.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
وزیر امور خارجه ایران شب گذشته در تماس تلفنی همتای فنلاندی ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و بر توقف فوری فروش تسلیحات توسط برخی از دولت‌های اروپایی به این رژیم تأکید کرد.
امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند

در تماس تلفنی شب گذشته ، دوم اردیبهشت خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اینکه ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند و تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه‌های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند.

 

وی افزود: در این راستا برخی دولت‌های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، فورا متوقف کنند. 

 

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می‌کنیم و بسیار از ادامه این تنش‌ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هرگونه تداوم تنش می‌تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی‌ها را افزایش بدهد.

 

وزبر خارجه فنلاند همچنین از همه طرف‌ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

 

وی ضمن تأکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی‌ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع‌تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت‌های اصلی فنلاند برشمرد. 

 

طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقا و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.