.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احداث بزرگ‌ترين مركز رصدخانه شمال كشور در رشت
احداث بزرگ‌ترين مركز رصدخانه شمال كشور در رشت

رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر رشت گفت: امسال كلنگ احداث نخستين رصدخانه گيلان و بزرگ‌ترين مركز آن در شمال كشور در رشت بر زمين زده مي‌شود.

به گزارش فارس محمدحسن عاقل‌منش در جريان مراسم اختتاميه جشنواره شعر محلات رشت گفت: در مسائل فرهنگي دو مديريت در كشور حاكم است كه يكي از آن در زمينه مديريت فرهنگي از اعتبارات دولتي استفاده مي‌كند.
وي ادامه داد: سازمان‌هاي زيادي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند كه پرداختن به آنها مقوله جدي است و بايد در مباحث تخصصي در باره اين مسئله كه فعاليت آنها به چه صورتي است، سخن گفته شود.
عاقل‌منش تصريح كرد: مديريت جديدي كه در چند سال اخير پا به عرصه فرهنگي گذاشته و در زمينه مديريت فرهنگي در محور شهر و شهروندي فعاليت مي‌كند، شهرداري است.
وي اظهار داشت: شهرداري از عوارضي كه از مردم دريافت مي‌كند شكل گرفت و فعاليت‌هاي خود را از اين طريق به شهروندان ارائه مي‌دهد.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر رشت گفت: شهرداري و شوراي شهر رشت در چند سال گذشته تلاش‌هاي زيادي را در اين زمينه انجام داد و موفق شد كه سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري را تاسيس كند.
عاقل‌منش از اختصاص يك ميليارد تومان اعتبار براي سازمان فرهنگي ـ ورزشي خبر داد و افزود: اين سازمان از ابتداي سال 88 فعاليت خود را به صورت جدي آغاز كرد.
وي با بيان اينكه انتظار شورا از سازمان فرهنگي ـ ورزشي شهرداري رشت بسترسازي فرهنگي و ورزشي در حوزه شهري و شهروندي است، اضافه كرد: بدون همكاري شهروندان و اهالي فرهنگ و ادب اين فعاليت امكان‌پذير نخواهد بود.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر رشت اظهار داشت: اين سازمان بايد فضاي لازم را براي تشكيل انجمن‌هاي ادبي، نمايشي و ... فراهم كرده و با توجه به مسائلي كه در شهر مي‌گذرد براي هر حوزه برنامه تعريف كند.
وي با اشاره به اينكه زمينه براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي در اختيار سازمان مذكور نيست، تصريح كرد: بستر و فضاي متعددي براي انجام فعاليت‌هاي ورزشي فراهم است.
عاقل‌منش با اشاره به اينكه در زمينه ايجاد فضاي فرهنگي در ابتداي راه هستيم، افزود: ايجاد سالن بزرگ براي اجتماعات فرهنگي، هنري و ادبي براي اين سازمان بسيار ضروري است.
وي ادامه داد: اين سازمان به آرامي فعاليت خود را آغاز كرده و با توجه به رشد تكنولوژي و فنآوري مي‌تواند از طريق اينترنت ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي را از جمله شب شعر به صورت مجازي از طريق اتصال شهروندان از منزل به اينترنت فراهم كند.
عاقل‌منش با اشاره به احداث كمپينگ، پارك و مجموعه فرهنگي عينك اظهار داشت: امسال كلنگ احداث نخستين رصدخانه گيلان كه بزرگ‌ترين مركز رصدخانه در شمال كشور است، به زمين زده مي‌شود.
وي به ايجاد ساختمان جديد شهرداري رشت در ميدان گيل اشاره كرد و اظهار داشت: اين ساختمان در زميني به مساحت پنج هكتار در دست ساخت بوده كه در آن امكانات فرهنگي نيز در نظر گرفته شده است و ساختمان فعلي شهرداري نيز به موزه بلديه رشت تبديل مي‌شود.
عاقل‌منش از نويسندگان، شاعران و پيشكسوتان عرصه قلم خواست همچون اشعاري كه در وصف ميرزا كوچك سروده شده، اشعاري نيز در وصف مفاخر، جاذبه‌هاي ديدني و شخصيت‌هاي ارزشمند گيلان و شهر رشت بسرايند.
وي افزود: اهالي شعر و هنر مي‌توانند آواي دلنشين گيلكي را درباره محلات قديمي شهر بنويسند تا به تدريج اين فرهنگ گسترش يابد.
عاقل‌منش خاطرنشان كرد: مي‌توانيم در قالب شعر محلات به سمتي پيش رويم كه چيزهاي با ارزش در قالب آثار هنري ثبت و ضبط شده به ديگران منتقل شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.