.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تب تند شهردار شدن !
دکتر عبدالله سعیدی
تب تند شهردار شدن !

شمال نیوز:   ساری در حالی شورای شهر  ششم را برگزید که به نظر می رسد این شورا برای انتخاب شهردار به سراغ چهره هایی رفته که احراز صلاحیت آنها در وزارت کشور جای تامل داشت.

 

 شهر ساری هنوز هم در تب و تاب این مانده که کلانشهر است و یا شهری در مسیر توسعه که می خواهد نام کلان شهر را داشته باشد.

 

ساری شهری است تاریخی ، توریستی و دارای پتانسیلهای بالقوه ای که می توان در مسیر توسعه و خلق ثروت از آن ها بهره برد. شهری خسته از بی توجهی ها و رکودی که در سه سال اخیر ریسمان عقب ماندگی دست و پایش را سخت در خود فرو برده است.

 

ساری بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر مازندران است که بناهای تاریخی متعددی را در خود جای داده است اما علیرغم تاریخچه بی نظیرش کارنامه معاصرش چندان درخشان نیست.

 

شهری که به دلیل عدم توسعه یافتگی به مکانی برای فرار سرمایه و حتی نیروی انسانی تبدیل شده است و باید برای رفع معضلات پیش رو گام های نخست حرکت به سمت توسعه یافتگی و ایجاد جذابیت برای ماندگاری نیروهای انسانی و سرمایه در آن برداشته شود.

 

اما برای جبران این همه عقب ماندگی چه باید کرد ؟

 

طی سال های اخیر با نگاه جدید به مدیریت شهری کلنگ ده ها پروژه شهری در ساری زده شد که متاسفانه بسیاری از این پروژه ها اسیر خلف وعده های پیمانکاران شده اند.

 

کمبود اعتبار و قدرتمند نبودن پیمانکاران در کنار ضعف زیر بناها و ساختار شهری مهمترین عامل دلسردی در اجرای برخی از این پروژه ها بوده است که می توان به ویژه های پل کابلی ،فاز ۲ پارک ملل،پارک جنگلی سکوتپه به عنوان نمونه بارز این پروژه های دلسرد کننده و کسالت بار اشاره کرد.

 

 این امر نکته ای اساسی را در انتخاب شهردار ساری یادآور می شود و آن این است که شهردار در عین  اینکه باید مدیر اجرایی پیگیر و فعال باشد بایستی مدیریت جذب سرمایه و درآمدزایی و ریسک را نیز داشته باشد.

 

ریسک پذیری، نگاه جدید و قابلیت تحول در ساختار شهری در کوتاه مدت و میان مدت با توجه به توریستی بودن شهرساری  می تواند چهره شهر را دگرگون کند.

 

تمام خصوصیاتی که گفته شد در جوانان و مدیران میانسال تحول گرا دیده می شود. متاسفانه با نوع برخورد اشتباهی که با برخی از این مدیران طی ماههای اخیر شده است برخی از آنها از ادامه فعالیت گریزان شده اند که می توان آفت سیاست بازی را در این نوع نگرش ها جستجو کرد.

 

در مقابل، برخی اعضای شورای شهر خودشان کاندیدای شهردار شدن می شوند !

 

جالب اینکه رزومه مدیریت میانی نداشته اند. با این وجود به نظر می رسد انتخاب این افراد و لااقل قرار گرفتشان در لیست گزینه های شهرداری ساری بیشتر سیاسی است .

 

به نظر می رسد چنین فاکتورهایی حداقل در برخی از کاندیداهای کرسی شهرداری که در شورای شهر ساری به عنوان  کاندیدای نهایی در دستور کار قرار بودند  وجود نداشته است.

 

به هر حال اعضای محترم شورای شهر برای خارج شدن مرکز استان از این بحران عظیم هر چه زودتر شهردار اصلح را انتخاب نمايند و این شهر مظلوم و خسته ساری رااز این روزمرگی نجات دهند.

 

به هر روی با تب تندی که برای شهردار شدن در ساری بوجود آمده ، نگران به سر و سامان رسیدن عمارت شهرداری و به دنبال آن  شهر ساری هستیم . .

 

امیدوارم اعضای شورا با انتخاب شهرداری توانمند ، بارزومه ، با سابقه مدیریتی مرتبط و البته پاکدست و متعهد ، ساری را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.154 seconds.