.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«نستله» در کشورهای فقیر به غذای نوزادان شکر غیراستاندارد اضافه می‌کند
شرکت سوئیسی «نستله» به شیر خشک فروخته شده در کشورهای فقیر و متوسط بیش از حد استاندارد شکر اضافه می‌کند.
«نستله» در کشورهای فقیر به غذای نوزادان شکر غیراستاندارد اضافه می‌کند

یک سازمان تحقیقاتی سوئیسی اعلام کرد، شرکت تولید کننده شیر خشک و غلات مخصوص نوزادان، نستله، دستورالعمل‌های ضد چاقی سازمان جهانی بهداشت را نادیده می‌گیرد.

 

نستله، بزرگ‌ترین شرکت کالاهای مصرفی جهان، برخلاف دستورالعمل‌های بین‌المللی با هدف پیشگیری از چاقی و بیماری‌های مزمن، شکر و عسل را به شیر نوزادان و محصولات غلات بسیاری از کشورهای فقیرتر، اضافه می‌کند.

 

سازمان تحقیقاتی پابلیک‌آی، نمونه‌هایی از محصولات غذای کودک این شرکت را که در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین فروخته می‌شد، برای آزمایش به یک آزمایشگاه بلژیکی فرستادند.

 

نتایج و بررسی بسته‌بندی محصول، قند اضافه‌شده به شکل ساکارز یا عسل را در نمونه‌های شیرخشک نیدو بالای یکسال و سرلاک بین شش ماه تا دو سال نشان داد.

 

نستله در بازارهای اصلی اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و بریتانیا هیچ شکر اضافه‌ای به شیر خشک کودکان خردسال اضافه نمی‌کند. 

 

لورنت گابرل، کارشناس کشاورزی و تغذیه پابلیک‌آی، گفت: «نستله باید به این استانداردهای دوگانه خطرناک پایان دهد و از افزودن شکر به همه محصولات برای کودکان زیر سه سال، در هر نقطه از جهان، خودداری کند.»

 

 بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در آفریقا، تعداد کودکان دارای اضافه وزن زیر پنج سال از سال 2000 تا کنون نزدیک به 23 درصد افزایش یافته است. در سراسر جهان، بیش از 1 میلیارد نفر چاق هستند.

 

دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت برای منطقه اروپا می‌گوید هیچ قند افزوده یا مواد شیرین‌کننده نباید برای هیچ غذایی برای کودکان زیر سه سال مجاز باشد. در حالی که هیچ راهنمایی به طور خاص برای مناطق دیگر ارائه نشده است.

 

آزمایشات روی محصولات سرلاک فروخته شده در هند به طور متوسط بیش از 2.7 گرم شکر اضافه شده برای هر وعده را نشان داد. در برزیل، از هر هشت محصول سرلاک، دو محصول بدون قند و شش محصول دیگر حاوی تقریباً 4 گرم برای هر وعده بودند. در نیجریه، یک محصول آزمایش شده تا 6.8 گرم قند داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازندرانی 1 ارديبهشت 1403
چون کشورهای آفریقایی و فقیر مردمشون سوء تغذیه دارن و عموما لاغر اندام و استخوانی هستن شرکت نستله برای اینکه یه ذره چاق تر بشن این کار را کرده. لطفا هوچیگری نکنین. برین توضیحات شرکت در این مورد را در سایت رسمی بخوننین. دقیقا توضیح داده چون تو اروپا و آمریکا عموما وزن کودکان نرمال و بالاتر از نرمال هست این نوع شیرخشک ها در اروپا توزیع نمیشه. کل

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.912 seconds.