.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قانون ، مدیریت ، انضباط
به قلم : سرهنگ حسین صلواتی محمدی بازنشسته ی ارتش جمهوری اسلامی ایران کارشناس ارشد مدیریت با ۲۴ سال سابقه مدیریت و فرماندهی در سطوح مختلف.
قانون ، مدیریت ، انضباط

شمال نیوز: امروز ساری نیازمند مدیریت توام با (نظم) واقعیست. تا کنون ۵ دوره شورای شهر در طی ۲۰ سال گذشته متشکل از بزرگوارانی بوده که همگی  به امورات مدیریت شهری و شهرسازی آگاه و قطعا راهکارهایی نیز در این راستا داشته و ارائه نموده اند. اینکه چند درصد از آنان اجرایی شده و چقدر آن از اجرا دور مانده است قابل بررسی و ارزیابی خواهد بود.

 

حلقه مفقوده در شورای اسلامی شهر ساری کلید واژه**نظم** است که باید در تمامی سطوح مدیریتی اهم از منابع انسانی و منابع مالی با هدف مردم گرایی جاری شود.

 

باید بدانیم که شورای شهر بر طبق قوانین مصرحه و شرح وظایف محوله در جایگاه نظارتی و مشورتیست و سازوکار اجرایی و برنامه نویسی در ذات آن دیده نشده است. لذا آنچه که شورا باید به آن بپردازد، ارائه راهکارهایی است جهت برون رفت از مشکلات شهری در جهت رفاه شهروندان با نگاهی به آینده.

 

در الویت بعد باید آنچه از لوایح و مصوبات شوراهای ادوار گذشته بر زمین مانده است بر روی میزهای کار آورده و در مسیر اجرا قرار داده شود.

 

کاهش نشاط اجتماعی زنگ خطریست که صدایش گوش خراش شده و نیاز است مسئولین فکری کنند. این روزها نشاط اجتماعی مردم به دلایلی همچون شوک های ارزی و اقتصادی، پایین ترین سطح خود را تجربه میکند و شاهد خیل افسردگیها و اضطرابهای کنترل نشده هستیم. باید برای افزایش شادی و آرامش روحی جامعه قدمهای محکمی برداشته شود. که وظیفه  این امر قبل از هنرمندان به عهده متولیان فرهنگی است.

 

هرچه تفریحات سالم در درون جامعه مهیا باشد، پویایی و بالندگی و بهداشت روانی رو به افزایش خواهد رفت. لذا به رسمیت شناختن نشاط اجتماعی با هدف جلوگیری از ایجاد تفریحات ناسالم، حداقل انتظاری است که از مسئولین فرهنگی و شهری میرود.

 

شوراها باید زبان مردم و چشم مسئولان باشند اما در حال حاضر با نهادی روبرو هستیم که بیش از آنکه خصلتی مردمی و شهری داشته باشد، رنگ سیاسی و اقتصادی به خود گرفته است.

 

برای داشتن یک شهر خوب، سالم و پایدار نیاز به وجود شهروندان خوب و مسئولیت پذیر می باشد که باید به حقوق حقه خود واقف بوده و به حقوق دیگران نیز احترام بگذارند و اداره شهر با مشارکت آنان میتواند به مرحله اجرا در آید. که یکی از مهمترین وظایف شوراها بستر سازی برای بروز و ظهور این مشارکت در امورات شهری است. از این جهت شوراها باید به عنوان زبان مشترک مثلث مردم_ مسئولان_ متخصصین تلاش نمایند.

 

شوراها باید پیگیر خواسته ها و دغدغه ی مردم در حوزه های مختلف باشند و با استفاده از اطلاعات موجود، بررسی نقاط ضعف و قدرت، فرصت ها و آسیب ها، نیاز سنجی و آینده پژوهی، استفاده از تجارب صاحب نظران، افقی برای توسعه شهر ترسیم نموده که البته باید راههای دستیابی به آن را طبق واقعیت ها پیش بینی نمایند.

 

اعضای شورا باید روحیه کار جمعی و تشکیلاتی داشته و از مسئولیت پذیری بالایی برخوردار باشند. 

 

 همچنین حفظ استقلال و عزت نفس در شرایط بحرانی از جمله ویژگیهای مهم یک عضو شوراست.

 

محیط زیست یعنی آنچه بر ما اثر مینهد و ما بر آن اثر مینهیم.

 

صنعت گردشگری در صدد است تا با افزایش جاذبه های گردشگری در شهرها و اماکن تاریخی و مناظر طبیعی و نیز ارائه امکانات و خدمات بهینه به گردشگران، میزان اقامت آنان را در مراکز گردشگری افزایش داده و با افزایش درآمد از این راه به توسعه و پایداریه شهرها و کشور برسد.با توجه به پتانسیل های موجود در ساری و پیشینه تاریخیه آن میتوان کارهای خوبی در بحث گردشگری به ویژه جذب گردشگر فرهنگی انجام داد. شاید ساری یکی از معدود مرکز استانی است که فاقد موزه است.

 

اندکی همت لازم است تا سازمان گردشگری و میراث فرهنگی پای کار آورده شوند تا اشیا تاریخی موجود از انبارها خارج گردیده و ساختمانهای قدیمی شهر که در اختیار این سازمان قرار دارند و همچنین ساختمانهایی که در پارک ولایت وجود دارند میتوانند بعنوان جایگاهی باشند تا میراث تاریخیه ارزشمند ساری در آنان به معرض نمایش در آورده شوند.

 

همگان صنعت گردشگری را به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار میشناسند ولی باور نداریم که این صنعت پاک و همسو با محیط زیست می تواند برای ما درآمد پایدار نیز به ارمغان بیاورد.

 

و باید بدانیم که توسعه گردشگری نیازمند ورود سرمایه گذار بخش خصوصی است و سرمایه گذار نیز نیازمند توجیه اقتصادیه سرمایه ایست که در این حوزه صرف میکند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.