.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار گيلكي شبانگاهي شبكه باران را تعطيل كنيد !
تحريريه بخش خبر شبكه باران هنوز نتوانسته جملات گيلكي را به طور صحيح تهيه و تنظيم نمايد و معلوم نيست اين زباني كه گوينده اخبار از آن استفاده مي كند ، معجون چه زباني مي باشد .زبان گيلكي ...

تحريريه بخش خبر شبكه باران هنوز نتوانسته جملات گيلكي را به طور صحيح تهيه و تنظيم نمايد و معلوم نيست اين زباني كه گوينده اخبار از آن استفاده مي كند ، معجون چه زباني مي باشد !

مجري كه خود هنوز نمي تواند اخبار را به طور روان به زبان گيلكي بيان نمايد و مدام در حال تپق زدن است ! چه انتظاري به جذب بيننده دارد ؟

آيا اينگونه كه گوينده اخبار مي گويد و مدام در حال روخواني از نوشته است ، كس ديگري بلد نيست ، واقعاً يك شبكه استاني بيشتر از اين استعداد و توانائي ندارد كه بتواند حداقل اخبار گيلكي را در حد و اندازه مردم گيلان پخش نمايد ؟

طبق اندك اطلاعاتي كه ما داريم ، زبان گيلكي داراي قواعد و قانون و دستور زبان است و چه بسا ترويج آن باعث مي شود زبان مادري ما گيلانيان از بين نرود ، ولي با اين بدعتي كه شبكه باران آغاز كرده است ، ممكن است آن اندك چيزي هم كه مردم بلد هستند ، از يادشان برود ؟!

اميد است مدير كل صدا و سيماي مركز گيلان لطف نمايند هر چه سريعتر اخبار شبانگاهي شبكه باران را تعطيل كنند تا بيشتر از اين به مردم گيلان توهين نشود ! /اخبار روز گیلان


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احسان 19 بهمن 1385
حال من به عنوان یک مازندرانی از مدیر کل صدا و سیمای مازندران(شبکه طبرستان) در خواست دارم اخبار طبری شبانگاهي شبكه طبرستان را راه اندازی كنيد!

نا شناس 20 بهمن 1385
بنده به عنوان یک گیلانی ،ضمن تایید غیر قابل استفاده بودن این نوع پخش اخبار، تقاضا دارم اخبار به زبان گیلکی درست پخش شود.
نا شناس 29 بهمن 1385
من تعجب می کنم که چگونه یک گیله مرد تاب و تحمل شنیدن این اخبار را دارد، حقا که .
احمد 23 اسفند 1387
اصلا اقای گوینده همه جیز را جز فعل به فارسی میگنالبته از پخش اخبار به زبان گیلکی خوشحالیم ام این طور نباشه که گیلکی مسخره بشه
نا شناس 17 مهر 1390
متاسفانه گوينده معلوم نيست مال كجاست و من در آوردي صحبت مي كند.
لطفا" از مردم عادي گيلاني تست گرفته شود و فراخواني شود.
خود من بهتر از ايشان صحبت مي كنم.
با تشكر
علی از گیلان بزرگ 30 مهر 1390
گیلان عزیز ما کی از دست این ظالمان رها خواهد شد. فناخسرویی و میرزا کوچک خانی دیگر کجاست؟!
آناهیت 12 مهر 1391
درود
بر تمامی همشهریان گیلانی زبان گرانقدرم
این حرف شما کاملا درست است چون خانواده ی ما همگی گیلانی الاصل هستیم و گاهی برای رفع خستگی به تماشای طنزگونه ی مجریان شبکه ی باران چه خانم چه آقا می نشینیم که حتا گاهی از دیدن یک برنامه ی دوربین مخفی نیز خنده دارتر است و انقدر این عزیزان مسخره وار گیلانی صحبت می کنند که می پنداری آن ها از اقوام برره ای گیلان هستند!!!!!!!!!!!!
زهرا 4 بهمن 1391
لطفا برای اخبار از احالی غرب گیلان استفاده کنید چون همه متوجه می شوند یکدعوت عمومی کنید واژ افراد تست بگیرید مطمئن هستم بهترین گزینه رو پیدا میکنید امتحانش بد نیست
ایمان 11 تير 1392
سلام.هم استانی های عزیز یادتون نره که ما بیشترین تنوع گویش محلی و داریم،هم گیلکی رشت هم غرب هم شرق و تالشی پس راضی نگه داشتن همه کار سختیه
گیله زن 12 تير 1392
معتقدم میانه روی درمان کاره.اگه میخوایم مشکل حل بشه نباید صورت مسئله رو پاک کرد؟؟؟حذف خبر گیلکی چاره ی کار نیست.شمال نیوز هم که خودش مورد هجمه ی واژه ی خارجی قرار گرفته!کاش حداقل غیراز ارائه ی ی پیشنهاد ساده مثل:تست!فکر بکرتری میکرد.چون گیلان سرزمین اقوام و گویشهای مختلفه.به هر حال باید از تلاشهای متولیان امر هم ستایش بشه.
ارش 17 تير 1392
دوستان محترم مشکل اخبار گیلکی ما از مجریان محترم این برنامه نیست چون انها هرچه را که انها تایپ میکنن فقط میخوانند .مشکل از بخش تحرییه این بخش می باشد ظاهرا مدیر بخش این قسمت رشتی نمی باشد و متن خبر را به زبان خو فهم تهیه میکند
ارش 17 تير 1392
بجای استفاده از کلمات سخت و واژههای اطرافی از کلمات رشتی استفاده کنین بخدا خیلی راحتر و همه فهم تره
سارا 7 مرداد 1392
من هم مثل دیگر عزیزان از این وضع راضی نیستم زمانی که اخبار به زبان گیلکی پخش میشود ما بجای اینکه به متن اخبار گوش کنیم بیشتر ذهنمان درگیر واژه های خنده دار میشود .

با تشکر
تارا 20 شهريور 1392
به نظر من معصومه ملاحیدری خوب صحبت می کند فقطه یکم با لهجه بیشتر حرف بزند که جه بهتر
من رشتی هستم و به لهجه مان افتخار میکنم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.79 seconds.