.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفاع نصرالله از رابطه حزب الله و جنبش امل

دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به برخي تلاش‌هاي دشمنان مقاومت براي ايجاد شكاف بين حزب‌الله با همپيمانانش، روابط حزب‌الله با جنبش امل را راهبردي توصيف كرد. 

دبيركل حزب الله لبنان در آغاز سخنراني خود كه به طور مستقيم از شبكه هاي عرب زبان از جمله المنار و العالم درحال پخش است، به انتشار بخشي از اسناد ويكي ليكس در روزنامه الاخبار لبنان اشاره كرد و گفت: روزنامه "الاخبار " مجموعه اي از اسناد آمريكايي ها را منتشر كرد كه سايت "ويكلي ليكس " اقدام به انتتشار آن نموده است و در بردارنده محتواي برخي از ملاقات هاي سياسي و نتايج و در واقع نتيجه گيري هايي سفير آمريكا بوده است و ما در مرحله اول به ارزيابي و تفسير آن خواهيم پرداخت البته تاكيد نداريم كه نتيجه گيري هاي ما قطعنا درست باشد، شايد اشتباهاتي داشته باشيم اما اين ديدگاه ما است و قرائن نشان مي دهد كه ارزيابي ما براساس منطق است.

وي درباره برخي اسناد ويكلي ليكس و سوء استفاده برخي در لبنان از آن گفت: برخي در روزهاي اخير در لبنان تلاش كردند كه تا سوء استفاده كرده و بين حزب الله و همپيمانانش بويژه جريان ملي آزاد به رياست "ميشل عون " و آقاي "وليد جنبلاط " رئيس حزب سوسياليست ترقي‌خواه شكاف ايجاد كنند.

دبيركل حزب الله گفت: در وهله اول از جنبش امل و نبيه بري كه رياست اين جنبش را برعهده دارند، آغاز مي كنم. در زماني كه جنگ 33روزه در تابستان سال 2006 ميلادي جريان داشت و مرحله پس از آن در مناسبت هاي مختلف سخن گفته‌ام و همواره تلاش كرده ام تا حق و حقيقت را بگويم.

وي افزود: به طور خلاصه بايد عرض كنم كه آقاي نبيه بري از روز اول جنگ تا پايان آن شريك خوب و با صداقت ما در جنگ با دشمن صهيونيستي بوده است و ما همواره به عنوان جريان حزب الله با آقاي نبيه بري و جريان جنبش امل روابط منسحم و هماهنگي داشته‌ايم و مشكلاتي كه اين مقاومت با آن مواجه بوده است و تمام رنج هاي مقاومت و پيروزي كه به آن بدست آورديم، همه با تلاش هاي آقاي نبيه بري محقق شد و به طور شفاف مي گويم كه اگر همكاري نزديك نبيه بري نبود، نمي دانم كه به اين نتايج دست مي يافتيم يا نه.

دبيركل حزب الله گفت: از روز نخست ما با جنبش امل به اين نتيجه رسيديم كه بايد مسوليت هاي خود را بين حزب الله و جنبش امل تقسيم كنيم و يك تقسيم مسوليت هاي شفاف و ميداني داشته باشيم كه اين تقسيم بندي مسئوليت ها هم در ميدان جنگ و هم در بعد برنامه ريزي و لجستيك جنگ بود بنابراين روابط حزب الله و جنبش امل از ابتدا خوب بوده و در جريان جنگ 33 روزه روابط تنگاتنكي داشتيم و اين موضوع شفاف است و همكاري هاي ما در بعد ارتش و آزادي سازي كشتزارهاي شبعا و جنگ جنوب ادامه داشت و همچنان ادامه دارد.

وي تاكيد كرد: ما تصور مي كرديم كه برخي ها نتوانند روابط نزديك حزب الله و جنبش امل را تحمل كنند و در مسير ايجاد شكاف در بين حزب الله و جنبش امل قدرتمند در لبنان، تلاش كنند و شب روز با رفتار و عمل خود براي خدشه وارد كردن به اين روابط تلاش نمايند.

سيد حسن نصرالله با رد اتهام هاي دشمنان به حزب الله و جنبش امل گفت: اين اتهام ها نمي تواند به همكاري هاي جنبش امل و حزب الله خدشه اي وارد كند بويژه كه ما مي دانيم ديگراني در اين عرصه هستند كه بدخواهان ما و ملت ما هستند واگر ويكي‌ليكس هم چنين اسنادي را منتشر نمي كرد؛ اين موضوع را مي دانستيم.

وي خاطرنشان كرد: بسياري از شهداي مقاومت و جريان مقاومت در لبنان مربوط به جنبش امل بوده است و اينگونه نبوده كه حزب الله تنها بازيگر و حاضر در صحنه بوده است

وي افزود: برادران ما در جنبش امل در دوره جنگ 33 روزه همكاري و انسجام خوب و سازنده اي داشتند و توانستيم رنج ها را تحمل كنيم و بعد از جنگ نيز بازسازي لبنان آغاز شد.

دبيركل حزب الله گفت: بنابراين سخنان مسئولان آمريكايي و مطالبي كه ويكي ليكس منتشر كرده است و نمي تواند بخش ها و زواياي مخفي را بيان كند زيرا ما از قبل اينها را مي دانستيم.

وي با اشاره به روابط خوب حزب الله و حنبش امل گفت: تاكيد مي كنم كه همه كساني كه قدرت مقاومت و پايگاه مقاومت در لبنان را هدف قرار داده اند؛ همواره دل خوش كرده اند كه بين جنبش امل و حزب لله و همپيمانان آنها اختلاف ايجاد كنند و ويكي ليكس نيز همين خط را پيگيري مي كند و مي خواهد بين حزب الله و جنبش امل اختلاف بياندازند.

دبيركل حزب الله به مردم لبنان درباره روابط جنبش امل و حزب الله ابراز اطمينان داد و تاكيد كرد: نگران نباشيد زيرا همانطور كه در طول 20 سال گذشته اين تلاش هاي تفرقه افكنانه و تلاش هاي دشمن در10 سال گذشته ناكام مانده است، در آينده هم ناكام خواهد بود و روابط همواره در آينده نيز سازنده و حسنه و خوب خواهد بود و اين روابط راهبردي است./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.195 seconds.