.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سوئد حامیان فلسطین را تحت پیگرد قضایی قرار داد
مقام‌های سوئد هشت تن را به خاطر اعتراض به جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در ضمن یک جلسه بحث و مناظره پارلمانی در ماه گذشته میلادی تحت پیگرد قضایی قرار دادند.
سوئد حامیان فلسطین را تحت پیگرد قضایی قرار داد

حامیان فلسطین در جریان جلسه‌ای در روز چهاردهم فوریه گذشته در پارلمان سوئد، سخنرانی «توبیاس بیلستروم» ، وزیر امور خارجه این کشور برای معرفی دستورکار سیاست خارجی دولت استکهلم را قطع کرده و شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر داده و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را نسل‌کشی دانستند.

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» بیلستروم در جریان این سخنرانی از حمایت سوئد از آنچه حق ادعایی «دفاع شخصی» رژیم صهیونیستی علیه حماس مطابق با قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه بین‌المللی خواند شد اما یکی از معترضان حامی فلسطین صحبت‌های او را قطع کرده و فریاد زد: «اسرائیل در حال ارتکاب نسل‌کشی است. چطور شما می‌توانید از این کار حمایت کنید؟»

 

در ادامه اختلال به وجود آمده در این جلسه معترضان شعار دادن را ادامه داده و گفتند: «همه می‌بینند و می‌شنوند که چطور کودکان در غزه جان می‌بازند.»

 

پرسنل امنیتی آنها را سپس از محل خارج و به «مختل کردن اداره دادگستری» متهم کردند و یکی از آنها همچنان در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

 

سوئد سالها قبل خود را به عنوان یکی از کشورهای اروپایی حامی فلسطین نشان داده و حتی در سال۲۰۱۴ تبدیل به اولین عضو اتحادیه اروپا که کشور فلسطین را به رسمیت شناخت شد.

 

اما یک دهه بعد از این رخداد دولت راستگرای کنونی سوئد تبدیل به یک حامی افراطی رژیم صهیونیستی شده است.

 

بیلستروم بعد از حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ۳۱ اکتبر گذشته که منجر به تخریب یک منطقه مسکونی کامل در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه شد شهادت و زخمی شدن صدها فلسطینی در این حمله را کم اهمیت دانسته و مدعی شده بود که اقدامات تل آویو «در رابطه با حق دفاع شخصی آن متناسب هستند.»

 

در پی تشدید محاصره و عملیات رژیم صهیونیستی از هوا، دریا و زمین علیه نوار غزه در واکنش به عملیات «طوفان الاقصی» رزمندگان مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر گذشته تا کنون بیش از ۳۲۰۰۰ فلسطینی که اکثرا شامل کودکان و زنان هستند به شهادت رسیده و بیش از ۷۴۵۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده‌اند و این باریکه شاهد تخریب گسترده و کمبود اقلام ضروری بوده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.