.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قربانیان دریای خرز در طول 5 سال اخیر: 1086 نفر

فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران تعداد کسانی که در فاصله سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ در سواحل دریای خزر غرق شده اند را ۱۰۸۶ نفر اعلام کرده است.

بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده توسط این فدراسیون، استان مازندران با ۸۲۳ نفر، بالاترین تعداد غرق شدگان در سواحل دریای خزر را طی ۵ سال یاد شده به خود اختصاص داده است.

پس از استان مازندران، دو استان دیگری که در خط ساحلی دریای خزر قرار گرفته اند، یعنی استان های گیلان و گلستان به ترتیب با ۲۵۱ و ۱۲ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

آمار فدراسیون نجات غریق ایران شمار نجات یافتگان در دریای خزر را طی این پنج سال ۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر عنوان کرده که در نگاهی اجمالی حکایت از افزایش شمار نجات یافتگان در مقایسه با سال های گذشته دارد.

فدراسیون نجات غریق ایران اعلام کرده که در فاصله سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸ در حدود ۷۶ میلیون و ۷۴۳ هزار نفر از استان های شمالی ایران دیدن کرده اند که از این میان ۱۰۸۶ نفر در سواحل دریای خزر غرق شده اند.

دریای خزر که بزرگترین دریاچه جهان است، ۷۴۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و یکی از مقصد های مورد علاقه گردشگران ایرانی بخصوص در فصل تابستان است، ولی هر سال دهها نفر در آبهای آن جان می بازند.

بخشهایی از این خط ساحلی که سه استان گیلان، مازنداران و گلستان را پوشش می دهد، شیب تندی دارد که شناگران غیرحرفه ای را ناگهان به پایین می کشد.

آمار رسمی و آمار واقعی؟

فدراسیون نجات غریق ایران اذعان کرده است که این آمار تنها مربوط به سواحل تحت نظارت این فدراسیون است و بنابراین آمار رسمی در این زمینه به حساب می آید.

در نگاهی دیگر به آمار ارائه شده، این طور نتیجه گیری شده است که با توجه به اینکه بیشتر موارد شنا در دریای خزر طی فصل تابستان صورت می گیرد، تعداد کشته شدگان در دوره پنج ساله این آمار، حکایت از غرق شدن ۲۰ نفر در هر روز (در فصل تابستان) در سواحل شمالی ایران دارد.

چندی پیش معاون وزیر کشور از غرق شدن ۱۹ نفر در دریای خزر تنها طی یکی از روزهای گرم تابستان خبر داده بود.

مسئولان دلیل اصلی این آمار بالای غرق شدن را بی توجهی مردم به هشدارها و شنا کردن در مناطق ممنوعه عنوان می کنند.

این در حالیست که بسیاری از مردم از محدود بودن مکان های اختصاص یافته به شنا در حاشیه دریای خزر و بنابراین شلوغی بیش از حد این نقاط شکایت دارند و طبیعتا برای شنا به نقاطی به دور از نظارت نجات غریق ها مراجعه می کنند.

دیگر عوامل مرگ و میر

آمار بالای مربوط به مرگ و میر ناشی از حوادث در ایران تنها محدود به موراد غرق شدن در دریا نمی شود.

تصادفات جاده ای در ایران یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر شهروندان در این کشور به حساب می آید.

سرتیپ اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران اخیرا اعلام کرده است که در یک دهه گذشته بیش از ۲۶۰ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و بیش از دومیلیون نفر نیز مصدوم شده اند.

تعداد تلفات حوادث رانندگی در ایران، سالانه حدود ۲۳ هزار نفر اعلام شده است، این در حالیست که آمار کشته شدگان سه زلزله تکان دهنده سه دهه اخیر ایران در طبس، رودبار و بم در حدود ۹۵ هزار نفر است.

سالانه حدود۸۰۰ هزار تصادف در ایران روی می دهد و ایران در ردیف اول حوادث مرگبار جاده ای جهان قرار دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

kkjjhhg 16 تير 1391
باسلام می
میترا 16 تير 1391
باسلام لطفا اقدامات زیادی در این باره صورت گیرد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.408 seconds.