.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت دستگاه تنفس مصنوعی توسط پارک علم و فناوری مازندران
رییس پارک علم و فناوری مازندران از ساخت بومی دستگاه تنفس مصنوعی ونتیلاتور توسط فناوران پارک علم و فناوری مازندران خبر داد.
ساخت دستگاه تنفس مصنوعی توسط پارک علم و فناوری مازندران

ایرنا: دکتر علی معتمدزادگان خبرنگاران گفت: دستگاه تنفس مصنوعی موسوم به "ونتیلاتور" دستگاهی است که هوای قابل تنفس را به داخل ریه فرستاده و سپس دی اکسید کربن را از ریه ها خارج می کند.

 

وی ضرورت تولید این دستگاه را برای استفاده در شرایط قرنطینه خانگی بیماران مشکوک به ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: این محصول عملیات ونتیلاسیون را برای بیمارانی که شرایط حاد تنفسی ندارند در طولانی مدت انجام می دهد. این دستگاه به دلیل ابعاد کوچک، وزن سبک و آسانی عملکرد در منزل، آمبولانس و بخشهای ویژه با درجه اهمیت کم قابل استفاده می باشد.  

 

رییس پارک علم و فناوری مازندران اضافه کرد :این دستگاه اکسیژن و هوای فشرده شده را به میزان مورد نیاز برای بدن با هم ترکیب کرده، سپس آن را گرم و مرطوب نموده و توسط تیوبهای مخصوصی تحت عنوان مدار تنفسی به بیمار تحویل میدهد .

 

معتمدزدگان ادامه داد: انتخاب ونتیلاتور بستگی به شدت روند بیماری، طول مدت حمایت تهویه‌ای، سطح هوشیاری بیمار، امکانات بیمارستان و ... دارد . ازطرفی کمبود تعداد این دستگاه در شرایطی که بیماران بیشتری به آن نیاز داشته باشند، میتواند موجب مرگ افراد شود. 

 

معتمدزادگان به صرفه اقتصادی این دستگاه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شده در پارک علم و فناوری در سطح های مختلف است اما به طور میانگین این دستگاه ها حدود ۱۰ درصد قیمت مشابه خارجی خود هستند و از این لحاظ بسیار مقرون به صرفه خواهند بود. 

 

 وی همچنین بیان کرد:  یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که مراکز درمان در برابر تجهیز این دستگاه دارند، قیمت بالا و عدم بومی بودن تولید اغلب این دستگاه ها می باشد. 

 

شعیب نادعلی زاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان تراشه پردازان جهان سازنده این دستگاه افزود: در بیماری کووید- ۱۹ ریه فرد بیشتر از سایر اعضا درگیر بیماری میشود. بنابراین نمی تواند تبادل اکسیژن را به راحتی انجام دهد و اگر دستگاه ونتیلاتور به موقع برای جبران کم کاری ریه به بیمار کمک نکند، منجر به فوت بیمار و یا مشکلات حاد ریوی حتی پس از بهبود میگردد. این دستگاه حاصل تلاش شبانه روزی و حرکت جهادی شرکت دانش بنیان تراشه پردازان جهان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران  بوده و برای کمک به بهبود بیماران کرونایی و شرایط فعلی کشور عزیزمان ایران ساخته شده است.

 

وی اظهار داشت: از جمله مزیت های این دستگاه ساخت با هزینه ای بسیار پائین تر  نسبت به نمونه های مشابه داخلی و خارجی، قابلیت حمل و جابجایی راحت، انعطاف پذیری بالا، کاربری آسان و قابلیت آموزش سریع به اپراتور، قابلیت تعویض مخزن هوا، قابلیت تصفیه ی هوا و مرطوب سازی، قابلیت اتصال به کامپیوتر برای مانیتورینگ و ثبت اطلاعات، قابلیت تنطیم سرعت نوسانات ورودی هوا می باشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تراشه پردازان جهان افزود:  دستگاه ونتیلاتور تولید شده در شرکت تراشه پردازان جهان با قابلیت کارکرد به مدت ۳ ساعت با باتری، داخلی علاوه بر تغذیه خارجی، قابلیت استفاده به صورت غیرتهاجمی تنفس دهی با ماسک می باشد.

نادعلی زاده خاطر نشان کرد: این دستگاه قابلیت استفاده برای نوزادان، اطفال و بزرگسالان،   تنطیم میزان حجم هوا (دم و بازدم) توسط ولوم تعبیه شده بر روی دستگاه و تولید انبوه در زمان کم را دارا می باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.