.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقبال گردشگران خارجی از باغ پرندگان آستارا

مدیر باغ پرندگان آستارا از استقبال بی‌نظیر گردشگران خارجی از گونه‌های کمیاب قرقاول در این باغ خبر داد.

به گزارش شمال نیوز عیسی سهراب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از باغ پرندگان این شهرستان، اظهار داشت: در باغ پرندگان آستارا بالغ بر 300 پرنده از 60 گونه مختلف وجود دارد که انواع قرقاول‌های آن مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.
به گفته وی، از بین قرقاول‌های مونال، فایربک، ترکاپان، سیلور، طلایی، سیون‌هو، شاهی، پرتغالی، سبز، گردن حلقه‌ای و کالج، نوع گونه فایربک و مونا بیش از همه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
این مسئول افزود: تمام قرقاول‌های مذکور زینتی، خارجی و کمیاب هستند و برخی از آنها مانند مونا و فایربک در گیلان و سطح کشور به ندرت یافت می‌شود.
وی ادامه داد: به طور متوسط در هر ماه حدود 50 نفر از گردشگران روسیه، جمهوری آذربایجان، اوکراین و حتی عراق از باغ پرندگان آستارا بازدید کرده و اقدام به تهیه عکس و فیلم از انواع گونه‌های کمیاب آن می‌کنند.
سهراب‌نژاد، پرندگان و مرغ‌های زینتی دیگر این باغ را شامل طوطی‌های آرا به عنوان بزرگ‌ترین نوع طوطی، کاسکو، مانگو، عروس و مرغ‌های زینتی مانند برهمای طوسی آبی، فینیکس ژاپنی، طاووس‌های سفید، سبز، سرمه‌ای، جاوا و درنای تاجدار آفریقایی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 30 طوطی سخنگو در باغ پرندگان آستارا وجود داشت، ابراز داشت: این طوطی‌ها سال گذشته و اوایل امسال به فروش رفتند.
مدیر باغ پرندگان آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گردشگران از طوطی‌های سخنگو، به‌زودی اقدام به تهیه دوباره این گونه طوطی‌ها در باغ پرندگان آستارا می‌کنیم.
وی از وجود پرندگان زیستی مانند انواع کبک، کبوتر، بلدرچین، قناری و همچنین انواع پرندگان آبزی نظیر اردک ماندالی، قود داک، غاز پیشانی سفید، غاز کانادایی، قوی مشکی و قوی سر سیاه در باغ پرندگان آستارا خبر داد.
سهراب‌نژاد یادآور شد: با توجه به محدودیت فضای باغ پرندگان آستارا انواع پرندگان مذکور در باغ شماره 2 واقع در اطراف باغ اصلی نگهداری می‌شوند و در صورتی که فردی قصد خریداری این پرندگان را داشته باشد با مجوز اداره محیط زیست و شبکه دامپزشکی اقدام به فروش می‌کنیم.
به گزارش فارس، باغ پرندگان آستارا با یک‌هزار متر مربع وسعت در ورودی جاده آستارا به رشت قرار دارد و در سال 86 افتتاح شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 آذر 1390
کاش می شد تو مرکز استان مازندران هم همچنین پارکی باشه
کریم از تهران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.