.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجليل از كاركنان نمونه و بازنشسته دانشگاه مازندران

خبرنگارشمال نیوز: مراسم گرامي‌داشت هفته دولت و روز كارمند با حضور مسئولين و كاركنان دانشگاه در سالن آمفي تئاتر دانشكده هنر و معماري برگزار شد.
به گزارش خبرنگارشمال نیوزدربابلسر: در ابتداي اين مراسم دكتر حشمت‌الله علي‌‌نژاد معاون اداري و مالي دانشگاه به ارائه گزارشي از روند فعاليت‌هاي حوزه معاونت اداري و مالي در خصوص ايجاد بسترهاي مناسب اقدامات رفاهي و ارائه تسهيلات ويژه به كاركنان پرداخت.
در ادامه مراسم دكتر احمدپور رئيس دانشگاه مازندران ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و شهداي كارمند و دانشجويان دانشگاه، با ارائه گزارش مختصري از عملكرد سال‌هاي اخير دانشگاه مازندران گفت: براي ارائه عملكرد مطلوب در سطح دانشگاه‌ها نيازمند فعاليت‌ها همه جانبه دانشجويان، اعضاي هيأت علمي و كاركنان مي‌باشد. وي افزود: اكنون دانشگاه مازندران در وضعيت خوبي قرار دارد و جهش‌هاي بسيار خوبي را با همت شما دانشگاهيان در سطح ملي و بين‌المللي شاهد بوديم.
رئيس دانشگاه مازندران به ارتقاء سطح دانشگاه به رتبه 13 در بين دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: كسب رتبه 13 در حالي به دست آمده است كه از يك طرف از لحاظ تعداد هيأت علمي و امكانات پژوهشي نسبت به ساير دانشگاه‌ها در وضعيت پايين‌تري قرار داشتيم و از طرف ديگر در اين دانشگاه شاهد انتزاع چندباره فضاهاي آموزشي از بدنه اصلي دانشگاه بوديم كه مي‌توان از استقلال دانشكده پزشكي در سال‌هاي 64 و 65 بعد از تشكيل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، و استقلال دانشگاه منابع طبيعي و علوم كشاورزي گرگان در سال 68 و دانشكده فني و مهندسي نوشيرواني بابل و دانشكده علوم كشاورزي و منابع طبيعي ساري در سال 86 نام برد.
دكتر احمدپور در ادامه افزود: با انتزاع‌هاي صورت گرفته شاهد تقليل تعداد اعضاي هيأت علمي دانشگاه بوديم. بنابراين براي حفظ جامعيت دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه منتخب استان، در دو سال اخير تأسيس 7 دانشكده (برق، مكانيك، عمران، علوم محيطي، علوم دريايي، گردشگري و ميراث فرهنگي و علوم و فنون نوين) و جذب بيش از 300 نفر اعضای هيأت علمي و گسترش تحصيلات تكميلي (دو برابر شدن رشته‌هاي كارشناسي‌ارشد و دكتري) به عنوان برنامه‌هاي توسعه در دستور كار قرار گرفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به نُرم تعداد اعضاي هيأت علمي در سطح كشور اشاره كرد و گفت: ميانگين تعداد اعضاي هيأت علمي در سطح دانشگاه‌هاي كشور يك به سي مي‌باشد « يعني براي هر 30 نفر دانشجو، يك عضو هيأت علمي»، ولي اين آمار در دانشگاه مازندران تا پايان سال 89، يك به شصت «براي هر 60 نفر دانشجو، يك عضو هيأت علمي » بود و تلاش اقداماتی براي نزديك شدن به نرم استاندارد كه عدد يك به هيجده «براي هر 18 دانشجو، يك عضو هيأت علمي » صورت گرفته است و در اين رابطه با جذب حدود 90 نفر عضو هیات علمی در سال اخير و 40 نفر در شرف جذب و همچنين فراخوان بيش از 200 نفر در شهريور ماه سال 91 ، انشاءالله اين نُرم به يك به سي در پايان سال جاري خواهد رسيد.
رئيس دانشگاه مازندران يكي ديگر از راه‌هاي ارتقاء رتبه دانشگاه را افزايش تعداد رشته‌ها بيان كرد: در حال حاضر شاهد افزايش دوبرابري رشته‌هاي تحصيلات تكميلي در دانشگاه هستيم و اين روند براي رشته‌هاي دوره دكتري نيز مدنظر قرار گرفت بدين منوال كه در حال حاضر داراي 41 رشته‌ ـ‌ گرايش در مقطع دكتري هستيم و اين حركت سريع و رشد فزاينده طي 2 سال اخير با همت والاي شما عزيزان ميسر گرديد.
وي درخصوص ارتقاء اعضاي هيأت علمي در دانشگاه ابراز داشت: با افزايش تعداد دانشيارها و برگزاري مستمر جلسات مربوط به هيأت مميزه و جذب، شاهد بررسي پرونده عزيزان هيأت علمي هستيم و اين رشد بيش از 2 برابر مرهون زحمات شما همکاران عزیز است.
دكتر احمدپور به تأسيس دانشكده علوم و فنون نوين اشاره كرد و گفت: با اخذ مجوز احداث دانشكده علوم و فنون نوين، دانشگاه مازندران جزو معدود دانشگاه‌هاي سطح كشور خواهد بود كه در رشته‌هاي نوين در اين دانشگاه پذيرش دانشجو صورت خواهد گرفت.
رئيس دانشگاه مازندران در بخش دوم سخنان خود به تعريف انسان كامل يا انسان نمونه پرداخت و در اين خصوص يادآور شد: براي شناخت انسان اعلي مي‌توان با استدلال به قرآن و سنت و همچنين از راه عيني به عنوان شاخص به نتيجه مطلوب دست يافت. وي در ادامه با اشاره به پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) و حضرت علي(ع) به عنوان انسان‌هاي نمونه و كامل اظهار داشت: براي شناخت انسان كامل مي‌بايست اين دو مقام روحاني را شناخت و خصوصيات اين دو انسان والا را به عنوان الگوهاي بي‌نظير در رفتارهاي خود سرمشق قرار دهيم.
دكتر احمدپور به معني كلمه شيعه به عنوان مشايعت كننده اشاره كرد و اضافه كرد: شيعه يعني كسي كه حضرت علي(ع) را مشايعت مي‌كند پس نمي‌توان كسي را با لفظ شيعه خواند، بلكه كسي كه در تمامي زمينه‌هاي علمي، عملي و رفتاري از حضرت علي(ع) به عنوان الگوي خود بهره مي‌جويد و او را در تمامي زمينه‌ها مشايعت مي‌كند مي‌توان به عنوان شيعه از او نام برد.
وي درخصوص اخلاص و اخلاق در ادامه يادآور شد: خلوص نيت در انجام‌ كارها باعث پيشبرد اهداف والاي انساني مي‌شود و انسان مخلص تنها يك هدف دارد و آن رضاي خداست و كسي كه هدفش تنها رضاي خدا باشد نظري به منافع مادي ندارد و از ملامت‌ها نمي‌هراسد و در رسيدن به هدفش استمرار داشته و عقب‌نشيني نمي‌كند.
رئيس دانشگاه مازندران همچنين با اشاره به بيانات حضرت امام صادق(ع) درخصوص اخلاق و مفاسد اخلاقي گفت: آن حضرت در اين خصوص فرمود: چنانچه سركه عسل را فاسد مي‌كند، خلق بد موجب فاسد شدن ايمان مي‌گردد.
اگر حنظل خوري از دست خوشروي به از شيريني است از دست ترش‌روي
دكتر احمدپور در ادامه مواردي همچون تقوا و كارداني، شرح صدر، مردم دوستي، فروتني و مهرباني را از صفات انسان كامل خواند و افزود: تقوا و كارداني يكي از بارزترين آيتم‌هاي كارمندان نمونه و خوب مي‌باشد.
وي برخورد مناسب و داشتن صعه صدر در انجام امور ارباب رجوع و دانشگاهيان با افكار، انديشه‌ها و سلايق گوناگون با الگوپذيري از رفتارهاي اسلامي و ديني را يكي ديگر از صفات كارمندان خوب توصيف كرد و گفت: از ويژگي‌هاي بارز كاركنان و مديران دولت اسلامي، مردم دوستي آنان است و اين مردم دوستي، فروتني و فراخوري باعث از بين رفتن غرور و ايجاد مهرباني در رفتارها و روابط اجتماعي و اداري مي‌گردد.
رئيس دانشگاه مازندران در پايان نيك خلقي، خدمت به مردم، تسريع در امور سازمان و ارباب رجوع، حفظ حرمت انساني در رفتارها، عدل و انصاف، ترك منت و اطاعت از مافوق را از ديگر صفات كارمندان خوب دانست.
شايان ذكر است در انتهاي اين مراسم از كاركنان نمونه و بازنشسته دانشگاه تجليل شد كه اسامي اين عزيزان به شرح ذيل مي‌باشد.
اسامي كارمندان نمونه :
* محمود روشن ـ دانشكده هنر و معماري
* زهرا زادراد ـ دانشكده شيمي
* علي اصغرنژاد و رقيه شعباني ـ معاونت پژوهشي
* شهرام پورداد ـ دانشكده رياضي
* حسين مولايي، محمدرضا صفايي و صغري خسروي ـ معاونت دانشجويي
* صادق نوروزي ـ دانشكده حقوق و علوم سياسي
* عاليه بخشيان، صادق كاووسي و ايوب رمضاني ـ معاونت آموزشي
* جعفر سيف‌اله پور و رحمان پوركاظمي ـ اداره ‌حراست
* بهمن اميرتبار ـ دانشكده علوم انساني و اجتماعي
* سيدحسن اسماعيل‌زاده، جواد خدامي و محمدامين منفرد ـ حوزه رياست
* سيدجليل حسيني‌نتاج ـ دانشكده علوم پايه
* فضه غلامعلي‌پور ـ دانشكده علوم اقتصادي و اداري
* موسي خليلي ـ دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي
* عليرضا سعادتي، مجيد آقانژاد، سيدحسن طاهر هريكنده‌ و عليرضا لقماني ـ معاونت اداري و مالي
* مريم حسين‌زاده ـ ‌معاونت فرهنگي و اجتماعي
* حبيب‌الله طالقان غفاري ـ‌ دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در پرديس
* محمد حسن تبار - دانشکده الهیات
اسامي كارمندان بازنشسته:
* باباعلي شكرالهي
* علي‌اصغر مهدوي
* رضا محامدي
* مرحوم شهربانو عباس‌زاده


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.