.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همه پیروز 28 خرداد باشیم
به قلم : مهندس عباس قاسمی سوچلمایی
همه پیروز 28 خرداد باشیم

شمال نیوز: آخرین روزهای تبلیغات انتخابات فرا رسید و به‌زودی روز جمعه 28 خرداد فرامی‌رسد، روزی که همه باید در سه انتخابات مهم شورای شهر و روستا، ریاست‌جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان شرکت کنیم. 

 

برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی، انتخابات مکانیسمی برای اعمال اراده و حاکمیت مردم است و همواره نیز اکثریت مردم در آن مشارکت داشته‌اند و پس از پایان رأی‌گیری نیز همه پیروز شدند و با پایان یافتن رقابت‌ها دست در دست هم فشردند و رفاقت‌ها را ادامه دادند.

 

برای این انتخابات نیز باید دو گام را همزمان با هم برداریم تا همه پیروز باشیم. اول این‌که همه بر سر صندوق‌ها حاضر شویم و مشارکت حداکثری را محقق کنیم و دوم با آگاهی و از سر شناخت رأی دهیم. رأی دادن از سر شناخت و آگاهی به‌ویژه با توجه به اتفاقاتی که برای شورای شهر ساری پیش آمد و کار شورای پنجم مرکز استان مازندران به انحلال کشید بسیار اهمیت دارد. اخبار وضعیت شورای شهر ساری در همه کشور پیچید و ما نباید اجازه دهیم یک‌بار دیگر چنین اتفاقی تکرار شود.

 

شورای موفق و مقتدر توسط مردم آگاه و نکته‌سنج شکل می‌گیرد، مردم ساری نیز مردمی تحصیل‌کرده و باتجربه هستند و نخبگان زیادی در دامن این شهر پرورش یافت و این مردم نیز عزم کردند که در روز جمعه گروهی متشکل از 9 نیروی جوان، کاردان و اجرایی را روانه پارلمان محلی کنند.

 

شهر موفق با اراده شهروندان ساخته می‌شود و این‌گونه نیست که توسعه شهری بدون تلاش شهروندان حاصل شود و اتفاقاً یکی از این مسیرها مشارکت شهروندان در انتخابات شورا و شناخت نیروهای کارآزموده و رأی به چنین افرادی است. این افراد با قرار گرفتن در کرسی شورا، مصالح شهر را به منافع کوتاه‌مدت خود و اطرافیان نمی‌فروشند و اجازه تکرار رویدادهایی که در دور پنجم در شورای شهر ساری رخ داد را نمی‌دهند.

 

شورای شهر خانه دوم همه شهروندان است و هر نوع اتفاق خوب یا بد در این شورا می‌تواند بر فرایند توسعه و عمران شهر تأثیر مثبت یا منفی بگذارد و به همین دلیل همه شهروندان باید از سر آگاهی انتخاب کنند تا بهترین‌ها را از میان نامزدها راهی شورای شهر کنند، همین بهترین‌ها هستند که شهر را در مسیر توسعه پیش می‌برند، آرامش را به محیط‌های شهری بازمی‌گردانند و در نهایت حال شهروندان را خوب می‌کنند.   

 

نکته آخر این‌که کلان‌شهر ساری ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که توجه حوزه مدیریت شهری به آن می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات ایجاد شده و خسارت‌ها را جبران کند اما لازمه این توجه حضور افرادی در صحن شورا است که هم دغدغه توسعه داشته باشند و هم بتوانند از ظرفیت نخبگان، دلسوزان و جوانان تحصیل‌کرده استفاده مطلوب کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.299 seconds.