.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نهادهای امنیتی اسرائیل: باید با حماس توافق کنیم، هر چند امتیازات بیشتری بدهیم
سران امنیتی و تیم مذاکره کننده اسرائیل در یک جلسه اعتراف کرده‌اند که باید به هر قیمتی به این توافق دست پیدا کنند؛ «حتی اگر قرار باشد پیشنهاد اخیر حماس بررسی شود و امتیازات بیشتری نیز بدهیم».
نهادهای امنیتی اسرائیل: باید با حماس توافق کنیم، هر چند امتیازات بیشتری بدهیم

پس از اینکه رژیم صهیونیستی در حملات زمینی خود در غزه و رفح هیچ دستاورد قابل قبولی نداشت، منابع اسرائیلی می‌گویند که سران این رژیم بر لزوم توافق تبادل اسرا با حماس تأکید کرده‌اند.

 

وبگاه خبری صهیونیستی «واللا» به نقل از منابعی گزارش داد، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به اعضای شورای جنگ این رژیم گفته است که در حال حاضر، «نیاز مبرمی به حصول توافق تبادل [اسرا] داریم». 

 

واللا به نقل از منابعی که در جریان جزئیات نشست کابینه جنگ اسرائیل قرار دارند، خبر داد: «همه سران نهادهای امنیتی و تیم مذاکره کننده موضع واحدی دارند مبنی بر تحرک فوری برای دستیابی به توافق آزادی اسرا».

 

سران امنیتی و تیم مذاکره کننده اسرائیل گفته‌اند که باید به هر قیمتی به این توافق دست پیدا کنند؛ «حتی اگر قرار باشد پیشنهاد اخیر حماس بررسی شده و امتیازات بیشتری نیز داده شود».

 

روزنامه اسرائیلی «هاآرتض» نیز به نقل از منابع سیاسی گزارش داد که «تیم مذاکره کننده مجوز دارد تا در جریان مذاکرات تبادل [اسرا]، نرمش بیشتری از خود نشان دهد».

 

این روزنامه اما در عین حال مدعی شد که احتمال حصول این توافق، در آینده نزدیک، «اندک» است، ولی «برآورد ما این است که پیشرفت در مذاکرات تبادل، کُند و تدریجی خواهد بود».

 

یک منبع خارجی نیز به هاآرتض گفت که «طی روزهای گذشته، تلاشهای زیادی انجام دادیم تا همه طرفها به میز مذاکره بازگردند». 

 

در همین ارتباط، شبکه 13 اسرائیل ساعتی پیش خبر داد که ویلیام برنز رئیس سازمان سیا آمریکا برای احیای مذاکرات تبادل اسرا، به زودی عازم منطقه غرب آسیا خواهد شد.

 

تا کنون کابینه اسرائیل و شخص نتانیاهو، بارها مانع از حصول این توافق شده‌اند. بسیاری از مسئولان اسرائیلی تأکید دارند که پذیرش این توافق به معنای انحلال کابینه نتانیاهو خواهد بود. البته ارتش اسرائیل هم به «رفح» حمله کرد تا به زعم خود بتواند تصویر پیروزی ارائه کند، ولی تا کنون موفق به این کار نشده است.

 

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر سه‌شنبه هفته پیش اعلام کرد که حمله ارتش اسرائیل به رفح، به عقب‌گرد مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا منجر شده و گفت‌وگو‌ها را تقریبا به رکود کشانده است.

 

تجاوز زمینی به رفح که به ادعای اسرائیل «محدود و هدفمند» است، چندی پیش از مناطق شرقی حومه این شهر آغاز شد و با تلاش همزمان نظامیان اسرائیلی برای بازگشت به اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه و تصرف آن، گسترش یافت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.