.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در آئین افتتاح سی و سه طرح فنی صدا و سیمای مازندران مطرح شد ؛
توجه ویژه صدا و سیمای مازندران به اطلس فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان/ مازندران پایلوت اجرای شبکه تلویزیون HD در کشور / عملکرد صدا وسیمای مازندران قابل قبول است
شمال نیوز: سی و سه طرح فنی با هدف دریافت تصاویر با کیفیتHD با ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه در صدا و سیمای مازندران بهره برداری شد.

به گزارش شمال نیوز، این طرح‌ها شامل تجهیز استودیو تولید تلویزیون با کیفیت HD، نصب و راه اندازی سیستم ارسال ماهواره خودرویی، نصب و راه اندازی استودیوی تلویزیونی، HD سازی واحد‌های تولید، پخش نودال و واحد سیار تلویزیونی، راه اندازی ۹۸ سامانه دیجیتال، راه اندازی Ts در فرستنده‌های پرقدرت تلویزیونی سوردار و نمک آبرود، راه اندازی ۶ فرستنده رادیویی ، راه اندازی فیبرنوری در ورزشگاه های سید رسول حسینی ساری، شهید وطنی قائمشهر و حسیسنه عاشقان ساری و نصب سایت مانیتورینگ در ۶۰ ایستگاه تلویزیونی کم قدرت از جمله این طرح‌ها  است که برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۱۵۰  میلیارد تومان هزینه شده است.

 

این طرح‌ها با حضور حسن عابدینی معاون امور استان‌ها ، علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما ،آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حسینی پور استاندار، فرمانده سپاه کربلا، رئیس کل دادگستری مازندران و جمعی از مسئولان استان بهره برداری شد.

 

افزایش سهم رسانه‌های استانی در شبکه ملی

 

معاون امور استان‌های رسانه ملی در مراسم بهره برداری از ۳۳ طرح فنی و عمرانی صداوسیمای مازندران در ساری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران اسلامی ۵ راهبرد کلان را با هدف ناامن کردن کشورمان در پیش گرفته اند، گفت: تجزیه کشور‌های مسلمان منطقه، ایجاد فتنه طایفی و مذهبی در مناطق مرزی ایران، ایجاد کمربند امنیتی در اطراف رژیم صهیونیستی و دولت و ملت سازی از جمله این راهبرد‌ها است.

 

حسن عابدینی افزود: ایران در اغتشاشات اخیر هدف پیچیده ترین، حرفه ای‌ترین و گسترده‌ترین عملیات روانی تاریخ قرار گرفت و رسانه‌های معاند با بکارگیری ضدها تاکتیک جنگ روانی بدنبال برهم زدن فضای داخل کشور بودند.

 

او با بیان اینکه جبهه استکبار در دو سال گذشته موضوع ایران هراسی و جنگ سراسری دیپلماتیک علیه ایران را تدارک دیده بود، ادامه داد: ایران اسلامی سالهاست به بازدارندگی راهبردی رسیده است به گونه‌ای که اکنون فقط دو کشور ایران و امریکا صنعت نوین پهپادی دارند‌.

 

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: جنگ اوکراین از نگاه اروپاییان، تهدیدکننده امنیت این کشورها است اما چون ناتو نتوانسته است علیه روسیه اقدام کند بدنبال پهپهاد‌های ایرانی است که این خود نشان از قدرت کشورمان می دهد.

 

عابدینی گفت: رسانه ملی نه تنها دانشگاه ، بلکه قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در جامعه، آسایشگاهی برای بیان زیبایی‌های هنری و بصری و آوردگاهی برای تبیین فتنه‌های دشمن است.

 

او با بیان اینکه عدالت گستری و هویت محوری سیاست رسانه ملی است، گفت: از دو هفته دیگر روزانه ۱۰ ساعت از برنامه های شبکه ملی به تولیدات استان‌ها اختصاص خواهد یافت و سهم صدا و سیمای استان ها در شبکه های یک ، دو، سه و چهار افزایش می یابد.

 

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه مازندران ظرفیت های فراوانی در تولید محتوای دارد و نباید گذاشت کمبود‌ها زیر سرسبزی این استان پنهان بماند، افزود:آداب و رسوم ، سنت‌ها و فرهنگ‌ مازندران می تواند در استان تولید و در رسانه ملی پخش شود.

 

/photo/IMG_9121.jpg

 

فعالیت ۷ هزار ایستگاه رادیویی و تلویزیونی 

 

معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما نیز در این مراسم با بیان اینکه رسانه ملی ۱۸۰ شبکه داخلی و برون مرزی دارد، گفت: ۷ هزار ایستگاه رادیویی و تلویزیونی در کشور راه اندازی شده است تا تصاویر و فرکانس رادیو به همه مناطق کشور حتی نقاط دوردست ارسال شود

 

علیرضا شریفی افزود: فراوانی موانع طبیعی مانند کوه و جنگل در کشور باعث ایجاد سایه در تصاویر و محدود شدن پوشش در این مناطق می شود اما اما تمام تلاش‌ رسانه ملی این است که تصاویر و صدا با بهترین کیفیت به مخاطبان برسد.

 

او افزود: با هدف بهبود کیفیت تصاویر HDسازی شبکه‌ها اکنون در ۶ استان انجام شده است و مازندران پیشگام اجرای این طرح در استان ها بوده است

 

معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما ادامه داد: رسانه ملی همانگونه که برای ارتقای کیفیت محتوای تلاش می کند برای بهبود کیفیت تصاویر نیز برنامه هایی دارد و HD سازی صدا و سیمای استان‌های دیگر نیز در دستور کار است.

 

شریفی افزود: با بهره برداری از ۳۳ طرح فنی در صداوسیما مازندران، ۸۵ درصد جمعیت این استان از مزایای HD شدن فرستنده‌ها بهره‌مند شده اند.

 

توجه ویژه صدا و سیمای مازندران به اطلس فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان

 

مدیر کل صدا و سیمای مازندران نیز در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: صدا و سیما مازندران در سال ۱۳۴۹ با راه اندازی یک فرستنده رادیویی به صورت محدود آغاز به کار کرده بود اما اکنون با توسعه زیرساخت ها در رسانه استانی، همه برنامه‌های صدا و سیمای مازندران حتی برای مخاطبان خارج از کشور قابل دریافت است.

 

هادی ابراهیمی با اشاره به نقش مازندران در تمدن سازی تشیع و ایجاد راهبردهایی مانند دکترین غدیر برای نخستین بار در جهان اسلام، افزود: شناساندن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مازندران، خرده فرهنگ ها، قابلیت‌های اقتصادی، معرفی نخبگان و پوشش مناسبت‌های ملی مذهبی از جمله اولویت‌های رسانه استانی بود که سبب همگرایی خوبی بین بخش های مختلف در استان شده است.

 

او افزود: هیات‌های اندیشه ورز در صدا و سیمای مازندران فعال شده اند و رسانه استانی در بزنگاه‌های تاریخی و حوادث پیش بینی نشده توانسته است مرجعیت خود را حفظ کند.

 

مدیر کل صدا و سیمای مازندران ادامه داد: رسانه استانی به اطلس فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان توجه ویژه‌ای دارد و تلاش کرده ایم در ایجاد حرکت برای توسعه اقتصادی، فرهنگی در استان سهمی داشته باشیم.

 

ابراهیمی به نقش مازندران در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: مازندران با تقدیم 10 هزار و 400 شهید پایتخت برگزاری یادواره های شهدا در کشور است و صدا و سیمای مازندران نیز با وجود امکانات محدود تقریبا تمام یادواره‌های شهدا را پوشش رادیویی و تلویزیونی داد. 

 

او افزود: صدا وسیمای مازندران در روزهای شیوع کرونا در یک طرح ابتکاری برای نخستین بار در کشور یادواره تلویزیونی شهدا را با حضور رزمندگان و خانواده‌های این شهدا روی آنتن برد.

 

مدیر کل صدا و سیمای مازندران با اشاره به وجود ستارگان بی شمار فقاهت و دین در مازندران مانند آیات عظام علامه حسن زاده آملی، جوادی آملی، مرحوم آیت الله روحانی، آیت الله طبرسی، آیت الله محمدی لائینی، آیت الله نظری، آیت الله کوهستانی و ... گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی بزرگان دین و علم و فرهنگ و بازخوانی تاریخ و هویت مازندرانی ها سالهای اخیر تولید و پخش شده است و این تولیدات همچنان نیز ادامه دارد.

 

ابراهیمی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرحها 85 درصد شبکه مازندران HD شده است ، ابراز امیدواری کرد صدا و سیمای مازندران با برنامه ریزهای انجام شده تصاویر را با کیفیت مناسب تقدیم همه مخاطبان حتی در نقاط دورافتاده استان خواهد کرد.

 

معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما ادامه داد: بر اساس قانون 70 درصد اعتبارات برای اجرای طرح های فنی در شبکه های استان ها از اعتبارات استانی باید تامین شود و سهم صدا و سیما 30 درصد است اما 70 درصد اعتبار برای راه اندازی طرح هایی که امروز در صدا و سیمای مازندران بهره برداری شد را رسانه ملی از اعتبارات خود هزینه کرده است

 

 

عمل جهادی در رسانه برای حل نابسامانی‌ها

 

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه سرمایه مازندران در بخش های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار غنی است گفت: دشمنان با قدرت گیری جمهوری اسلامی در منطقه مشکل دارند و به همین دلیل تمام توان، برنامه‌ را برای توطئه و ضربه زدن به این نقاط قوت بکار گرفته اند.

 

آیت الله محمدی لایینی افزود: بهره برداری از طرح‌ها در دهه فجر یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی است و نیز مردم لایق بهترین‌ها هستند.

 

او افزود: انعکاس دستاوردهای انقلاب در کنار پیگیری مشکلات مردم استان علاوه بر پخش در شبکه های استانی در رسانه ملی نیز پخش شود.

 

امام جمعه مرکز استان ادامه داد: وقتی دشمن با قدرت به صحنه آمده است و با نقاط قوت ما نیز سر جنگ دارند ما نیز باید با قدرت بیشتر در همه حوزه ها چه مسائل فنی و چه مباحث محتوایی حضور قدرتمندتری داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تولید محتوای غنی نیازمند ابزار‌های قوی است بر تقویت بیش از پیش زیرساخت‌های رسانه استانی تاکید کرد و گفت: تقویت نقاط قوت در رسانه سبب جذب بیشتر مخاطبان می‌شوند.

 

آیت الله محمدی لائینی افزود: متاسفانه کسانی می‌خواهند ما را به قبل از انقلاب برگردانند و اینگونه القا کنند که پیشرفت در کشور تنها با کرنش در مقابل غربی‌ها امکان پذیر است اما تاریخ نشان داده است آن‌ها دوست نیستند و ما باید روی پای خودمان بایستیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فقر مهارتی و نابسامانی‌های فرهنگی در جامعه وجود دارد، گفت: رسانه برای درمان این نابسامانی‌های فرهنگی و اجتماعی انقلابی‌تر و جهادی‌تر عمل کند.

 

محمدی لائینی بر افزایش پخش سرودهای شورانگیز اوایل انقلاب و محتوای قرآنی دینی در این ایام تاکید کرد.

 

/photo/IMG_9168.jpg

 

نمره بالای صدا و سیما در روشنگری

 

استاندار مازندران نیز در مراسم افتتاح ۳۳ طرح صداوسیمای مازندران در ساری با بیان اینکه ۲۲۰ رسانه فارسی زبان در حال فعالیت علیه ایران هستند، گفت: دشمنی جریان سلطه با تفکر ناب اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب کلید خورد و در این سال‌ها اگرچه راهبرد دشمن تغییری نکرده اما تاکتیک‌های دشمن بسیار متفاوت و گسترده تر شده است.

 

حسینی پور با بیان اینکه دشمنان در اغتشاشات اخیر با کمک رسانه‌های معاند با صدها تاکتیک بدنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بودند افزود: دشمن با تشکیل امپراطوری رسانه‌ای برای تاثیرگذاری روی افکار عمومی تعیین می‌کند چه چیزی در فضای مجازی منتشر و چه چیزی منتشر نشود و نمونه آن نیز جلوگیری از انتشار تصاویر و اسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

استاندار مازندران ادامه داد: رسانه‌های معاند با سه راهبرد مدیریت پندار، مدیریت افکار و مدیریت رفتار مردم تلاش کردند مردم را به این اغتشاشات همراه کنند اما صدا و سیما با وجود همه کاستی‌هایی که وجود دارد توانست با این توطئه مقابله و با ساخت برنامه‌های متعدد، دروغ پراکنی رسانه‌های معاند را خنثی می‌کند.

 

حسینی پور نمره صدا و سیما در روشنگری را نمره ای بالا دانست و ادامه داد: صدا و سیما به عنوان گسترده ترین رسانه، تنها رسانه‌ای است که در عصر حاضر مقابل امپراطوری رسانه‌ای دنیا مقابله کرد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران بعد از تهران بیشترین تعداد خبرنگاران و رسانه‌ها را دارد، گفت: این استان در همه فصول سال میزبان میلیون‌ها مسافر از همه نقاط کشور است و با توجه به این ظرفیت باید یک رسانه ملی با تولیدات متناسب با این فرهنگ‌ها و قومیت‌ها در استان داشته باشیم.

 

عملکرد صدا وسیمای مازندران قابل قبول است

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مازندران در حال ارائه خدمات ملی است، گفت: مطالبات این استان و مردمش نیز باید با نگاه ملی نگریسته شود.

 

علی بابایی کارنامی افزود: صدا وسیمای مرکز مازندران با بهره گرفتن از نیروهای متخصص بومی توانسته است با وجود کمبود اعتبارات، عملکرد قابل قبولی در تولید محتوی و تربیت نیروی متخصص داشته باشد به گونه ای که برخی از کارکنان صدا و سیمای مازندران اکنون می توانند در رسانه ملی بخش های مختلف را مدیریت کنند

 

او افزود: صدا و سیما به عنوان صدای مردم توانسته است نقش خود را در ایجاد پل ارتباطی بین مردم و نمایندگان بخوبی عمل کرده است.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نیز در کنار رسانه ملی قطعاً باید نگاه ویژه‌ای به صدا و سیما داشته باشد

 

شریفی افزود: با بهره برداری از ۳۳ طرح فنی در صداوسیما مازندران، ۸۵ درصد جمعیت این استان از مزایای HD شدن فرستنده‌ها بهره‌مند شده اند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.247 seconds.