.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غزه 2010 فیلمی از فیلمساز گیلانی
در تلویزیون ملی ترکیه هفته پیش شنیدیم به مناسبت فجایع غزه و حمله به کاروان آزادی فیلمی در شبکه های ملی ترکیهTRT پخش شد که کارگردان آن حجت بقایی از استان سرسبز گیلان بود.

از بقایی چگونگی تولید و پخش این فیلم را جویا شدیم او منکر این قضیه شد و گفت: احتمالا اشتباهی شده و تشابه اسمی است.
این فیلمساز گیلانی گفت: ما فقط پس از فراخوان ارشاد برای ساخت فیلمی مشترک با ترکیه طرح غزه 2010 را برای تلویزیون ملی ترکیه ارسال کردیم و تنها یک فوتومستند نمونه فرستادیم. بقایی گفت: ما سعی داریم گیلان را به دنیا معرفی نماییم واین گونه همکاریها می تواند توجه فیلمسازان و توریستهای دیگر کشورها را به گیلان جلب نماید.
حرف زدن با وی بسیار سخت بود. او بیشتر از اینکه حرف بزند می نویسد و کار می کند. دوستان او در مرکز تولید و فنی سیما و شبکه خبر و مرکز مستندسازی سیما می گویند: به او فقط دوربین بدهید دیگر کارتان نباشد. ازهیچ برایتان فیلم می سازد. شما را چهره می کند. او هم تولیدی است و هم فنی. درعرصه فیلمسازی هرکاری را تجربه کرده است. از دستیار دوربین تا تصویربرداری با VHSوdv cam تا تدوین رایانه ای با نرم افزارهای مختلف و از همکاری با تدوینگرانی چون نوشاددل وقربانی تا اساتیدی چون اولیایی و شفایی و استفاده از تجارب کارگردانانی چون ساسان امیرپور و خسرو سینایی و احمدرضا درویش و مرحوم نادر ابراهیمی و صفری و بسیاری دیگر در سینما وتلویزیون و پژمان پروازی غلامحسن هدیه لو، وطن دوست، تاروردی، اصغری، بامتی طوسی. استاد برخورد و بسیاری دیگر از هنرمندان درتاتر. در اینجا لازم است اشاره کنیم که بقایی از سالها قبل با شبکه های ملی و بین المللی همکاری دارد.

از سال 1368 تا 1388به طور مستمر در شبکه های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما به ساخت مستند و نماهنگ و گزارشهای ترکیبی اشتغال داشته است. علاوه بر آن در امور تدوین و تصویربرداری هم تجربیاتی را کسب کرده است. بقایی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و معاونت سینمایی ارشاد هم همکاری دارد و در ساخت مستندهای بین المللی همکاری داشته است. ازجمله همکاری در ساخت مستند بم با کانال4 تلویزیون ژاپن1383 همکاری درساخت مستند ایران زیباست با تلویزیون ملی سوییس1378 ساخت مستندهای گزارشی جنگلهای ایرانی برای شرکت هی گوکره جنوبی1376الی1377 ساخت نماهنگها و مستندهایی چون حماسه ایثار و قادمون و شهدای استشهادی برای شبکه های العالم، المنارلبنان، سحرانگلیسی، سحرعربی 1378الی1380 برای این فیلمساز گیلانی آرزوی موفقیت می نماییم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.937 seconds.