.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهر نمونه گردشگری و تعطیلی موزه شمال؟!!

به طور کلی موزه به مجموعه ای از آثار و اشیا اتلاق می شود که در محلی نگه داری و در معرض نمایش گذاشته می شود.
موزه ها جایگاه حفظ هویت تاریخی و فرهنگی تمدن یک قوم و ملت برای آیندگان و دیگر اقوام می باشد و آنجاست که مظاهر تمدنی هر ملتی ثبت و حفظ می شود.


امروزه موزه ها، به عنوان سمبل انسجام بخش و مایه افتخار و غرور ملی هر کشوری تجلی یافته است. به نحوی که کشورهای توریست پذیر که فرهنگ گردشگری در آنجا نهادینه شده است، مردم آن کشور دست کم یکبار در طول زندگی خود از موزه های ملی و منطقه ای کشور متبوع خود دیدن نموده اند به گونه ای که گاهاً این امر به عنوان یک عمل ملی و وظیفه هر فرد تلقی می گردد. این امر تا آنجا ادامه می یابد که بعضی اوقات گردشگران برخی از شهرها و گاهاً کشورها را با شهرت موزه های آن شهر یا کشور می شناسند. اما متاسفانه در کشور و شهرمان استقبال از موزه ها بسیار کم و گاها با بی توجهی روبروست.
موزه شمال واقع در  شهرستان نمونه گردشگری رامسرکه به همت یک بازنشسته فرهنگی و جمع آوری 700اثر ارزشمند طی سه دهه در اسفند 1389 با حضور پررنگ مسولان!!! افتتاح شده بود متاسفانه در اول مهر ماه سالجاری بدلیل عدم حمایت های لازم از سوی متولیان امور فرهنگی و مسئولین دستندرکار و نبود مکان مناسب تعطیل شد.
شاید انتشار اولیه این خبر برای هنرمندان و فرهنگ دوستان خبری نگران کننده باشد ولی واقعیت چیزی جز این نیست که تلاشهای مثال زدنی فرهنگ دوستان برای جمع آوری تمدن گذشته خود با استقبال مواجه نمی شود و مدیر حوزه به ناچار مبادرت به تعطیلی این جایگاه ارزشمند کرد.
عیسی خاتمی مدیر موزه شمال که بیش از 3 دهه تلاش خود جهت جمع آوری آثار تاریخی در شمال کشور متمرکز کرده بود روزی تعطیلی موزه را بدترین روز زندگی خود دانست.
چرا موزه شمال که تازه جایگاه خود را بدست آورده بود و در 6 ماهه نخست سالجاری بالغ بر 220 هزار نفر گردشگر از این مکان بازدید کرده که بیش از 9 هزار نفر گردشگر خارجی بودند به تعطیلی منجر شود؟
به راستی متولیان فرهنگی چه می کنند! و چه چیز را ترویج فرهنگ می دانند.آیا می توانند جوابگوی مردمی باشند که با عدم درایت و تدبیر لازم و پشت پا زدن به فرهنگ یک منطقه ، فیتیله فرهنگ آن خطه را به آسانی پایین کشیدند .
با تمام این وجود در شهرستانی که با اسم بلند نمونه گردشگری ،عروس شهرهاو... مشهور است و اداره میراث فرهنگی آن خانه به دوشی را تجربه می کند و وسایل آن ادراه هم اکنون به علت نداشتن فضا در زیر پلاستیک در فضای باز نگهداری می شود چه توقعی می توان داشت که موزه شمال و دیگر امورات فرهنگی و میراثی در شهرستان  تعطیل نشوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.