.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بسیج امکانات دولتی برای زمین خالی دیوان محاسبات!
شمال نیوز : تصویب آسفالت این خیابان که به زمین های دیوان محاسبات می رسد و دیگر امکانات از قبیل آب و برق و گاز از طریق مدیران ارشد استانی است و اعتبار آسفالت نیز در کمیته برنامه ریزی استانداری در سال...
بسیج امکانات دولتی برای زمین خالی دیوان محاسبات!

کلاردشت / خبرنگار شمال نیوز : با تصویب کمیته برنامه ریزی استانداری مازندران در ارائه خدمات رسانی به زمین کارکنان محاسبات کشور، شبکه برق و گاز رسانی، جاده سازی بطول 2 کیلومتر اجرایی شد. این ارائه خدمات رسانی در حالی است که بیش از 2 هکتار از زمین کارکنان دیوان محاسبات کشور تاکنون نه تنها ساخت وسازی در آن صورت صورت نگرفته !، بلکه هیچگونه تفکیکی نیز در آن انجام نشده است.
به گزارش شمال نیوز ، خشایارگل کوهی عضو شورای بخش کلاردشت با انتقاد از کم کاری اداره راه در مرمت و آسفالت جاده مکارود به شهرکلاردشت و خیلی از راه های روستایی گفت: متأسفانه بیش از 20 سال است که جاده اصلی مکارود به شهر کلاردشت به طول 8 کیلومتر با چاله های بزرگ و کوچک و خرابی جاده روبروست.
عضو شورای بخش کلاردشت افزود: با مکاتبات عدیده به اداره راه اعتراضات مردمی و شورای اسلامی روستاها و بخش را سال هاست که به اداره راه و مدیران ارشد استانی منعکس می کنیم ولی تا به امروز توجهی به خواسته های ما نشده است . در عوض با امکانات دولتی در حوزه شهری برای زمین خالی یک دستگاه قضایی کشور شبکه سازی برق، گازرسانی انجام و 2 کیلومتر از جاده منتهی به زمین مورد نظر از بهترین نوع آسفالت می شود که شاید تعداد حضور خانواده های محلی به زیر 10 خانوار هم نرسد .
وی افزود: بسیاری از راه های روستایی ما علیرغم درخواست های مکرر مردمی و شوراهای روستایی برای لکه گیری و روکش آسفالت با مشکل خرابی روبرو هستند .
یک شهروند کلاردشتی با اعتراض به عملکرد اداره راه گفت: البته اسفالت خیابان های حوزه شهری ازسوی هر سازمانی صورت گرفته باشد خوب است. اما آنچه که موجب بدبینی افکار عمومی نسبت به مدیران ارشد نظام می می شود، استفاده از امکانات دولتی در جهت ارائه خدمات به مقامات خاص و ذی نفوذ است . در حالی که اگر مردم محلی تقاضای مشابهی داشته باشند هرگز به خواسته های شان نمی رسند .
این شهروند فرهنگی افزود: بین سال های 70 – 75 با مجوز متولیان منابع طبیعی به بهانه واگذاری منابع ملی به تعاونی مسکن سازمان های دولتی وغیر دولتی ، تجاوز به عرصه های جنگلی وملی شروع شد و تعاونی مسکن دیوان محاسبات نیز یکی ازهمین سازمان ها بود .
وی گفت: برای این زمین خالی، آمده اند غیر قانونی از شاه لوله ملک جوی که آب شرب بیش از 30 روستا را تأمین می کند، لوله 6 اینچی آب گرفته اند .

یک مقام آگاه در خصوص مصوبه کمیته برنامه ریزی شهرستان چالوس گفت: تصویب آسفالت این خیابان که به زمین های دیوان محاسبات می رسد و دیگر امکانات از قبیل آب و برق و گاز از طریق مدیران ارشد استانی است و اعتبار آسفالت نیز در کمیته برنامه ریزی استانداری در سال 89- 90 به تصویب رسیده است . وفرمانداری چالوس نقشی در این خصوص ندارد .
نائیج رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس در خصوص آسفالت 2 کیلومتر از حوزه شهری گفت: این پروژه از مصوبات سال 89 – 90 است که اگر اجرایی نمی شد اعتبار آن به استان عودت داده می شد.
رئیس سابق اداره راه و ترابری نوشهر و چالوس در نامه شماره 3586 مورخه 5/2/91 با موضوع تخریب راه روستایی ( خِرَد پیر ) – منتهی به زمین مورد نظر خطاب به اداره گاز شهرستان چالوس نوشت . پیرو نامه شماره 3256 مورخه 7/06/90 اجرای عملیات حفاری و لوله گذاری توسط پیمانکاران آن اداره باعث تخریب زیر سازی و اساس راه روستایی ( خرد پیر ) گردیده است. لذا با توجه به نامه شماره 7240 مورخ 20/ 6 / 90 شهرداری کلاردشت و نظر به اینکه پروژه مصوب آسفالت راه فوق توسط پیمانکار این اداره در دست اقدام دارد انتظار می رود اقدام لازم و فوری جهت مرمت و بازسازی نقاط تخریبی معمول فرمایند .
یک منبع آگاه در منابع طبیعی کلاردشت درخصوص واگذاری 2 هکتار از عرصه منابع ملی به شرکت تعاونی دیوان محاسبات کشور گفت: در نیمه دوم سال 1375 بنا به تقاضای شرکت تعاونی مسکن دیوان محاسبات برای احداث ساختمان به کارکنان این سازمان و به دستور رئیس جهاد سازندگی وقت کمیسیون ویژه مسکن با حضورجهادسازندگی و مسکن وشهرسازی مازندران تشکیل گردید. که نتیجه این کمیسیون منتج به موافقت واگذاری شد.
این منبع آگاه افزود: با تصویب واگذاری منابع ملی به تعاونی مسکن دیوان، 2 هکتار از 3 هکتار تقاضای واگذاری از طریق بنیاد مسکن تنکابن و نماینده جنگلداری کلاردشت و مرزن آباد به تعاونی دیوان محاسبات در سال 75 واگذار گردید .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر 11 مهر 1391
با سلام چه سوء استفاده هایی که این دستگاههای باصطلاح نظارتی نمیکنند ای کاش بعضی از این روستاهای محروم استان مازندران هم که مردمشان آرزو میکنند حداقل سالی یک بار هم شده اداره راه جاده خاکی شان را گریدر بزند و اداره برق هم از قطع برق 2 و هفته و 3 هفته در ماه جلو گیری میکرد و اداره بهداشت هم ... در این دستگاهها یک نماینده ای یا کارمندی و یا آبدارچی ای میداشتند
نا شناس 11 مهر 1391
مطلب جالبی بود در مقابل منطقه نمونه گردشگری در استان که در تمامی ایام سال مملو از مسافر و گردشگر می باشد و بر اساس آئین نامه اجرایی و نحوه تشکیل مناطق نمونه گردشگری می بایست برای جذب سرمایه گذار خدماتی مثل آب و برق و راه و... برایش در نظر گرفته شود علی رغم عمومیت داشتن موضوع برای کل استان و کشور و همچنین پیگیری چند ساله دریغ از یک ریال اعتباربرای ایجاد زیر ساخت ولی چه راحت برای چند نفر چه امکاناتی از قبل طراحی می شود .
با تشکر منطقه نمونه گردشگری روستای جمال الدین کلاء توابع شهرستان ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.