.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عکس‌های کمتر دیده شده از علی پروین به مناسبت تولدش
پنجمین روز از مهر ماه سالروز تولد یکی از اسطور‌های فوتبال ایران است.

شمال نیوز: امروز فضای مجازی از جمله اینستاگرام پر شده از تبریک به این بازیکن برجسته فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس و جمعی از بازیکنان پیشکسوت فوتبال ایران این روز را به پروین تبریک گفته اند. در همین رابطه هم علی پروین با انتشار این تبریک‌ها در استوری اینستا گرامش پاسخ محبت آن‌ها را داده است. علی پروین کاپیتان سابق تیم‌های ملی و پرسپولیس متولد ۵ مهر ۱۳۲۵ در تهران است علی پروین فوتبال را از مقطع جوانان و با تیم کیان شروع کرد. مربی پروین در این تیم منصور امیر آصفی بود. در سال ۴۶ از سوی رایکوف به تیم ملی جوانان دعوت شد و تا پایان دوران حرفه‌ای خود همیشه یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود.

به گزارش همشهری آنلاین، پروین پس از تیم کیان فوتبال را در تیم پیکان ادامه داد، اما با انحلال این تیم دوران بازیگری پروین در پرسپولیس تیمی که خانه او به شمار می‌رود شروع شد.

خود او در مورد پیوستن به پرسپولیس می‌گوید: یک روز درخانه نشسته بودیم که همایون بهزادی و دکتربرومند به سراغم آمدند و به خاطر آن‌ها با پرسپولیس قرارداد امضا کردم.

پروین در بازی‌های جام‌جهانی ۱۹۷۸ کاپیتان تیم ملی ایران بود.

خود او، اما بهترین بازی عمر حرفه‌ای فوتبال خود را بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ می‌داند: بهترین بازی عمرم با استرالیا در پیکار‌های مقدماتی جام جهانی‌۱۹۷۸ بود که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و بازی، با پاس گل من (۱ بر صفر) به سود ایران تمام شد.

آخرین حضور رسمی پروین در میادین فوتبال به بازی پرسپولیس و دارایی به تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۳۶۶ بازمی‌گردد.

او در شهریور سال ۱۳۹۰ به عضویت هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درآمد و همان سال از سوی رویانیان؛ مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیر تیم منصوب شد.

علی پروین پیشکسوت فوتبال ایران که سابقه کاپیتانی پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) در مراسمی ویژه که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای وی ترتیب داده بود، از علی پروین تقدیر و تندیس ویژه به او اهدا شد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.