.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ارسال ۱۳۰ هزار دوز واکسن به مازندران/ نگرانی از شیوع کرونا با سفر
سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ هزار دوز واکسن به استان ارسال شد، گفت: ۸۰ درصد گروه های هدف تاکنون واکسینه شدند.

به گزارش شمال نیوز،  قاسم اویس پیش ازظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران درباره اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کرونا با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان از نظر بیماران بستری و فوتی رو به نزولی است، افزود: هر وقت که عادی شدن با روش عادی انگاری عجین و تبدیل شود، باید نگران افزایش بیماری باشیم و این تلخی را بارها تجربه کردیم.

 

وی گفت: عادی انگاری شدن شرایط، رفت و آمدها و دید وبازدیدها سبب می‌شود به پیک جدید وارد شویم و خوشبختانه طی یک هفته گذشته در یک وضعیت پایدار و باثبات روبرو هستیم.

 

وی شیوع بیماری کرونای انگلیسی را در مناطق مختلف کشور و استان از جمله نگرانی‌ها در سال جاری بیان کرد و گفت: در آستانه عید فطر و تعطیلات شاهد کاهش روند بیماری هستیم و نگرانی از عادی انگاری و سفر جزو خطرها می‌شود.

 

اویس با اظهار اینکه بیماری کرونای هندی و آفریقایی در کشور شناسایی شده است، افزود: احتمال شیوع این سوش ها در استان طبیعی است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تجربه تلخ گذشته را تکرار نکنیم.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اجرای طرح ملی واکسیناسیون نیز گفت: این طرح از ۲۱ بهمن سال قبل آغاز شد و قرار بود در زمستان فاز اول واکسیناسیون مربوط به گروه‌های اول شامل بخش بهداشت و درمان و غیره انجام شود.

 

وی گفت: در فاز دوم گروه‌های سنتی ۸۰ سال به بعد و سپس گروه‌های بعدی واکسینه می‌شوند و تاکنون ۱۳۰ هزار دوز واکسن دریافت کردیم و ۸۰ درصد تزریق واکسن در استان انجام شده است.

 

اویس یادآور شد: تمامی واکسن‌ها در سامانه ثبت می‌شود و تاکنون واکسن گروه‌های مختلف شامل همکاران بهداشتی درمانی، پاکبانان، سالمندان و غیره انجام شده است.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با اعلام گروه سنی جدید نسبت به تزریق واکسن افراد جامانده از گروه‌های قبلی اقدام می‌شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.