.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
«دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (پنجشنبه) سفر ۲ روزه خود به هند، متحد سنتی روسیه را آغاز کرده است.
سفر وزیر خارجه اوکراین به هند

از آسوشیتد پرس، دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در سفری که به‌منظور «تحکیم روابط و همکاری‌ها» به هند انجام داده، قرار است بعد از حضور بر سر مزار مهاتما گاندی در روز جاری، فردا (جمعه) با همتای خود سوبرامانیام جایشانکار و نیز دستیار مشاور امنیت ملی این کشور دیدار داشته باشد.

 

این سفر یک هفته بعد از گفت‌وگوی نارندرا مودی نخست‌وزیر هند با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین صورت می‌گیرد.

 

هند که متحد سنتی روسیه از دوران جنگ سرد محسوب می‌شود تا این لحظه از اتخاذ موضع مشخص نسبت‌به جنگ اوکراین خودداری کرده و تنها آمادگی خود برای پیشبرد مذاکرات صلح را ابراز کرده است.

 

مودی که پیشتر پیروزی پوتین را در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به او تبریک گفته بود، در تاریخ ۲۰ مارس (اول فروردین) در پستی در حساب خود در برنامه «ایکس» (توییر سابق)، خطاب به زلنسکی «آمادگی هند برای مشارکت در هرگونه تلاش صلح‌آمیز برای پایان دادن هرچه‌زودتر به جنگ» و نیز تداوم کمک‌های انسان‌دوستانه کشورش را اعلام کرد.

 

دولت هند در دوره ریاست‌جمهوری مودی با میانجی‌گری بین غرب و روسیه در موضوع جنگ اوکراین تلاش کرده است بازیگر بین‌المللی مؤثری باشد.

 

زلسنکی ضمن دعوت از مودی برای حضور در مذاکرات صلح یک‌طرفه در سوئیس که روسیه قصد شرکت در آن را ندارد، در یک پست حساب کاربری «ایکس» خود عنوان کرد: اوکراین علاقمند به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با هند به‌خصوص در بخش کشاورزی، هواوفضا و صنایع داروسازی است.

 

دهلی نو تاکنون از هرگونه رای علیه روسیه در سازمان ملل خودداری کرده و از زمان شروع جنگ اوکراین خرید نفت ارزان‌قیمت از روسیه را ادامه داده است.

 

در عین حال، هند در تلاش برای حفظ تعادل در روابط با غرب و روسیه بوده و قصد دارد وابستگی خود به سلاح و فن‌آوری روسی را به‌دلیل اختلال در زنجیره تأمین ناشی از بروز جنگ اوکراین، کاهش دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.