.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کوتاه اما حیاتی !

گزارش‌ویژه از آغاز عملیات عمرانی  پروژه  « پل تا پل» در ضلع جنوب‌شرق شهر ساری پس از یک دهه وقفه؛

 

شمال نیوز / اشاره: بین راه و محورهای مواصلاتی با  رونق صنعت، کشاورزی، گردشگری و در یک کلمه «توسعه پایدار»، ارتباطی تنگاتنگ وجود دارد تا جایی‌که برخی صاحب‌نظران از راه‌های دسترسی و محورهای مواصلاتی به‌ویژه در استانی چون مازندران با عنوان مقدمه  استراتژیک توسعه یاد می‌کنند.

 

http://www.shomalnews.com/photo/15932334995304116.jpg

 

مدیریت شهری  مرکز استان مازندران در سالیان اخیر گام‌های ارزشمندی در این بخش برداشت و دستاوردهای بزرگی داشت  اما  کاستی‌هایی نیز وجود دارد و یکی از طرح‌های کوتاه اما بسیار حیاتی که مشمول گذشت زمان زیادی شد و ضرورت دارد تکمیل شود، پروژه « پل تا پل» است.

 

http://www.shomalnews.com/photo/159323349974062505.jpg

 

اهمیت ویژه این پروژه در این جاست که پل کابلی شهید رنجبر که نقطه پایان کمربندی جنوبی است را به پل سردار نوری واقع در ورودی ذغال‌چال پیوند می‌دهد و باتوجه به موقعیت جغرافیایی که دارد می‌تواند بخشی از بار ترافیک مسیر شرق(نکا و بهشهر) به جنوب(کیاسر و سمنان) و حتی مسیر مرکز و غرب استان (قائم‌شهر) را در خود هضم کند و به این ترتیب ترافیک مسیر پل تجن و همچنین بلوار امام رضا(ع)  را کاهش دهد و همچنین از ورود خودروهای سنگین به خیابان سلمان فارسی که تهدیدی برای جان شهروندان هستند را به حداقل برساند.

 

http://www.shomalnews.com/photo/159323349957877543.jpg

 

همچنین با توجه به اینکه فاز دوم بوستان ملل نیز در مجاورت  پل کابلی شهید رنجبر قرار دارد، اجرای پروژه «پل تا پل» می‌تواند موجبات جذب بیشتر مسافران و  رونق گردشگری را در ساری  فراهم سازد.
 این پروژه  به طول دو هزار و ششصد متر و به عرض 26 متر با دو باند رفت و برگشت 10 متری با دو و نیم متر فضای سبز میانه، دو متر مسیر کندرو و دو و نیم متر  پیاده‌رو طراحی شد و در دست اجرا است اما بنا به دلایل عمدتاً مالی و همچنین مشکلات و دردسرهای ناشی از تملّک و آزادسازی، از اولویت مدیریت شهری  خارج شده بود تا جایی‌که طی حدود 9 سال اخیر به حال خود رها  بود.

 

http://www.shomalnews.com/photo/159323349989539567.jpg


سرانجام با پیگیری شهردار ساری این پروژه مهم و محوری،  از پیمانکار قبلی خلع ید شد و  پس از یک دهه وقفه، از دی و بهمن ماه 98 مجدداً کلید خورد و با استفاده از توان و امکانات داخلی شهرداری و توسط سازمان عمران شهرداری ساری  در حال اجرا است.

 

http://www.shomalnews.com/photo/15932334998464218.jpg

 

 معاون عمرانی شهردار مرکز استان مازندران در بازدید خبرنگاران از پروژه « پل تا پل» گفت: این پروژه  سال‌های متمادی متوقف بود و با پیگیری شهردار فعلی از دی ماه سال ۹۸ به شکل جدی با استفاده از ظرفیت سازمان عمران شهرداری ساری دوباره شروع به کار کرد.

 

کریمی افزود:  برآورد اولیه برای احداث این پروژه ۲۵ میلیارد تومان بود،  اما  با هزینه‌های پیمانکار و هزینه‌ تملک و آزادسازی، بالغ بر  ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد شد.

 

وی  با بیان این که مشکل اصلی پروژه، تملکات و تاسیسات زیربنایی از قبیل آب، برق و گاز است که در مسیر راه قرار دارد‌، گفت: حدود ۶۰ درصد تملکات انجام و مسیر آزادسازی شد و بقیه نیز در دست اقدام  است.

 

http://www.shomalnews.com/photo/159323349982942859.jpg

 

این مسئول با اشاره به اینکه بخشی از مسیر در گذشته با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان آزاد شده بود، افزود: تخمین می‌زنیم تملّک مسیر باقی‌مانده برای آزادسازی نیازمند ۷۲ میلیارد تومان اعتبار است.

 

معاون عمرانی شهردار ساری گفت: درخصوص منابع نیز کمبود داریم اما مدیریت شهری با جدیت به دنبال تأمین منابع است و پیمانکار نیز در دو شیفت مشغول کار است تا  ان‌شاء الله در 22 بهمن افتتاح شود.

 

گزارش : محمدباقر محسنی

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.