.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چگونه با کودکان در دوران خانه نشینی رفتار کنیم؟
در روز‌هایی که کودکان با خانه نشینی بسیاری از فعالیت هایشان محدود شده والدین باید بیشتر به فکر سلامت روان آن‌ها باشند.

به گزارش شمال نیوز،  منصوره زندی کارشناس واحد مشاوره و مددکاری کلانتری ۱۲ شهرستان چالوس با بیان اینکه در دوران قرنطینه می‌توان از روش‌های والد محور بهره برد، گفت: روش هایی، چون بازی‌ها، تغییر الگوی رفتاری و نمایش درمانی برای حفظ و ارتقای سلامت روان کودکان سودمند است.

 

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین گروه‌های در معرض خطر در بحران کرونا، کودکان هستند، افزود: سلامت روان آنان یکی از موضوعات مهمی است که این روز‌ها تا حدی به مخاطره افتاده است.

 

کودکان به دلیل نداشتن درک درستی از بیماری و تصویری مبهم از جهان پرمخاطرۀ بیرون، ترس‌های عمیق‌تری را تجربه می‌کنند، موضوعی که لازم است والدین بر آن اشراف داشته و شیوۀ مواجه اصولی را در این باره اتخاذ کنند.

باید‌ها و نباید‌های برخورد با کودکان در دوران کرونا

بسیاری از افرادی که در قرنطینه خانگی هستند، بر اثر این شرایط دچار استرس و فشار روانی می‌شوند، به ویژه کودکان که آسیب‌پذیرتر می‌باشند، زیرا که از یک سو فعالیت‌های لذت‌بخش آن‌ها همچون فعالیت‌های پیشین و حضور در پارک، بازی با دوستان، رفتن به مدرسه و مهدکودک محدودشده است و از سوی دیگر کودکان در بیان احساسات و نگرانی‌های ناشی از بحران مانند بزرگ‌سالان به راحتی نمی‌توانند از گفتار استفاده کنند.

 

کودکان در این مقطع براثر استرس، علایمی، چون گریه، پرخاشگری، لکنت زبان، شب‌ادراری، ناخن جویدن و اختلال خواب از خود نشان می‌دهند. والدین باید کودکان را به فعالیت‌های لذت‌بخش و موردعلاقه همچون فیلم دیدن، کتاب خواندن، آشپزی کردن، گوش دادن به موسیقی و انجام ورزش‌های سبک سرگرم تشویق کنند. همچنین به یکدیگر بیشتر صحبت کرده و به هم محبت کنند.

 

والدین باید به فرزندانشان اطمینان دهند که مراقبشان هستند، به حرف‌های آن‌ها گوش دهند و احساساتشان را درک کنند، ترس و نگرانی کودکان در مورد بیماری و بحران را به سخره نگرفته و به سؤالاتشان در این زمینه در حد درک کودک و به صورت خلاصه پاسخ داده، کودکان را در معرض اخبار و تصاویر ناخوشایند بحران قرار ندهند و از روش‌های گوناگون مانند قصه، شعر، بازی و به تعبیری نمایش جهت آموزش نکات بهداشتی استفاده کنند.

 

به وجود آمدن بحران و استرس می‌تواند ریتم احساسی حرکتی، کلامی و تنفسی کودکان را به هم ریخته و مختل کند؛ یعنی تحت‌فشار روانی فرد حالت‌های ناخوشایند ترس و غم (ریتم احساسی) تندی یا کندی حرکات (ریتم حرکتی) تندحرف زدن و لکنت (ریتم کلامی) تنفس سطحی و تند (ریتم تنفسی) را تجربه می‌کند.

 

در دوران خانه نشینی کودکان می‌توان با فعالیت‌هایی همچون نمایش خلاق، بداهه سازی و نمایش عروسکی استرس کودکان را کاهش داد و در حین بازی بسیاری از مهارت‌های زندگی و تربیتی را به آن ها آموخت.

 
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.