.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حضور ۱۰ منتخب «جدید» مازندران در مجلس یازدهم/دو نماینده مجلس هشتم و نهم در میان منتخبان
بررسی سوابق نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم حاکی از آن است که ۸۵ درصد نمایندگان جدید سابقه‌ای در نمایندگی مجلس شورای اسلامی ندارند.

به گزارش شمال نیوز، انتخابات مجلس یازدهم با فراز و فرود‌های مختلفی همراه بود که حضور ۸۵ درصدی منتخبان جدید «بی‌سابقه» در مازندران یکی از شاخص‌های آن است.

 

غیر از حضور علی کریمی‌فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس هشتم و کمال علی‌پور نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس نهم، سایر منتخبان جدید سابقه‌ای به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ندارند و البته غیر از مستقل بودن یکی دو منتخب از ۱۲ کرسی نمایندگی مجلس در مازندران، غالب منتخبان جدید مردم مازندران را اصولگرایان تشکیل ‌می‌دهند.

 

بررسی فواید یا آسیب‌های نمایندگان «بی‌سابقه» مازندران برای مجلس یازدهم نیز می‌تواند دارای جنبه‌های ملی، استانی و شهرستانی باشد.

 

«بی‌سابقه بودن» می‌تواند به معنای ضعف نباشد بلکه نگاه از زاویه جدید به استفاده بهینه از مجلس را هم می‌تواند تداعی کند تا با استفاده از فرصت‌های جدید به کشور، استان و شهرستان خدمت کنند و آسیب «بی‌سابقه بودن» هم بیانگر نا‌آشنایی با ضوابط، مسیر‌ها و کانال‌های دسترسی هدفمند‌تر به اهداف و صرف فرصت بیشتر برای آشنایی با فضای جدید است.

 

اصولگرا‌ بودن قریب به اتفاق نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی که بیانگر ضعف طیف اصلاح‌طلب و تدبیر و امید برای دست‌یابی به اهداف اعلام‌شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و نیز وجود مجلسی زیر سقف مطالبات مردمی است، نمی‌تواند به خودی خود بیانگر موفقیت برای اهداف باشد و البته وجود اکثریت اصولگرا در مجلس یازدهم هم فرصتی برای اقتدار بیشتر مجلس نسبت به گذشته است ولی وجود دولت غیر‌هم‌سو تا سال ۱۴۰۰ موانعی را در سطح ملی و استانی ایجاد می‌کند که البته راهکار آن هم عقلانیت مدیران اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی است که مردم را محور سخنان و رفتار‌های خود قرار دهند و از سیاست‌زدگی دوری کنند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.369 seconds.