.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادعای عجیب مدیر مجمع مازنی های مقیم مرکز ؛
سکونت بیش از یک میلیون مازندرانی در تهران !
این تعداد شهروند مازندرانی در نقاط مختلف شهر تهران، دماوند، فیروزکوه و رودهن پراکنده بوده و به زبان شیرین مازندرانی تکلم می کنند.

مدیرعامل مجمع مازندرانی های مقیم مرکز گفت: هم اکنون بالغ بر یک میلیون نفر از شهروندان مازنی، در تهران و شهرهای اطراف پایتخت زندگی می کنند.

سید محمد سمیعی ظهر پنجشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران افزود: این تعداد شهروند مازندرانی در نقاط مختلف شهر تهران، دماوند، فیروزکوه و رودهن پراکنده بوده و به زبان شیرین مازندرانی تکلم می کنند.


وی اظهار داشت: مجمع مازندرانیهای مقیم مرکز از سال 80 فعالیت خود را با 20 نفر هیئت امنا، پنج عضو هیئت مدیره و یک مدیرعامل در تهران آغاز کرده است.

سمیعی با اشاره به اینکه وزیر، معاون وزیر، استاندار، نماینده مجلس، پزشک، مهندس، کارگر، دانشجوی مازندرانی عضو اصلی این مجمع هستند، تصریح کرد: تجلیل از برترینهای کنکوری و المپیادی، کمک به توسعه مازندران، استفاده از مدیران مازندرانی در رده های ملی بخشی از رئوس وظایف مجمع مازندرانیهای مقیم مرکز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مازندران در ورای سبزی و طبیعت خود از محرومیت شدیدی رنج می برد، یادآور شد: متاسفانه شهرهای استان به دهکده ای بزرگ شبیه بوده و رنگ و بوی توسعه یافتگی و آبادانی را به خود ندیدند.

مدیرعامل مجمع مازندرانی های مقیم مرکز با اعلام اینکه سند برنامه چهارم توسعه با کمک برخی اعضای اثرگذار مجمع تصویب و تدوین شده است، افزود: متاسفانه می توان گفت که 30 درصد اهداف این سند در استان اجرایی نشده است.

معاون اسبق برنامه و بودجه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و ترابری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزاد راه تهران شمال در سال 75 ، افزود: قرار بود این پروژه ظرف چهار سال با اعتبار 10 میلیاردی به بهره برداری برسد.

وی افزود: اکنون که بیش از 15 سال از زمان کلنگ زنی این پروژه ملی می گذرد بالغ بر 240 میلیارد ریال هزینه شده و تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از راه اندازی صندوق قرض الحسنه مازندرانیهای مقیم مرکز خبر داد و گفت: مازندرانیهای مقیم تهران در مواقع ضرورت از تسهیلات دو تا سه میلیونی خانواری با بهره پایین بهره مند می شوند./  مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسین 27 آبان 1390
خدا پدرت را بیامرزد حرف قشنگی زدید. واقعا چهره شهرهای سوادکوه با روستای ارطه که اخیرا اسم شهر روی آن گذاشتند چه فرقی دارد . جویبار و کیاکلا هم همینطور !!
علی صالحی 27 آبان 1390
بنده به عنوان عضوی از این مازندرانی های مقیم تهران می گویم که این جمعیت بیش از یک میلیون متکلم مازندرانی در تهران یک سرمایه عظیمی است که کمتراستانی از آن برخوردار است که در میان آنان افراد تحصیلکرده و مدیران عالی نظام هم وجود دارند چرا مسئولان استانی از آنها استفاده نمی کنند.آقای مهندس وکیلان ما می ترسند که نکند فرد قوی تری از آنان توسط مردم شناخته شود.بنابر این ترجیح می دهند با عوام فریبی مردم را سرگرم کنند حالا چطور می خواهید چهره ی شهرهای ما حداقل مثل دیگر شهرهای کشور کمی تغییر کند ؟
البته ما تغییر کردیم اما پس روی...............!
علی 27 آبان 1390
به ملا نصرالدین گفتند وسط زمین کجاست؟ گفت همین جایی که من ایستادم. گفتند از کجا معلومه که راست می گوئید؟ گفت باور نمی کنید متر کنید. حال این آقا هم یک چیزی گفت اگر باور نمی کنید که یک میلیون مازندرانی توی تهران زندگی می کنند بروید و همه را یکی یکی بشمارید. آخه این ادعا که خرجی ندارد.
نا شناس 28 آبان 1390
عجب اقدام انتخاباتي زيركانه اي!
نا شناس 28 آبان 1390
بنده بدوراز هرگونه تملق يا چاپلوسي و با شناختي كه در محيط كار با او داشتم عرض مي كنم سميعي تنها مدير مازندراني است كه بيش از 25سال كار در رده هاي مديريتي ميز كار او را وسوسه نكرده و به عنوان يك مازندراني هميشه و در همه پستهاي كليدي كه قرار داشته براي مازندرانيها يك افتخار بوده كه به حق دبير مجمع مازندراني بودن ناشي از همين بي آلايشي و به دور از زرق و برق و تجملات زندگي به رغم مزكز نشيني بوده است
صادق 28 آبان 1390
این برادر سمیعی روز وروزگاری معاون وزیر راه بود و حالا بازنشته شده وخود را برای انتخابات مجلس در سوادکو و قایمشهر اماده می کند برادر سمیعی ما باتوجه حضور شان در مدیریت کلان وزارت راه اگر نگاهی به جاده ترانزیت سوادکو بدارنند متوجه میشوند چه ظلم شایانی به سوادکو ومردم سوادکو نمودند برادر سمیعی عزیز ایکاش بجای راه انداختن مجمع مازندرانیهای مقیم تهران وانجام کارهای کلیشه ی وفانتزی و برگزاری همایش های امیری خانی مانند مجمع یزد یهای مقیم تهران ویا اذر بایجانیهای مقیم تهران پیگیر مشکلات مردم محروم منطقه سوادکو و استان مازندران میشدید برادر سمیعی عزیز مردم قایمشهر وسوادکو از شعار انتخاباتی و بعضا عوام فریبیها ی بعضی ها خسته شدند ودیگر به کارها ی سیاسی انتخاباتی توجه ی ندارند میدانیم این مصاحبه ها کار انتخاباتی شما و امثال شما میباشد شاید مردم مازندران روستای ییلاقی شما را نمی دانند کجاست ولی سوادکوی ها مدانند دوستان که دغدغه مازندران و سوادکو را دارند شب های سختی را که مردم دیارمان در منازل حقیر روستا یی شب را به روز می رسانند شما وامثال شما که عضو مجمع مازندرانیهای مقیم تهران هستد بعد از جلسات وهمایشهای فانتزی با ماشینهای مدل بالایتان بسوی سوادکوی خوش اب وهوا اما محروم سرازیر میشوید ودر و یلایی مجلل خود در منطقه گرزین خیل سوادکو ه به خوشگذرانی مشغول میشوید و با این کارتان نمک بر زخم مردم می پاشید برادر سمیعی عزیز ایا میدانی وزراتی که شما چند سالی معاون ان به عنوان یک سوادکوهی بودید قاتل جا ن بهترین جوانان این منطقه بوده است اگر وزارت خا نه تحت مدیریت امثال شما سوادکوهی زودتر به فکر چهار خطه کردن این جاده می افتاد مردم ما شاهد این همه مرگ ومیر نبودند در پایان به عنوان یک سوادکوهی دل سوخته به جنا بعالی پیشنهاد می کنم باتوجه به بازنشتگی و سن بالا یتان در این عرصه از انتخابات ورود پیدانکنید ومیدان را برای جوانان ونسل سومی انقلاب باز بگذارید این حق جوانان نسل سوم انقلاب است 0
ستوده 28 آبان 1390
برادر عزيز كه خودت را سوادكوهي لقب ميكني وچند دروغ سر هم كردي . من خودم مال گرزين خيل هستم وايشان راخيلي سال ميشناسم ايشان در گرزين خيل مسجدي وحسينيه اي ساختند وقبر ابوي شان انجاست به همين خاطر براي فاتحه به گرزين خيل مياين اولا اين بنده خدا هنوز ده سالي به بازنشستگي اش مانده وشما گفتي بازنشسته است !!!و در كل مازندران تنها خانه اي كه دارد همان خانه روستايي لارده اي (چوبي) ييلاق است كه آقاي عبدالله رجبي نجار برايش ساخته وشما نام ويلاي مجلل به آن دادي!!!! ماشين اين بنده خدا پژو است كه شما ماشين مدل بلا اسمش را گذاشتي!!!!! وبقيه حرفهايت هم همينطوري هست !!!!سوادكوهي ها غيرت دارند اينقدر به دروغ متوسل نميشوند تا يكي را خراب كنند .وجدان هم چيز خوبي است . انشالله خداوند همه ما را هدايت كن .
معمولی 28 آبان 1390
این یک میلیون نفر دارای شغل و سمت خوبی هستند ولی متاسفانه برای مردم مازندران کار مفیدی انجام نداده اند.
فرشاد راعی 28 آبان 1390
به قول علامه حسن زاده آملی :
زمانی دروازه های آمل در رودهن امروزی قرار داشته است.
و با توجه به کتب تاریخی هم این مورد کاملا مشهود است.
امیری 28 آبان 1390
آقای عزیز برادر بزرگوار من واقعاً تاسف خوردم از این نظرتان ، آقای سمیعی ( با توجه به مسئولیت برنامه و بودجه در وزارتخانه) لطف می کنن سالانه بیشترین بودجه را از سال 79 برای محور فیروزکوه می گذارند نماینده های انتخابی جنابعالی و بنده ، و مسئولین گماشته شده توسط همین نماینده ها باید پیگیری می کردن و این جاده را زودتر می ساختند!!!همانطور که از فیروزکوه به طرف تهران ساخته شد به خاطر بیگیری و حضور دائم مسئولین و نمایندگان استان تهران است . بیایید فرهنگمان را درست کنیم بیایید درست فکر کنیم همین است که هر روز پس رفت می کنیم ................آقایان هر دوره جز دعوا با هم کاری نمی کنند باز هم خدا خیر بده به این برادر که سر مازنی ها رو دور هم در پایتخت جمع می کنه تا شاید با هم متحد شن.آمریکاییها وقتی دیپلم میگیرند سواد ندارند اما در کار گروهی بهترینند . اما ما ............ جوان بی تجربه نسل سوم انقلاب بره مجلس چکار کنه من نمیدونم .....
مرتضی 29 آبان 1390
خیلی از ماها فقط ادعا داریم. به جای اینکه بیاییم هوای یک فرد موفق را داشته باشیم ، زیر پاهاشو خالی میکنیم. من ایشان را می شناسم و با منش و رفتارشون آشنا هستم. مهندس سمیعی هیچوقت به فکر صندلی نبود که اگر بود الان باید بالاترین مقام را داشت. از اینکه تو این مدت تونست سر خیلی ها را جمع کنه خودش غنیمته و اگر بدونیم که بابت این کار پرمشغله هیچ درآمدی هم کسب نمی کنه متوجه میشیم که با چه مرد شریفی روبرو هستیم. مجمع مازندرانیها مگه چقدر میتونه تاثیرگذار باشه. یک بار از خودمون سوال کردیم نماینده های این استان چقدر با مجمع همکاری میکنند؟ هرکسی وظیفه ای داره و وظیفه نمایندگان مازندران پیگیری و انجام مصوبات مجمع هست که اینکارو نمی کنند. بیایید عینک بدبینی رو از چشمامون برداریم.
مازندرانی 29 آبان 1390
من دو دهه در تهران هستم از فعالیتهای این اقا خبری نبود و اسمی از این تشکیلا ت نبود چطور الا ن شیرین زبان شد پس کاندیداهست من ساکن حوزه انتخابیه اش نیستم بگین میشناسم وتخریبش میکنم بخدا نمی شناسمش .حداقل من ودوستانمان ایشان را نمی شناسیم واز فعالیت این تشکل خبری هم ندارم لطف کنند ازهر شهرستانی چند نفر بعنوان دبیرخانه ان شهرستان باشند که مازندرانیها در تهران دور هم جمع شوند
رحمتي 29 آبان 1390
برادر عزيز كه مي فرماييد من دو دهه در تهرانم از اين تشكيلات خبري ندارم ما چگونه شما را ميبايست خبر ميكرديم والله اگر ادرس هم داشتيم في سبيل الله دعوتت ميكرديم ولي چه كنيم...!!!! مجمع چندين بار از طرق مختلف از جمله روزنامه هاي كثير الانتشار از جمله روزنامه ايران و همشهري از عموم مازندرانيها دعوت كرد وتا كنون چندين همايش كه در هر همايش بالاي 500 نفر شركت كننده داشت . برگزار نمود. اين را هم بدان كه همه كساني كه در اين تشكيلات كار ميكنند بي جيره و مواجب هستند . البته نه فقط حالا بلكه از دهسال قبل تا كنون كه تعصب مازندراني آنها را به اين كار وا داشته است .كه امروز شماها در رابطه با آقاي سميعي كه ‌‍زحمت اصلي به گردن او بوده و جلودار همه كارها قضاوت دور از انصاف ميكنيد.برادر من اگر 8 سال قبل هم توي گوگل مجمع مازندرانيها را جستجو ميكردي اين تشكيلات را ميشناختي . آقاي سميعي همواره از همه دوستان خواهش ميكرد در جهت تداوم اين مجمع تلاش كنند .ماها كه طي 10 سال گذشته با اين تشكيلا ت ارتباط داريم دعا گوي هميشگي آقاي مهندس سميعي هستيم . وامروز به خواسته ما ايشان از مسئوليتهايش كه ممنوعيت قانوني داشته استعفا كرده وبا حكم مشاور در وزارتخانه مشغول به كار است . ورود ايشان به صحنه انتخابات بخشي از اهداف همين مجمع است . وبراي آقاي مهندس سميعي با توجه به جايگاه هايي كه داشتند واستعفا كردند از نظر شخصي امتياز جديدي نخواهد بود خدا انشالله هميشه اين برادر خير خواه را سالم و موفق بدارد
توکلی 29 آبان 1390
من یکی دو جلسه در همایش های مجمع مازندرانیهای مقیم تهران شرکت کردم مدیر کل هستم در تهران ولی بابلیم حداقل کاری که این مجمع کرد مسوولان مازندرانی را در تهران متحد کرد ولی جز احمد ناطق نوری ویوسف نژاد کسی دیگری از نمایندگان مازندران برای کار مازندران پیشم نیامدند بقیه برای کار شخصی و کار فامیلاشون اومدند من خواهشم این است که مردم هشیار شوند نماینده ها میترسند ما به استان معرفی بشیم جای اونهارو بگیریم !! یک سوال :جرا همیشه یک سری خاص در شهرهای شمال کاندید میشن ؟
مازیار فیروزکوهی 25 خرداد 1396
سلام.بنده از مازندرانی های ساکن تهران و متولد تهران با اصالت فیروزکوهی هستم.متاسفانه هیچ پژوش اماری در مورد جمعیت مازندرانی های استان تهران منتشر نشده است.استان تهران دو میلیون مازندرانی دارد.ولی در جامعه اماری ما را فارس محسوب می کنند.از پژوهشگران خواهشمندم ما را به عنوان مازندرانی به رسمیت بشناسند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.467 seconds.