدون توهين دادند تشکر ميکنم و از شما ميخواهم که اگر اين کامنت من را خوانديد دوباره کامنت گذاشته و نام خود را در متن کامنت ذکر کنيد تا با شما آشنا شويم .
مازندرانی 12 مهر 1391
مازندران ملک مشاع همه مازنیهاست ،مازندران فقط شامل یک میلیون نفر درغرب استان نمی باشد ،هرچند این یک میلیون نفر نمایندگی خود را به چند جدایی خواه ندادند که بخواهند هر روز از طرف آنها صحبت کنند مازندران متعلق به سه میلیون نفر است حتما نظر آن دو میلیون نفر هم شرط اصلی است بیخود وبی جهت بین یک میلیون و دو میلیون نفر دیوار نکشید و دودستگی ایجاد نکنید ،چرا میگوئید یک میلیون نفر؟چرا نمی گوئید سه میلیون نفر؟ اگر قرار باشد هرکسی یا شهرستانی بنا بر میل وسلیقه خود استان بخواهند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد فردا اگر سوادکوه، گلوگاه،لاریجان،کیاسرو...همین تقاضا را داشتند چی ؟پاسخش را شما می دهید ؟تقسیم بندی افراد بر قوم و قبیله، و هر قوم را مستقل از دیگران دانستند بزرگترین تهدید برای امنیت ملی مخسوب میشود ،اقایان جدایی خواه از تاریخ استان خودشان هم بی خبرند مازندران تقریبا از تمام استانهای کشور بیشتر تقسیم و تجزیه شد یک بارفیروزکوه و دماوند،یک بار سمنان،یک بار اطراف خطیر کوه و سمنان یک بار هم گلستان و...برای چندمین بار میخواهید دشنه بر پیکر بی جان این استان بزنید ؟مطمئن باشید صبر و حوصله مردم شریف مازندران حدی دارد و این بار هرگز اجازه نخواهند داد تعدادی از جدایی خواهان که تیشه به ریشه مازندران زدند و می زنند و سالها در مازندران زندگی کرده ولی خود را مازنی نمی دانند بشتر از این در حق آنها جفا کنند . این مردم شریف پاسخ محکم و قاطعی به آنها خواهند داد ، متاسفانه عده ای از ماز ندرانیها که تادیروز یک موضع داشتند و امروز بنا بر مصلحتی یک موضع دیگر گرفتند، به این اختلاف و دو دستگی دامن می زنند وبه جای همدلی و اتحاد ،خود تبدیل به مشکل دیگری شدند مسئولین استان باید فکر اساسی بکنند. دیگران که با عدد و رقم هم ثابت میکنند وضع شما بدتر از شرق و مرکز استان نیست باز قانع نمیشوند و ناسزا میگویند اگر تمام امکانات دنیا را به این عده از جدایی خواه بدهید فایده ندارد آنها فقط مرکز استان میخواهند ،این تعداد در پس رفت مازندران و مازندرانی بسیار نقش داشته اند و عملا بزرگترین مانع را جهت سازندگی آن ایجاد کردند ،وبه مانع بزرگی جهت اتحاد و همدلی در استان تبدیل شدند وهر وقت کم می اورند از خانواده محترم شهدا مایه گذاشته و پای ائمه جماعت و جمعه و...را وسط میکشند غافل ازاینکه تعداد بسیار بیشتری از همین افراد در این طرف، با تجزیه استان مخالف می باشند و هرگز اجازه نمیدهند تا سرزمین پدری و مادری آنها بیشتر از این تحقیر شود. دست از این بازیهای فرصت سوز و خانمان بر انداز بردارید و فضارا جهت کار وتلاش مهیا کنید ،پی گیری خواسته ها منطق و روش خاص خود را دارد سعی کنید از راه درست و اصولی مشکلات اقتصادی خود را حل کنید . آن تعداد از مسئولینی که وظایف اصلی خود را فراموش کردند بهتر است به جای حاشیه پردازی ،به کار اصلی خود بپردازند وبشتر ازاین فضا را متشنج و آشفته نکنند
سجاد 12 مهر 1391
آقايى که کامنت گذاشتى و دم از ملک مشاع مازندران ميزنى ... بايد بگم که اتفاقا مردم غرب مازندران نمايندگى خود را به جدايى خواهان دادند . هم در انتخابات شوراها و هم در انتخاب مجلس . و آن هم به همين دليل که استان شدن غرب مازندران رو پيگيرى کنند . اگر اونها اين خواسته رو پيگيرى نکنند همين مردم از اونها روى برميگردونند . ائمه جمعه هم در اين خواسته با مردم و منتخبان آنها در شوراها و مجلس همراه هستند . ضمنا شرق استانيها نبايد در اين باره اظهار نظر کنند چون استان شدن غرب مازندران هيچ ضررى به حال آنها ندارد و هيچ تفاوتى به حال آنها نمى کند و فقط مردم غرب مازندران را از رنج و سختى نجات ميدهد .
امير 12 مهر 1391
اونى كه کامنت گذاشته و گفته که فردا اگر گلوگاه و کياسر و سوادکوه و لاريجان اين رو خواستند چى !!! ميخواستم بهش اول فکر کن بعد کامنت بذار . مگه الکيه که هر شهرى بخواد استان بشه ؟ ما يک شهر يا دو شهر نيستيم که اين خواسته رو داريم . ما يک منطقه بزرگ از نور تا رودسر هستيم . به آقاى رنجبر هم ميگم آخرتى هم هست . از آخرت بترس . همه يه روز ميميريم ولى اونى که 550 کيلومتر رو رفت و برگشت تا مرکز استان طى ميکنه و معلوم نيست چه بلايى سرش بياد مطمئن باش تو و امثال تو رو حلال نميکنه و آه و نفرين اين مردم پشت سرته .
مازندرانی 13 مهر 1391
سردبیر محترم سایت شمال نیوز،به قول دوستان لطفا از این جدایی خواهان بخواهید کمی ازآن بهشت روی زمین (غرب استان) بیرون بیایند سری به مناطق محروم کشور بزنند تا معنی محرومیت را بهتر بشناسند و اینقدر ناشکری نکنند . دیگر اینکه یک سری به آذربایجان،فارس خراسان ، اصفهان و...بزنند تا اتحاد وهمدلی را بهتر بیاموزند و یاد بگیرند این استانها چگونه با همدلی و اتحاد این همه امکانات از مرکز یعنی تهران گرفتند و خواهند گرفت ،بد نیست تعدادی از این مسئولین که بر طبل جدایی میکوبند انجام وظیفه را ازمسئولین این استانها بیاموزند تا شاید اینقدر سنگ لایه چرخ مازندران نگذارند .این کارها فقط فرصت سازندگی را از استان میگیرد ،که بزرگترین ظلم و جفا درحق مازندرانیها است .اشکال بیشتر آنها اینست بخاطر اینکه آن مناطق بسیار زیبا و از امکانات فراوانی برخوردار است حاضر نیستند سری به استانهای دیگر بزنند و به همین دلیل از وسعت ،جمعیت و اقتصاد خیلی از نقاط ایران بی خبرند و هم تا حدودی علم جغرافیای آنها هم ضعیف شده واینقدر فاصله فاصله میکنند. اصلا چه لزومی دارد شما هر روز به ساری بروید؟ چرا ما که مثل شما از مرکزدور هستیم اینقدر به ساری نمی رویم ؟ مگر در ساری چه خبر است که هر روز می خواهید به آنجا بروید ؟ مثل این می ماند که تعدادی از هم وطن ایرانی ما ن که از نقاط دور برای بعضی از کارها به تهران می آیند اعتراض کنند بگویند چون تهران دور است بیائید چند پایتخت دیگر در همین نزدیکی مان درست کنید تا مشکلات ما کمتر شود !!!مگر میشود هر نقطه ای را پایتخت یا مرکز استان کرد. تقریبا اکثر کارها در همان محل زندگی تان قابل انجام است، فقط بهانه میکنید و استدلالتان بسیار ضعیف وپیش پا افتاده است ، اینگونه دلایل قدیمی شده، لطفا اطلاعات خودتان را بروز کنید،
بهنام 13 مهر 1391
این غربیای محترم که هی ادعا میکنن ما هیچی نداریم و تو سختی و مشقتیم بد نیست یه سر به شرق استان بزنن و شهرهایی مثل نکا و گلوگاه و مخصوصا بهشهر با اون همه ویژگیهای کم نظیرش ( تالاب میانکاله و بندر امیراباد و منطقه امنیتی کاخ صفی آباد و ....... )رو ببینن اونوقتس که قدر داشتهاشونو میدونن
بخدا امیرآباد ماله بهشهره ولی یکی کارمند بهشهری نداره دریغ از یدونه خیابون درسته و حسابی تو بهشهر دریغ از یه ذره دلسوزی برای استخر عباس اباد این شهر که هرروز با این که ثبت جهانی شده داره میشه مثه دشت لوت
قدر تن سالم رو یه مریض بهتر میدونه !!
سجاد 13 مهر 1391
متاسفانه عده اى چيزهايى رو ربط ميدن که هيچ ربطى به هم ندارن . مثلا مسئله مهمى مثل تعيين و انتقال پايتخت رو به تشکيل استانها ربط ميدن . اين نشون ميده که هيچ درکى از قانون تقسيمات کشورى و فلسفه تشکيل استانهاى مختلف ندارند . براى اونها فقط مهم اينه که به هر قيمتى شده مازندران کوچيک نشه و هر بلايى هم که با اينطور باقى موندن مازندران سر مردم غرب استان بياد براشون مهم نيست . چون تو غرب استان نيستند و دردها و مشکلات مردم رو درک نکردند .
امير 13 مهر 1391
آقاى بهشهرى ! شهر شما تو استان تقريبا برخوردار محسوب ميشه . ضمنا شما مجبور نيستيد بعضا تو يه روز 550 کيلومتر رو طى کنيد و با انواع بلاها و آسيبها دست و پنجه نرم کنيد . همين در جوابتون کافيه .
Reza 14 مهر 1391
برایم جالب است که آقای رنجبر تقریبا در تمام زمینه ها مقاله مینویسد. به نظر من این کار مزایا و معایبی دارد. در دنیایی که به سمت دولت های الکترونیک میرود مساله فاصله هر روز کمتر احساس میشود البته در این زمینه مثل خیلی از امور حتی از متوسط دنیا عقبیم. این عقب افتادگی های غرب و مرکز و شرق که همه ناراحت آن هستیم ریشه هایش در جا های دیگر است و این غرب و مرکز و شرق با هر تقسیمی وجود خواهد داشت و روز از نو و دعوا از نو. یک فایده استان شدن غرب این است که آملی ها و بابلی ها بهانه مرکز فاصله ای بودن را از دست خواهند داد. فایده دیگر آن ای است که گرفتن بودجه و امکانات ملی بیشتر از دولت بی برنامه راحت تر خواهد بود. اما از بعد کلان ملی منجر به بزرگتر شدن دولت میشود که روند غلطی است. از حیث تاریخی و هویت به نسبت مشترک این خطه و در شرایط منطقی تر کشور نیز این جدایی ها در بلند مدت به نفع منطقه نخواهد بود.
علی 15 مهر 1391
به نام خدا
در جواب مطلب آقای رنجبر :
1. مواجهه با تعبیرهای ناصحیح ( مانند گوشت قربانی ) از یک روند علمی و حقوقی - مانند تشکیل یک استان - البته کاری دشوارتر است.
2. صاحب تریبون حاضر - که با توجه به جمله انتهایی ایشان به نظر می رسد تصمیم گیرنده در خصوص تشکیل استان جدید هستند! - لازم است بار دیگر روند تشکیل یک استان جدید را بازخوانی نمایند. البته تعبیر گوشت قربانی ایشان در این روند جایی ندارد.
3. توسعه های ناچیزی که احصا فرموده اند ( حتی با زحمتی که کشیده اند هم قادر نیستید فهرست مشخصی از توسعه های مهم را برشمارند، چون چیز بیشتری وجود ندارد ) صرفا به واسطه حضور تعدادی از اهالی غرب استان در هیات دولت است و ربطی به تصمیمات استانی ندارد.
4. تهیج افکار عمومی، شبکه های اجتماعی و یارگیری سیاسی جزو ابزارهای جامعه مدنی است، که مدتها است جایگزین فریادهای آتشین! و خودمرکزبینی شده است.
5. کامنت ها در دنیای رسانه ای امروز تنها دریچه ی کوچکی برای اظهار نظر ، مخصوصا برای کسانی که مانند ایشان به متن دسترسی ندارند، است. قدرت اصلی یک ایده ، نه در متن و نه در حاشیه بودن آن است، بلکه قدرت اصلی در حقانیت ایده است. اگر از جانب کامنت ها حقانیتی را احساس می کنید از آن آزرده نشوید بلکه به آن گردن نهید که فرموده اند به گفته توجه کنید و نه به گوینده.
5. یقینا سمنانیان و گلستانیان ازمزایای مستقل شدن برخوردارشده اند و این جدایی ذره ای از عظمت مازندران عزیز و پیوندهای عاطفی بین مردم نکاسته است.
6. یقینا مردم بزرگوار استان تاریخی و مهم مازندران خواسته های به حق ساکنین غربی خود را درک می کنند و نیز آنها به خوبی می دانند که تشکیل یک استان جدید صرفا یک قرار داد نسبی وموقت برای برخورداری از توسعه بهتر است و ربطی به جدایی عاطفی مردمان این سرزمین ندارد. آنچه که مهم است یکپارچگی ملّی اهالی ایران بزرگ اسلامی است و قبض و بسط استانها و ولایات صرفا پاسخگویی ملی به خواسته های محلی است.
مجید شهسواری 15 مهر 1391
آقای عضو هیئت علمی دانشگاه نمی دونم چی چی!

سلام بردار
چرا واقعیت را نپذیریم که آب این دو منطقه توی یک جوب، نرفته، نمی رود و نخواهد رفت!!؟
چرا اختلاف فرهنگی محسوس بین این دو را درک نمی کنید؟
چرا انسانی با این همه کمال شما لب به بازگویی این مسئله ی پر حماقت و محلول می کند؟
چرا با عدم علم و آگاهی از مسائل بین دو منطقه، نکته را با حس ناسیونالیزمی افراطی محک می زنید؟

دوست عزیزمان به نکته ی جالبی اشاره کرد؛ بنده هم به متممیت حرف ایشان یک دو بیت از حضرت سعدی را خدمت شما تقدیم می کنم:

تا مرد سخن نگفته باشد / عیب و هنرش نهفته باشد
هر بیشه گمان مبر که خالیست / شاید که پلنگ خفته باشد
دل پرخون از شرق 16 مهر 1391
من چند سالیه که در منطقه غرب استان کارمند هستم هیچ خیری از استان مازندران ندیدیم در اداره ما چندین طرح برای پیشرفت دادیم ولی بابلی ها و ساروی ها علارغم اینکه اذعان دارند که طرح خوبی است ولی یک گام در اجرایی کردن آن برنمی دارند . ما از نظر فرهنگی هم هیچ سنخیتی با آنها نداریم و دوست داریم هرچه سریعتر از استان مازندران جدا شویم و به انها نشان دهیم کارکردن و مردم داری و احترام به مردم را
مهدی یوسفی امیری 17 مهر 1391
انقلاب ایران انقلاب حضرت امام خمینی ره انقلاب حضرت امام خامنه ای انقلاب شهدا انقلاب جانبازان انقلاب رزمندگان و ایثارگران رنگ و بوی خدایی داشت فقط یادتان باشد زمانی جنگ غنائم مطرح است که انقلاب دست نااهلان می افتاد ایکاش میدانستیم سهم زنده بودن ما در این دنیا چقدر است که اینگنه برای هم قلم میزنیم یا علی مدد
مهدی یوسفی امیری 18 مهر 1391
انقلاب امام خمینی (ره ) انقلاب امام خامنه ای انقلاب شهیدان انقلاب جانبازان انقلاب وحدت خدمت ایثار و از خود گذشتگی بود درزمان 8سال دفاع مقدس هم همه مدعی بودند و افتخار میکردند شمالیند مازنیند آنزمان تقسیم غنائم نبود که اینگونه فرد به فرد و شهر به شهر بر علیه هم قلم بزنیم و خط و نشون بکشند اینگونه رفتار آدمی را یاد سخن گوهر بار حضرت امام خمینی می اندازد که فرموده است نگذارید انقلاب دست نا اهلان بیفتد ایکاش میدانستیم سهم زنده بودن ما در این دنیا چقدر است تا همه افتخار کنیم شمالی و مازنی هستیم
دودانگه ساری 6 آبان 1391
درعصر اینترنت وکامپیوتر وتکنولوژی برتر اطلاعات وفناوری واقعا صحبت از فاصله زیاد ازمرکز استان کج اندیشی یا خودرا به کج اندیشی زدن است.ای کاش ریشه ای بااین مساله برخورد شود که عده ای رندانه زمینهای مردم را باقیمتی ناچیز به یغما بردندوحالا با تهیج احساسات پاک مردم به دنبال سوداگری هستند.بانگاهی به ایران عزیز حداقل استانهایی که حایز شرایط تشکیل استان شدن هستند 21 استان میباشد که خیلی واجبتر از مازندران میباشندگواینکه در اذربایجانها وکردستان وخراسانها و.....درزمستان به علت برف سنگین در فصل سرما کل استان قفل میشود ولی در مازندران که نمونه ای از بهشت در زمین است هرگز چنین مشکلی نداریم در21 استان شهرهایی هستند که فاصله انها بیشتر ازرامسر وتنکابن از ساری هست ولی همسایگان مردم ازاری مثل عده ای ازگیلان ندارند (ابه استثنا فرهیختگان گیلان ومردم زحمتکش گیلان) که باهوچیگری فقط به جیب خود می اندیشند .جالب اینکه هم اینان کامنت میگذارند وخودرا ما میپندارند وبجای 100 درصد مردم رامسر وتنکابن حرف میزنند .جای بهلول وملانصرالدین خالی که جواب این کج اندیشان را بدهند .از دکتر رنجبر نیز بخاطر دقت نظرشان در مورد تجزیه بهشت مازندران سپاسگزارم.باید بزرگ بود تا بزرگی کرد.ضمنا بزرگ شدن دولت با ایجاد استانداری های جدیدباسند چشم انداز منافات دارد.دودانگه ساری
نا شناس 7 آبان 1391
جدا شدن غرب و استان شدن فقط وفقط به مرکزیت تنکابن(شهسوار)

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.755 seconds.