.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمترین ضریب تلفات طیور کشور در مازندران
شمال نیوز: مازندران با ۳.۷ تلفات، کمترین ضریب تلفات طیور را در کشور دارد.

به گزارش شمال نیوز، علیرضا عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد جهش تولید محصولات کشاورزی استان با اشاره به وضعیت مناسب استان در زمینه تولیدات دامی گفت: مازندران با ۳.۷ تلفات، کمترین ضریب تلفات طیور را در کشور را دارا است در حالیکه این ضریب در کشور ۹ است

وی با بیان اینکه  مازندران با ۴.۵ دوره پرورش، تقریبا در تمام طول سال تولید دارد،افزود: در مازندران ۱۲۰۰ واحد تولیدی نیاز به بازسازی و اصلاح ساختار دارند که ما فقط توانستیم ۳۰۰ واحد را انجام دهیم و نیاز به اعتبار برای باقی آن‌ها داریم.

عطایی نژاد همچنین اصلاح نژاد در دام‌ها را یکی از راه‌های افزایش تولید در این زمینه دانست و گفت: در بخش دام‌های سنگین اصلاح نژاد و کار‌های خوبی انجام شده، اما در بخش دام‌های سبک کمتر به این موضوع رسیدگی شد. با این حال کار‌های مطالعاتی انجام شده و ۶ پروژه در این زمینه در نظر گرفتیم و به عنوان پایلوت در شهرستان جویبار در حال انجام است.

وی همچنین از مشکل تامین نهاده‌های دامی برای تولید کنندگان استان اشاره کرد و افزود: نهاده‌ها تامین می‌شود، اما به موقع نیست. سویا و ذرت در بندر‌ها هستند، اما به دست مرغداران و دامداران نمی‌رسد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.277 seconds.