.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
الحاق شهر اميركلاي بابل به علوم پزشكي مازندران

مردم اميركلاي بابل خواستار الحاق شهر اميركلاي بابل به علوم پزشكي مازندران شدند.

نسخه‌اي از نامه شوراي اسلامي شهر اميركلاي بابل در اختيار رسانه های مازندران قرار گرفت كه در اين نامه از رئيس جمهور خواسته شده به علت نداشتن بيمارستان درماني در شهر 50 هزار نفري و الحاق اين شهر به دانشگاه علوم پزشكي مازندران اقدام شود.

در اين نامه با اشاره به مكاتبات قبلي اعضاي شوراي شهر در 27 دي 89 و مكاتبات قبلي اعلام شده كه شهر اميركلا و حومه داراي جمعيتي بيش از 5 هزار نفر و درجه هفت شهرداري است و مردم اين شهر از قشر كم درآمد و متدين هستند كه در جنگ تحميلي نيز حدود 500 نفر شهيد و بيش از 300 مجروح تقديم انقلاب كردند.

در بخشي از اين درخواست آمده است: اين شهر به علت مجاورت با شهرستان بابل با تمام امكانات رفاهي و سرانه‌اي براي شهر بابل مدنظر قرار گرفته مي‌شود.

در بخشي از اين نامه آمده است: اين شهر همچنان يك شهر فقير كه فاقد امكانات درماني است به طوريكه مردم براي درمان سرپايي و اورژانسي بايد به شهر بابل كه فاصله زيادي دارد براي درمان مراجعه كنند.

در اين راستا مكاتبات عديده چندين ساله با مسئولان شهرستان، فرمانداري و استانداري و رياست جمهوري انجام گرفته كه هنوز هيچ پيگيري، اقدام و پاسخ لازم در اين مدت چند سال نداده اند و از همه مهم‌تر اينكه با سفر استاني رئيس جمهور در سه مرحله به مازندران جاي تعجب است كه چرا آقاي رئيس جمهور در اين سفر سه دوره كه بيش از 600 مصوبه براي استان مازندران داشته‌اند فقط يك مصوبه براي شهر 50 هزار نفري آن هم سالن ورزشي خواهران اميركلا در دستور داشتند.

در اين نامه تاكيد شد: اين هم نشانه بي‌توجهي مسئولان استان است كه حق مردم شهر اميركلا را ناديده گرفتند و از طرفي رئيس جمهور مردمي و زير مجموعه هيئت دولت اصلاً نمي‌دانند كه حق اين شهر پايمال شده و از همه مهم‌تر كه شهر با اين جمعيت يك بيمارستان 50 تختخوابي كه از ضروريات شهر است، در اين شهر احداث نمي‌شود.

دانشگاه علوم پزشكي بابل نيز تمام سرانه شهر اميركلا را در بابل هزينه مي‌كند و توجهي به كار درماني مردم فقير نمي‌كند به طوري كه مردم با مشكلات بيمار خود را براي يك پانسمان و يا تزريق آمپول به بيمارستان بابل اعزام مي‌كنند.

در اين نامه از رئيس جمهور خواسته شد كه براي احداث بيمارستان 50 تختخوابي اقدام شود تا مردم از اين مزاياي درماني بهره‌مند شوند در ضمن در صورت صلاح‌ديد شهر 50 هزار نفري اميركلاي را جزء دانشگاه علوم پزشكي مازندران الحاق كنيد تا مردم شهر اميركلا از بي‌مهري دانشگاه علوم پزشكي بابل رهايي يابند.

اين نامه در رونوشتي به وزير بهداشت و درمان، استاندار مازندران، فرماندار شهرستان بابل، رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران مستقر در ساري، كريمي نماينده مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي، محسن‌پور معاون پارلماني وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشكي بابل و اشرفيان معاون بهداشتي شهرستان بابل براي پيگيري ارسال شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 مرداد 1390
والا نمیدونم این مسئولین بابل چقدر دنبال استقلال سیاسی تو استان هستن .اگه دست خودشون بود تمام ادارات شهرستان رو اداره کل می کردن.آخه مگه میشه تو یه استانی که فاصله ی شهر ها اینقدر به نزدیک 2 تا دانشگاه علوم پزشکی باشه ، تمام کارها بشه موازی کاری .من بعضی وقت ها روی آمبولانسها رو تو ساری که میخونم مثلا نوشته بیمارستان طالقانی چالوس میدونید چرا ؟با توجه به اینکه تمام امکانات پزشکی بابل با ساری برابری میکنه و به دلیل مستقل بودن بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بابل مردم غرب به جای اینکه در شهر نزدیکترشون یعنی بابل بستری بشن به دلیل مستقل بودن و عدم هماهنگی باید 40 km اضافه تر بیان.تنها کسانی هم که ضرر می کنند مردم خوب استان ما هستند.به امید روزی که تمام استان از گلوگاه تا رامسر دارای همه شاخص های توسعه یافتگی بشن
علی بابلی 26 مرداد 1390
چشم ما روشن. شما که شهرتان وصل بابل هست. پس مردم بندپی با فاصله 25 کیلو متری بابل با جمعیت بالای 100000 نفر چی بگند که قطب اقتصادی بابلند. از لحاظ دامداری کشاورزی و................ اقای کریمی اگر بتونه کاری انجام بده به فکر مردم بندپی باشد
نا شناس 26 مرداد 1390
مبارك اميركلايي ها باشد.

چه ادعاهايي ميكنند.!!!!!!!!!!
كسي اين نامه را كه بخواند فكر ميكند اميركلا از بابل بيش از 100 كيلومتر فاصله دارد.نميداند كه 5 دقيقه از آنجا به امكانات بابل ميتواند دسترسي يابد.

بابل خودش چه بودجه اي دارد كه به اميركلا نميرسد؟!!!!!!!!!!!
اين افكار غلط انداز كه زاييده فكر چند نفر از اعضاي ............. ميباشد جز تفرقه افكني و سوء برداشت ها چيزي به بار نخواهد آورد.
كار را بايد از روال صحيح خود دنبال كرد كه اين روشها را بزرگان اميركلا خود بهتر ميدانند.
نا شناس 26 مرداد 1390
تو را به خدا به قرآن به ماه مبارك رمضان قسم توي اين ماه عزيز خبر را از سايت فارس بر مي داري منبع را بزن به شب‌هاي قدر شما را قسم مي دم.
نا شناس 26 مرداد 1390
علوم پزشکی بابل کارش به جایی رسیده به امیر کلا هم توجه نداره؟ عجیبه! دانشکده پرستاری آمل که چند وقت پیش به د ع پ مازندران پیوست
امیرکلایی 26 مرداد 1390
سایت محترم شمال نیوز واقعا شما نمی توانید تصور کنید فاصله بابل و امیرکلا چقدر زیاد است ، دل آدم می سوزد مردم بیچاره امیرکلا پیاده به بابل می روند چون اگر تاکسی سوار شوند هم دیرتر می رسند و هزینه دارد.
اما و اما آقای شورای شهر امیرکلا این حرفها کدوم است شما بروید مشکلات عدیده شهری امیرکلا را حل کنید اتفاقا امیرکلا بیمارستان دارد و از مدل منحصر بفرد هم است . بیمارستان کودکان امیرکلا در شمال کشور بی نظیر است چطور می گویی بیمارستان ندارد. فاصله بابل و امیرکلا در حد صفر است و امیرکلا از نظر یک غریبه که وارد شهر می شود نمی تواند مرز دو تا شهر را ببیند. ثانیا چطور 470 هزار بابلی برای مثال جهت تعیین گروه خون از 80کیلومتری به امیرکلا مراجعه می کنند ولی شما تا بیمارستان شهید یحیی نژاد که از نظر اصول شهری چند خیابان آنطرفتتر است مشکل دارید. پس حداقل بگویید درمانگاه می خواهیم یا درمانگاه موجود تجهیز نیست.
علی 26 مرداد 1390
خیلی مسخره است.فکر می کنم این کار به تحریک مسوولان دانشگاه مازندران انجام شده باشد. رییس فعلی دانشگاه مازندران چند سال قبل دستیار اطفال در بیمارستان فوق تخصصی اطفال امیرکلا بود که چون داماد و خواهرزاده... بود،بلافاصله شد رییس دانشگاه. او که می فهمد فاصله بین امیرکلا با بابل، حدود 4 تا 5دقیقه است.
به نظر من بهتر است امیرکلا را به دانشگاه مازندران بدهند، در عوض بیمارستان فوق تخصصی کودکان امیرکلا، بیمارستان فوق تخصصی تالاسمی استان، مرکز آزمایش خون شهرستان بابل و مرکز جمعیت شناسی دانشگاه را به بابل منتقل کنند.
سید 26 مرداد 1390
امیرکلا زلزله محبوبه هردله
نا شناس 26 مرداد 1390
خجالتم مياد از اين كه اينقدر اعضاي شوراي شهر در هپروت به سر مي‌برند كه تعداد شهداي اميركلا رو دو برابر مي كنند تا مثلا بگن كه بله ما به شهدا احترام مي ذاريم و براي ما اهميت داره.
مهدی 26 مرداد 1390
پس بیمارستان مهرگان در کجا واقع شده-------
ان داخل امیرکلاست وبابلیها به انجا می ایند
نا شناس 26 مرداد 1390
امیر کلا با حومه بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و باید شهرستان شود.
شهروندی از بندپی 26 مرداد 1390
باید بندپی و بعد امیرکلا استقلال پیدا کنند و تبدیل به شهرستان شوند، تا کی باید حق و حقوق ما توسط عده ای پایمال شود، چرا تمام امکانات را داخل بابل جمع کردید و بقیه را اینقدر محروم گذاشتید، دکتر کریمی و سایر مسئولین دلسوز بندپی و استانی به داد ما برسید و به فکر ما باشید.
فرشاد راعی 26 مرداد 1390
رانت خواری تو دانشگاه علوم پزشکی بابل زیاده درضمن بابل اتحاد مازندران رو شکست.
پویا 26 مرداد 1390
به این کار دقیقا می گویند باجگیری
فکر می کنند اگر به دانشگاه مازندران ملحق شوند، برایشان بیمارستان می سازند.
واقعا شوت هستید.
محض اطلاع عرض کنم که تقریبا تمام بیماران بابلسر و بهنمیر که از امیرکلا بزرگترند، با اینکه از توابع دانشگاه مازندران هستند، به بیمارستان های بابل می آیند.
اورژانس 115 تقریبا تمام بیماران این شهرها را مستقیم می آورد بابل.
عمده بیماران شهرهای غرب استان که نیاز به کارهای تخصصی دارند، به بابل منتقل می شوند.کارهای فوق تخصصی که جای خود دارد.از بندرترکمن تا رامسر و تنکابن در بیمارستان های بابل پذیرش می شوند.
بیمارستان فوق تخصصی کودکان بابل که در امیرکلا قرار دارد، محل ارجاع بیماران فوق تخصصی شمال کشور است.
به نظرم باید بیمارستان کودکان امیرکلا، بیمارستان مهرگان، بیمارستان تالاسمی و مرکز آزمایش خون بابل از امیرکلا به داخل شهر بابل منتقل شود.دلیل ندارد که روستائیان از خدمات اینها بهره مند شوند و چنین طلبکار شوند. تازه حتما می دانید که بلوار بین بابل و امیرکلا، حدود 2 کیلومتر است
بهرامی 26 مرداد 1390
این حرف ها همه زاده دشمنان قسم خورده شهرستان بـزرگ بـابــل میباشد ، نه بابلی های عزیز . . آنانی که چشم دیدن پیشرفت و توسعه شهرستان بـزرگ , محوری و مرکزی بـابــل بـزرگ را دارند و همیشه و با عناوین مختلف چوب لای چرخ پیشرفت و توسعه مامطیـر کبیـر این دیار همیشه سبز بهارنارنج میگذارند . باید به انها بگویم که با این کارها هرگز نمیتوانید بین مردمان فهیم و با شخصیت شهرستان بـابــل از امیرکلای دوست داشتنی تا بندپی سبز اختلاف بیندازید . ما بابلی ها با هم متحد و برادریم و تمام تلاشمان را برای کلانشهر شدن و حتی مرکزیت بـابــل بـزرگ در دیار علویان انجام خواهیم داد زنده باد شهرستان بـزرگ و دوست داشتنی من ؛ بـابل
علي سليماني 26 مرداد 1390
باسلام..نظر اون فردي که گفته بابل نبايد دانشگاه علوم پزشکي داشته باشه و اين مسئله رو موازي کاري ناميده خيلي جالبه چون مثل اينکه اين آقا يا خانم نميدونه يا از ياد برده که دانشگاه علوم پزشکي بابل اولين دانشگاه علوم پزشکي استان هست و براي تاسيس اون چه کساني و چه مدت زحمت کشيدند و پس از اون اين دانشگاه چه خدماتي رو به مردم استان ارائه داده و پس از چند سال از بدو تاسيس برخي مسئولين با توسل به زور و بر اساس حس ناسيوناليستي که نسبت به شهر خود(مرکز استان) داشتند يکي از غير معمولترين و غير معقولترين نقل و انتقالات دانشگاهي رو رقم زدند که در همان زمان تعجب بسياري رو برانگيخت و به ساري منتقل شد اما پس از کش و قوسهاي فراوان دانشگاه علوم پزشکي بابل باقي موند و به فعاليت خودش ادامه داد و تا امروز منشا خدمات بزرگي بوده و نکته آخر اينکه از لحاظ علمي و جذب دانشجو دانشگاه بابل در سطحي بالاتر و پيش از دانشگاه علوم پزشکي مازندران قرار داره و رزومه اساتيد برگزيده اين دانشگاه در سطح استان و کشور مشخص است.از هم استاني هاي عزيز عذرخواهي ميکنم اما ذکر اين موارد رو لازم دونستم.
(باتشکر-دانشجوي سال 4 پزشکي از بابل)
محمود 27 مرداد 1390
وقتی شهر آقای رئیس جمهور با جمعیت کمتر از امیرکلا شهرستان می شه امیرکلا چرا نشه-بحث دانشگاه علوم پزشکی بابل باید در این شهرستان ماندگار بماند وگرنه سارویها اجازه ورود به شهر ساری را بما نمی دهند -تا از خدمات پزشکی استفاده نمائیم
مامطیر 27 مرداد 1390
با سلام خدمت دوستان ،بقولی بایست چشمها را شست ،جور دیگر باید نگریست دوستان عزیز مشکلات ما بسیار در سطح بالاتری از این حرفاست مگه کلا بودجه و امکانات شهرستان بابل چقدره که سرش این همه حرف وحدیثه اقا این دندون از ریشه خرابه واقعا برای مسئولین امیرکلا متاسفم مگه فاصله دو تا شهر چقدره که اینقدر کم لطفی میکنن فقط میخوام بگم این راه حل کردن مشکلات نیست همه بایست برای پیشرفت شهرستان با توجه به مهری مسولین استانی نسبت به این شهرستان بکوشیم .در جواب دوستمون در کامنت بالا بایست عرض کنم هنوز یادمون نرفته که چه بلایی به سر د ع پ بابل اوردن با تشکر از همگی و به امید بیداری مسولین کم تامل امیرکلا
م 29 مهر 1390
بجاي اينكه اين مطالب بيهوده نوشته شود و يا فرافكني گردد بهتر است شهري همانند اميركلا كه در كنار شهرستان بابل قرار گرفته را بخشي از محله آن و يا همچون اعضاي يك كالبد دانسته و بعد به فكر مرحم زخم اين عضو بي افتند.
رضا 3 اسفند 1393
خوبه اميركلا تو بابله،مثله يكي از محله هاي بزرك بابل،مثه كمونكلا يا بحرارم،وكرنه نميدونم به كجا نامه ميزدين؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.265 seconds.