.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دبیر کل سازمان ملل: منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند
آنتونیو گوترش در نشست اضطراری شورای امنیت در پی پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق خواستار توقف فوری خصومت‌ها شد.
دبیر کل سازمان ملل: منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل عصر یکشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری شورای امنیت برای بررسی پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه گفت: من تشدید شدید تنش ناشی از حمله گسترده عصر روز گذشته جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنم. من خواستار توقف فوری این خصومت‌ها هستم.

 

دبیرکل سازمان ملل گفت: من به همه کشور‌های عضو یادآوری می‌کنم که منشور سازمان ملل استفاده از زور را علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر کشوری یا به هر روش دیگری که با اهداف سازمان ملل متحد مغایرت داشته باشد، ممنوع می‌کند.

 

گوترش تصریح کرد: علاوه بر این، همانگونه که در محکومیت حمله اول آوریل به کنسولگری ایران در دمشق بیان کردم، اصل مصونیت اماکن و پرسنل دیپلماتیک و کنسولی باید در همه موارد مطابق با قوانین بین المللی رعایت شود.

 

ارشد‌ترین مقام سازمان ملل تاکید کرد: وقت آن است که از لبه پرتگاه عقب برویم. اجتناب از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ شود، حیاتی است. غیرنظامیان در حال حاضر بیشترین سختی را متحمل می‌شوند و بالاترین هزینه را می‌پردازند.

 

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما مسئولیت مشترک داریم تا فعالانه با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ارتباط بگیریم. ما مسئولیت مشترک داریم تا آتش بس فوری بشردوستانه در غزه، آزادی بی قید و شرط همه گروگان‌ها و ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه را تضمین کنیم.

 

گوترش ادامه داد: ما مسئولیت مشترکی برای توقف خشونت در کرانه باختری اشغالی، کاهش تنش در امتداد خط آبی و برقراری مجدد کشتیرانی ایمن در دریای سرخ داریم.

 

او د رپایان گفت: صلح و امنیت منطقه‌ای و در واقع جهانی، ساعت به ساعت تضعیف می‌شود. منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.068 seconds.