.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زمان و چگونگی توزیع واکسن آنفلوآنزا مشخص شد
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دو میلیون و پانصد هزار دوز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت‌های بهداشت سراسر کشور شده است گفت: تزریق رایگان واکسن از فردا برای گروه‌های حساس آغاز می‌شود.

فارس: محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در شبکه خبر اظهار داشت: ار فردا در مراکز بهداشت برای گروه‌های حساس از جمله زنان باردار، بیماران مزمن و صعب‌العلاج و کادر درمان تزریق واکسن آنفلوآنزا به صورت رایگان صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا در مدت زمان کوتاهی خاصیت خود را از دست خواهد داد گفت: در روزهای آتی و در فاز بعدی با توزیع واکسن در داروخانه‌ها افراد بالای ۶۵ سال، و کودکان بین شش ماه تا پنج سال می‌توانند واکسن دریافت کنند. هر عضو خانواده می‌تواند با مراجعه به داروخانه و با کارت ملی اعضای خانواده ۳ واکسن دریافت کند.

شانه‌ساز افزود: در فاز بعدی توزیع واکسن برای افراد عادی صورت می‌گیرد. در گام اول ۲.۵ میلیون دوز واکسن به خانه‌های بهداشت تحویل داده شده که تزریق آن رایگان است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برنامه ریزی برای واردات ۱۵ تا ۱۶ میلیون واکسن انجام شده است و به نظر می‌رسد این تعداد واکسن برای نیاز کشور کافی باشد به دلیل اینکه طی ماه‌های گذشته مردم یاد گرفته‌اند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند لذا پیش بینی می‌شود شیوع آنفلوآنزا کم باشد.

وی گفت: واکسنی که با ارز نیمایی تهیه شده با قیمت 42 تا 45 هزار تومان به دست نیازمندان خواهد رسید البته اولویت تزریق با افرادی است که در گروه خطر قرار دارند.

وی با اشاره به تولید واکن آنفلوآنزا در کشور گفت: شرکت تولید کننده تلاش کرد آزمایشات بالینی را در تابستان انجام دهد اما موفق به انجام این کار نشد و امیدواریم به زودی این واکسن نیز به بازار عرضه شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به پرسشی درباره میزان تزریق این واکسن گفت: هر فرد باید یک دوز از این واکسن را تزریق کند و این واکسن تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد.

وی با بیان اینکه در سامانه تیتک وضعیت توزیع واکسن رصد خواهد شد گفت: از این طریق امکان فروش واکسن در بازار آزاد یا قاچاق آن بسیار محدود خواهد شد. شناسای یکتای نصب شده روی واکسن کاملا مشخص می‌کند که واکسن از کدام مرحله توزیع به بازار آزاد وارد شده است و با این برنامه جزو معدود کشورهایی هستیم که امکان نظارت خانه به خانه دارو ها را خواهیم داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در آینده اقدامات موثرتری در زمینه رصد داروها انجام می‌شود گفت: وقتی بیمار شناسایی شود و داروی مورد نیاز بیمار شناسایی شود توزیع دارو در نزدیکترین داروخانه انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست بیمار از اقصی نقاط استان‌ها برای دریافت دارو به داروخانه خاصی مراجعه کنند با این برنامه از نظر اقتصادی به بهره‌وری بیشتری خواهیم رسید و در وقت بیمار نیز صرفه‌جویی می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.