.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزارش شمال نیوز از شرایط بغرنج مردم برای ثبت‌نام در مدارس همزمان با موج دوم کرونا؛
آقای مدیرکل ؛ ماه عسل تمام شد ! / پاسخگوی آشفته بازار ثبت نام در مدارس مازندران باشید
باید به آقای سعدی پور متذکر شویم که اکنون با گذشت چند ماه از پذیرش مسئولیت ، باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد . حالا دیگر مشکلات ثبت نام که این روزها خانواده ها را به شدت آزار می دهد ، محصول عملکرد اوست و نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد .
آقای مدیرکل ؛ ماه عسل تمام شد ! / پاسخگوی آشفته بازار ثبت نام در مدارس مازندران باشید

شمال نیوز: هرساله در فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس مقاطع مختلف، اشکالات و اختلالاتی ایجاد می‌شد و آموزش و پرورش نیز ضمن تسهیل قوانین و اعمال مکانیسم‌های نظارتی تلاش داشت این مشکلات در کوتاه زمانی رفع و حل شود و اگر اولیاء شکایتی داشتند نیز سامانه رسیدگی به شکایات در یک تا سه روز به این شکایات رسیدگی می‌کرد اما امسال یک تفاوت بنیادین با سنوات قبل دارد و گویا علیرضا سعدی‌پور و همکارانش متوجه اهمیت این تفاوت نیستند؛ «شیوع کرونا»!

 

در این شرایط خاص که کرونا طی چندماه اخیر سلامت جسم و روان و همچنین درآمد مردم را نشانه رفت توقع می‌رود اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران، همان‌گونه که کلاس‌ها و حتی برنامه‌های فرهنگی - تربیتی را از شکل واقعی به فاز مجازی برد،  نام‌نویسی را نیز از حالت تمام‌سنتی به شکل و شیوه‌ای سازگار با شرایط کرونا تغییر می‌داد امری که علیرضا سعدی‌پور تا این لحظه در عمل توجهی به آن نداشت و نتیجه این شد که در بسیاری از مدارس، شاهد صف طولانی از خانواده‌ها هستیم که بدون رعایت فاصله و متراکم ، پشت در ورودی به صف ایستاده‌اند تا ثبت‌نام فرزندان خود را انجام دهند.

 

با توجه به این‌که برابر گزارش‌های رسمی، ویروس منحوس کرونا در موج دوم، وحشی‌تر ظاهر شده و نوجوانان و کودکان را نیز مورد تهدید قرار داده و خطرناک‌تر از همه، در مدت زمان کمتری جان می‌ستاند، توقع داشتیم آموزش و پرورش مازندران، در فرایند ثبت‌نام نیز تغییرانی اعمال می‌کرد تا نیاز به حضور دانش‌آموزان و اولیاء به حداقل کاهش می‌یافت اما جای تأسف است که شیوه و مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان به‌ویژه برای دو مقطع متوسطه اول و دوم که بیشترین دانش‌آموزان را در خود جای دارد، هیچ تفاوتی نسبت به سال‌های قبل نکرده است.

 

همین لحظه که این گزارش نوشته می‌شود و در شرایط کرونا، بسیاری از مدارس مطابق سنوات قبل در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تنها دوشنبه و چهارشنبه باز و پذیرای دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای ثبت‌نام هستند و همین موضوع موجب مراجعه جمع عظیمی از خانواده‌ها به مدرسه می‌شود و فاصله اجتماعی نیز زیرپا گذاشته می‌شود در حالی‌که مدیریت آموزش و پرورش استان می‌توانست به دلیل شرایط خاص، از عوامل مدرسه بخواهد از شنبه تا چهارشنبه روزانه به مدت 4 ساعت از 8 تا 12 صبح در مدرسه حاضر باشند و به ثبت‌نام اقدام کنند تا از تجمع مراجعه‌کنندگان جلوگیری شود.     

 

افزون برآن و در شرایطی که طیف گسترده‌ای از مردم به علت کرونا، بخشی از درآمد و یا حتی شغل خود را از دست داده‌اند و با مشکلات متعدد و تنش‌های بسیاری دست به گریبان هستند و نوع‌دوستی و تدبیر ایجاب می‌کند موانع از سر راهشان برداشته شود و فرایند ثبت‌نام فرزندان‌شان تسهیل و تسریع گردد، متأسفانه شاهد قوانین سخت‌گیرانه و حتی غیرقانونی مانند اعمال شرط معدل، امتناع از نام‌نویسی دانش‌آموزان داخل محدوده با بهانه‌هایی چون تکمیل ظرفیت یا پرداخت شهریه هستیم که آه از نهاد خانواده‌ها برآورده است.

 

در مراجعه حضوری خبرنگار ما به  یکی از هنرستان های آموزش و پرورش ساری، مشاهده کردیم خانواده‌ها به‌همراه فرزندان نوجوان خود در حیاط و یا ورودی سالن اصلی تجمع کردند و یکی از عوامل مدرسه درِ ورودی بخش اداری را بر آنان بسته بود، تجمعی که در تعارض آشکار با پروتکل‌های مورد تأکید وزارت بهداشت و خطری بالقوه و مایه گسترش کرونا است، امری که با اعمال یک برنامه هوشمندانه، می‌توانست مدیریت شود. درخواست ما برای مصاحبه با مدیر این هنرستان نیز بی‌پاسخ ماند.    

 

در هنرستانی دیگر نیز یکی از اولیاء گلایه‌مند بود که برای فرزندم که اولویت الف دارد شرط معدل گذاشتند و خبرنگار ما شخصاً به این هنرستان رفت و یکی از عوامل مدرسه با تأکید گفت: ثبت‌نام در تمام رشته‌ها به شرط معدل 17 انجام می‌شود. تعیین چنین شرطی کاملاً غیرقانونی است چون دانش‌آموز با معدل پایین، اگر در مدرسه دولتی نام‌نویسی نکند، باید به سمت مدرسه غیرانتفاعی برود؟ اما اگر خانواده شرایط مالی لازم را نداشتند تکلیف چیست؟ ترک تحصیل کند؟!

 

یکی دیگر از اولیا گفت که مدرسه 29 آبان از ثبت‌نام فرزندش به این دلیل که ظرفیت رشته ریاضی تکمیل شد خودداری کرد درحالی‌که هم اولویت الف دارد و هم در داخل محدوده زندگی می‌کند.

 

 این پدر دانش‌آموز مدعی بود دبیرستان 29 آبان برخی از دانش‌آموزان را  از خارج از محدوده قانونی گرفته در حالی‌که خودشان شعار می‌دهند «بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است» و توصیه می‌کنند خانواده‌ها به نزدیک‌ترین مدرسه محل زندگی خود بروند و ما امیدواریم مدیران آموزش و پرورش  ضمن بررسی دقیق به این ابهامات پاسخی روشن دهد.

 

البته مشکلات محدود و منحصر به مدارس مرکز استان نیست و از شهرهای مختلف استان اخبار خوشایندی در این خصوص به گوش نمی رسد .

 

در  شهرستان قائم‌شهر نیز  ولی دانش‌آموزی به خبرنگار ما گفت: فرزندم کلاس نهم را با معدل بالا قبول شد اما منتظر نتیجه آزمون نمونه دولتی بودیم که قبول نشد و روز چهارشنبه پرونده پسرم را از مدرسه راهنمایی –متوسطه اول- گرفتم و به مدرسه متوسطه دوم برای ثبت‌نام رفتم که نزدیک منزل ما است که  مدیر مدرسه به من می‌گوید ظرفیت پر شد و شما باید به جای دیگری بروید، من گفتم: جناب مدیر! منزل من چهار قدم آن‌سوتر از مدرسه شما است، من فرزندم را کجا ببرم و در نهایت اسم مرا موقتاً نوشتند و گفتند به شما اطلاع می‌دهیم!  من ناراحت شدم و گفتم: آقای مدیر شما باید پسرم را ثبت‌نام کنید یعنی چه که بعداً خبر می‌دهید اما توجهی نکردند.

پایان سخن ما خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش است و ذکر این نکته را یادآور می‌شویم که برخی مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت مازندران ازجمله مدارس فرسوده، کمبود تجهیزات در هنرستان‌ها و همچنین ساماندهی نیروی انسانی تابعی از مشکلات کلان کشور و سیاست‌گذاری‌های نادرست مدیران وزارت‌خانه طی سنوات اخیر بوده و نوک پیکان حمله را به سمت مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گرفتن نه جوانمردانه است و نه سودی به‌دنبال دارد و حتی به فرض محال با عزل مدیرکل و آمدن نیروی جدید نیز نمی‌توان امید به حل این مشکلات در کوتاه زمان داشت، اما این‌که ما از مدیرکل آموزش و پرورش توقع داریم از اتاق خود بیرون بیاید و سری به چند حوزه ثبت‌نام بزند توقع زیادی است؟ این‌که وی که در تمام گزارش‌های خود درخصوص کرونا هشدار داد و تأکید کرد: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و حتی مسابقات علمی را به دلایل شرایط خاص و برای حفظ سلامت جامعه هدف، به فاز مجازی و غیرحضوری سوق داد نمی‌توانست درخصوص ثبت‌نام نیز تدبیری کند و از تجمیع و تجمع اولیای خسته و نوجوانان آسیب‌پدیر در حیاط مدارس ممانعت به‌عمل بیاورد؟!

 

باید به آقای سعدی پور متذکر شویم که اکنون با گذشت چند ماه از پذیرش مسئولیت ، باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد . حالا دیگر مشکلات ثبت نام که این روزها خانواده ها را به شدت آزار می دهد ، محصول عملکرد اوست و نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد .

 

به نظر می رسد دوره آغازین و « ماه عسل » مدیریت علیرضا سعدی پور پایان یافت و او باید پاسخگوی آشفته بازار ثبت نام در مدارس مازندران باشد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرهنگی 5 مرداد 1399
سعدی پور خیلی ضعیف است و توان اداره مجموعه بزرگ و وسیعی مثل آموزش و پرورش مازندران را ندارد . از اول هم انتخابش اشتباه بود . با گذر زمان خیلی چیزها برای شما روشن می شود
سید 5 مرداد 1399
چشم شمال نیوز روشن .اونوقتی که ازش حمایت می کردی باید فکر اینجا بودید . سعدی پور در حد رئیس یک اداره شهرستان است نه مدیرکلی
امیر 5 مرداد 1399
علی برکت ا............
معلم 5 مرداد 1399
جای تاسف داره که با آمدن سعدی پور حرکتی در اداره کل صورت نگرفت که تغییر و تحول را نشون بده . اگر قرار بود با این وضیت باشه که قاسمی و نیکزاد بودنو . چه لزومی به تغییر مدیریت بود ؟
محروم 5 مرداد 1399
البته شمال نیوز به نکته خوبی اشاره کرد ولی همین نکته دلیل بر ضعف مدیریت نیست تمامی ایتم های مدیریت مد نظر قرار گیرد..زود قضاوت نکنیم شیوه مدیریت همه دستگاه همین است..خدا به دادمان برسد
نا شناس 5 مرداد 1399
جناب سعدی پور باید سریعا مدیران اداراتی که همکاران، اولیا از آنها ناراضی هستند را کنار بگذارد و افراد توانمند را جایگزین نماید.
بعضی از این روسای ادارات در حد یک مدرسه نیستند
فرهنگی 5 مرداد 1399
چه جالب
یعنی سالهی گذشته اشلا مشکلات ثبت نام وجود نداشت
بلافاصله بعد از متن چند نفر اماده بودن که نظر بدهند
برادران اگه شما معلم هستید درست قضاوت کنید این مشکل ثبت نام هر ساله گریبانگیر اموزش و پرورش هست در تمام کشور دلایل هم کاملا روشن هست میل خانواده ها به سمت ثبت نام در رشته تجربی و ریاضی همه ساله مشکلاتی را ایجاد می کند
این ربطی به مدیریت این اقا ندارد
حالا شما بهانه نداشتید یه بحث دیگری هست بنویسید
می گویند آدم خفته را می شود بیدار کرد اما ادمی که خودش را به خواب زد را نمی شود بیدار کرد
ناشناس 5 مرداد 1399
نه بچه محل اقای سعدی پور هستم ونه فامیلش ،ولی از همه کسانیکه کامنت های بالا رو نوشتن امیدوارم بدون غرض ورزی باشه . باورکنید خدارو شکر داره خوب کار میکنه . شمال نیوز هم کمی در درج مطالبی که از این و اون میشنوه تامل کنه
اکبری 5 مرداد 1399
شما به عنوان نگارنده هیچ اطلاعی از شرایط ثبت نام و روال آن را ندارید فقط به یک نکته اشاره می کنم که خانواده منتظر نمونه دولتی باشد و مدرسه دانش آموز دیگر را ثبت نام نکند !
والد 5 مرداد 1399
به غیر از موارد بالا، دلیل افزایش 30 درصدی هزینه های مدارس غیر انتفاعی چیست؟
با کدام دلیل و توجیه وقتی مطمئن هستیم که کلاس ها در استان مجازی خواهد بود مدارس باید 30 درصد افزایش شهریه هم بدهند. مدارس بیش از 33 درصد شهریه را هم اکنون طلب می کند و اصرار دارند تا برای بقیه شهریه هم اکنون چک بگیرند.
وقتی که در شرایط هزینه های جاری آب، برق، گاز، تلفن، نظافت، نگهداری تاسیسات، و ... همگی کاهش چشمگیر می یابدچرا باید شهریه ها 30 درصد افزایش یابد.
مگر تورم 30 درصد است؟
مگر حقوق 30 درصد افزایش یافته است؟
سال قبل هم مدارس با اینکه مجازی بودند و خیلی از کلاس ها تشکیل نشد ولی همه شهریه از جمله هزینه آزمایشگاه ها و فوق برنامه ها را از خانواده ها گرفتند و خانواده ها هم هرچه تلاش کردند نتیجه نگرفتند؟
بازرسین آموزش و پرورش برای چه کاری حقوقو می گیرند؟
چرا به مدارس تذکر ندادند و پول خانواده ها را عودت ندادند.
این گونه شهریه گرفتن ها و باز پس ندادن حقوق مردم حلال نیست.
شهروند 5 مرداد 1399
حالا تمام سازمان های مازندران پروتکل های بهداشتی رو رعایت می کنند فقط مونده آموزش و پرورش!!! کلا همیشه نقاط ضعف دیده میشود.به علت اینکه مغز ما به نظم عادت کرده..شما دانایانی که پیشنهاد میدید صف طولانی برای ثبت نام زیاده..راهکار ارائه دهید ‌ادعای دانایی کردن عین نادانی است.
پاسخ ها به این نظر
فرهنگی 6 مرداد 1399
سلام
در مورد مدارس غیر انتفایی اگه کسی خلاف قانون اعمال کرد بایدباید رسما شکایت بنویسید به بازرسی استان حتما پیگیر می شوند اینو موافقم که مدارس غیر انتفاعی زیاد می گیرند
بنده خدا 5 مرداد 1399
الان اکثر ادارات دولتی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند ولی نقصی که در همه ادارات بصورت مشترک وجود دارد ضعف مدیریت و سو استفاده برخی مدیران می باشد.ولی چیزی که حایز اهمیت است نحوه انعکاس موارد توسط شمال نیوزه.اکه با مدیری کج بیفته بخش اظهار نظر فعال میشه در غیر اینصورت ..... والله اعلم
یکی از والدین 5 مرداد 1399
سلام برای بررسی وضعیت ثبت نام مدارس شما وضعیت مدرسه 29 آبان ساری رو بررسی کنید تا متوچه شوید چه داستانیه .............‌
فرهنگی 5 مرداد 1399
یک حرکت خوب اقای سعدی پور جمع کرذن بساط مشاورانی بود که در دوره نیکزاد در اداره کل برای خودشون حکومتی راه انداخته بودند. امثال ..... و.. نون به نرخ روز خورهایی پر از عقده های سیاسی و اقتصادی که در اموزش و پرورش رو کردند. انگار هیچکس در اموزش و پرورش دغدعه اموزش و پرورش نداره و فقط دنبال سیاسی بازی هستن .
محمد 5 مرداد 1399
اقای سعدی پور مدیری توانمند و اخلاق مدار است
لطفا در نوشته ها و نظرات کمی منصفانه بنگارید
قاسمی سوادکوه 5 مرداد 1399
با سلام مدیر کل جدید از جنس تعلیم وتربیت می باشد وهمه ما باید کمک کنیم تا بعد از دها سال فردی لایق که می نواند به اصلاح بدنه آموزش وپروش کمک کند از اظهار نظر حزبی وغیر کارشناسی پرهیز کنیم ایشان انسان لایق وبا برنامه می باشد
نا شناس 5 مرداد 1399
سلام،وقتی مدیران آموزش وپرورش براساس سیاست های غلط ونادرست بالاستی ها انتخاب شوندانتظاربیشترازاین نبایدداشته باشیم ،وجودمدیران نالایق ،نتایجیش افزودن گرفتاریهای مردم ومشکلات دانش آموزان درثبت نام وسایرامورات مدرسه.ان شاءالله ،خداعاقبت این مردم خیرگرداندوگرنه ازاین مسئولان نالایق کاری ساخته نیست جزافزودن مشکلات.
سید ساری 6 مرداد 1399
با سلام بنده بعنوان روابط عمومی اسبق اداره کل، جناب سعدی پور رو فردی از جنس تعلیم و تربیت میدانم بخاطر روند ثبت نامی که سالهاست با مشکل روبه روست نباید دست به تخریب ایشان زد ،ایشان فردی دلسوز که دغدغه رفع مشکلات مردم و خانواده ها را دارد
اقای شمال نیوز دقت کنید لطفا
نا شناس 6 مرداد 1399
وضع مدارس دربابلسر برای ثبت نام خیلی افتضاح است مرده شور رئیس آموزش وپرورش بابلسر راببرند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.