.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشاء برنج در در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های بابلسر
مدیر جهاد کشاورزی بابلسر از آغاز نشاء برنج در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی بابلسر، گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا، شالیکاران بابلسری با استفاده از آموزش‌ها و مطالب ارائه شده در صدا و سیما، فضای مجازی و نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه ترویج، کشت برنج را به موقع آغاز کردند به طوری که تاکنون در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان عملیات نشاکاری انجام شد.

او با اشاره به اینکه سطح شالیزار‌های شهرستان ۱۴ هزار و ۳۶۳ هکتار است، افزود: تاکنون ۴ هزار و ۱۲۰ هکتار از این سطح، آب تخت و آماده نشاکاری شده و ۴۹۷ هکتار از این اراضی نیز زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

او با تاکید بر کشت مکانیزه برنج، گفت: با توجه به شیوع کرونا، اولویت قراردادن کشت مکانیزه برنج می‌تواند موجب کاهش هزینه تولید، افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار، خروج هر چه سریع‌تر کشاورزان از مزرعه و حفظ سلامت آنان شود.

رحمانی افزود: در صورت نشاء دستی توصیه می‌شود امسال کشاورزان تا حد امکان کار‌های مزرعه را بصورت خانوادگی و یا با استفاده از افراد همان روستا انجام دهند و در صورت بکارگیری کارگران از دیگر روستا‌ها، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی (حداقل یک و نیم متر) رعایت شود.

او گفت: کارگران سعی کنند در هنگام نشاکاری از دستکش استفاده نمایند و دست هایشان را به صورت و مخاطات نزنند و پس از نشاکاری دست و صورتشان را خوب شست و شو دهند.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر افزود: در حال حاضر ۱۱ بانک نشاء در شهرستان فعال است که پیش بینی می‌شود با به کارگیری ۱۳۵ دستگاه نشاکار برنج، درسطح چهار هزار هکتار از شالیزار‌های بابلسر کشت مکانیزه برنج انجام شود./ باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.044 seconds.