.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در سال « تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی» ، به چه مواردی توجه کنیم؟
سید رضا سلیم بهرامی
در سال « تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی» ، به چه مواردی توجه کنیم؟

شمال نیوز: امسال هم طبق روال سالهای گذشته با نامگذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری سال نو را آغاز کرده ایم. سالی که با شعار «تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی » آغاز شده است تا بتواند در مسیر رشد اقصادی و ایجاد فضای سالم کسب و کار و تولید معقول و منطقی از سوی هموطنان قدمی موثر بردارد. طی سالهای گذشته کشور ما دچار صدمات اقتصادی چه از لحاظ وابستگی به صنعت نفت و دلخوشی مسئولان به وجود این سرمایه ملی و فدا کردن دیگر ظرفیت های تولید و در آمدهای ناشی از آن  در مسیر صادرات نفت گرفته تا واردات اجناس بی کیفیت کشورهای دیگر و ایجاد فضای نامتعادل رقابتی در کشور شده است. از سوی دیگر  تجمل گرایی و مدگرایی کاذب و دلخوشی به برندهای جهانی، باعث شده است تا کالاهای با کیفیت ایرانی و قابل رقابت با این برندها از میدان به در شوند و دچار صدمات و زیانهای اقتصادی و همچنین باعث از بین رفتن فرصتهای شغلی و سرمایه گذاری در کشور شود که دود این ضرر و زیان ها همچنان به چشم هموطنان ما خواهد رفت.

تولید ملی مقدمه ای خواهد بود بر اشتغالزایی و کارآفرینی و افزایش بهره وری و بکارگیری جوانان باهوش و متعهد ایران زمین در تمامی عرصه ها و همچنین باعث بهبود اثرات اجتماعی در زندگی مردم و ایجاد قدرت سیاسی در جهان از لحاظ تولید و همچنین باعث کاهش نرخ تورم و اثرات مثبت در اقصاد که منجر به رشد و ترقی کشورمان خواهد شد.

هر چند در این سال که مزین به نام «تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی » گشته، باید به سه ضلع مرتبط و غیر قابل انفصال که نیاز به توجهی خاص می باشد، اشاره کرد. سه ضلعی که مردم و مسئولین و تولیدکننده گان راس های آنرا تشکیل می دهد که هر کدام در جای خود می توانند اثرات مثبتی در این روند بگذارند و هرگاه یکی از اضلاع از دور خارج شود باعث خلل و مشکلاتی در این روند و حتی تا مرز توقف آن پیش می برد. ابتدا باید گفت که مردم در راس هرم به عنوان مصرف کنندگان جامعه با هر خرید از کالاهای با کیفیت ایرانی ، هزینه آنرا به جیب هموطنان خود وارد می کنند و از خروج ارز از کشور جلوگیری می کنند. هرچند در این مسیر نیاز به فرهنگ سازی از سوی متولیان فرهنگی و ایجاد فضای سالم مدگرایی اسلامی می توانند اثرات قابل توجهی بگذارند و کمک شایانی به این امر بکند. از سوی دیگر علمای بزرگ ما یا به تعبیری پیشقراولان فرهنگی کشور هم در گذشته و هم در حال در صورت وجود جنس ایرانی ، آنرا بر جنس خارجی ترجیح می دادند که روایات بسیاری از آن نقل شده است که در حوصله ی این مقال نمی گنجد. راس دوم این مثلث مربوط به مسئولین محترم کشور می شود تا با ایجاد فضای رقابتی و طراحی بسته های حمایتی و جذب سرمایه گذاران ایرانی و کاهش بوروکراسی اداری که خود می تواند مانع جذب سرمایه گذار شود، بتواند قدم موثری در این مسیر بر دارند.راس سوم این مثلث مربوط به تولید کنندگان زحمتکش این کشور می باشد.تولید کنندگانی که در شرایط مختلف تحریم پای به پای این انقلاب قدم برداشتن و با دور زدن تحریم ها، اجناس خوب و با کیفیت و بعضا قابل رقابت با اجناس خارجی تولید کرده اند.در این زمینه چند توصیه به این بزرگواران دارم که به طور اختصار در ادامه بیان خواهم کرد:

دوستان تولید کننده همواره باید با استفاده از روشهای نوین بازاریابی و استفاده از تکنولوژیهای جدید بسته بندی و نوآوری در ارائه محصولات و بومی سازی محصولات و همچنین در کنار آن به اندیشه جهانی کردن محصول و استفاده از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده و به روز بودن محصولات و انطباق آن با استاندارد های جهانی و ایجاد جذابیت در ارائه محصولات و تنوع در ارائه آن و فدا نکردن کیفیت در قبال کمیت که خود می تواند ضربه ی بزرگ بر این عرصه بگذارد توجهی خاص داشته باشند و بدانند که مردم فهیم ما وقتی کیفیت ایرانی را ببینند دیگر به سمت کالاهای خارجی نخواهند رفت و به خرید و حتی تبلیغات آن می پردازند.

 امیدوارم در پایان سال شاهد آن باشیم که محصولات ایرانی کیفیت خود را بیش از پیش بالا ببرند و برای مردم ما در هنگام انتخاب محصولات، کالاهای ایرانی از ارجعیت خاصی برخوردار باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.