.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عقب ماندگی مازندران در توسعه سرانه فضای سبز
مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران با اشاره به سرانه پایین فضای سبز در استان گفت: در توسعه سرانه فضای سبز از استان های دیگر عقب هستیم.

به گزارش شمال نیوز، احمد توکلی شامگاه شنبه در شنبه در جلسه تخصصی طرح میراث ماندگار با اشاره به اینکه در آستانه ماه‌های پایانی سال اجرای طرح میراث ماندگار و طرح مازندران پاک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است افزود: هیچ دلیل یا عذری برای انجام نشدن این طرح‌های مهم وجود ندارد و همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در اجرای این امر جدیت لازم را خرج دهند.

وی تصریح کرد: سرانه فضای سبز در مازندران علی رغم آب و هوای مناسب بسیار پایین است،، به طوری که نسبت به کشورها و حتی استان‌های دیگر دچار عقب ماندگی هستیم و با توجه حضور گردشگران فراوان زیبنده استانی همچون مازندران نیست که حتی نتوانستیم از فضای سبز موجود در استان مواظبت کنیم.

وی گفت: گونه‌های بومی طبیعت و زیستگاه‌های موجود در سطوح مختلف شهرهای استان را باید زنده کرده و از داشته‌های خودمان به درستی حفاظت کنیم، همچنین تغییر کاربری باغات و فضای سبز در شهر اقدامی نامناسب است زیرا ویلاسازی و ساخت وسازهای غیرقانونی راه پیشرفت و توسعه استان نیست.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران اظهار کرد: وظیفه مندی دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر عملکرد این دستگاه‌ها مورد تاکید استانداری است وبا توجه به شرایط اقلیمی این سال‌ها و گرم شدن زمین، نهال کاری می‌بایست در ایام طلایی دی ماه صورت گیرد تا شاهد رویش درختان در اواخر اسفند ماه باشیم.

وی با عنوان اینکه تمام تلاش‌های ما باید برای آبادانی شهرها و روستاها و رفاه مردم باشد به طوری که کاشته شدن درخت‌ها در پیاده روها، بلوارها و پارک‌ها، بدون مشارکت مردم فایده ندارد و مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد، افزود: از تجربیات لازم در حوزه درخت کاری و افزایش سرانه فضای سبز در نوارهای ساحلی باید استفاده کرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.354 seconds.