.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازهم سخنان خاص از اسفندیار رحیم مشایی

به گزارش خبرنگار پارسینه، اسفندیار رحیم مشایی، روز گذشته رئیس دفتر رئیس جمهور در کنفرانس انجمن سالیانه دانشگاههای باز که به میزبانی دانشگاه پیام نور و در سالن همایش های صداوسیما برگزار شده بود، مجددا سخنانی خاص به زبان آورد که متن کامل ان را از نظر می گذرانید:

اسفندیار رحیم مشائی در کنفرانس انجمن سالیانه دانشگاههای باز که به میزبانی دانشگاه پیام نور و در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شده بود گفت : همه ملت ها دارای شخصیت های بلند قامت و رعنا قامتی هستند که در درزنای تاریخ پیدا هستند .

وی ادامه داد : ایران همواره دارای شخصیت های است که در طول تاریخ پیدا بوده و این نشان می دهد که اینان دارای قامتی بلند هستند .

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به خدمات بوعلی گفت : بوعلی سینا قد بلندی داشته است و هر چه از آن فاصله می گیریم بیشتر دیده می شود و این نشان می دهد که او قد بلندی دارد که در طول تاریخ همواره دیده می شود .

مشائی افزود : اگر خوب و نقادانه به این مسئله بیندیشیم مسئله این است که انسان های دوران بوعلی چندان قد بلند نبوده اند چرا که اگر بلند قامت بودند قد بوعلی پشت آنها دیده نمی شد و دیده شدن بوعلی سینا در اعماق تاریخ معنایش این است که آنچه پس از بوعلی برای انسانهای همعصر بوعلی اتفاق افتاده است همان حقیقت بوده است و اینکه فرصت ها برای نسل ها و شکوفایی بروز استعداد ها فراهم نبوده است چنانچه یک حادثه می توانست چراغ پر فروغ بوعلی را در کودکی یا نوجوانی خاموش کند .

مشاور ارشد رئیس جمهور انسان را عنصر برتر آفرینش دانست و ادامه داد : فقط برداشت اسلام از انسان بلند نیست بلکه برداشت های آسیایی نیز ازانسان بلند است . مشایی تاکید کرد : اگر این نگاه را داشته باشیم که قد انسان تا خدا کشیده می شود بنابراین باید عمیق تر به تاریخ نقد وارد کنیم و انگشت اتهام را به تاریخ نشانه ببریم . وی با انتقاد از کسانی که تاریخ را آنگونه که هست پذیرفته اند گفت : هر کسی تاریخ را آنگونه که هست پذیرفته است نسبت به خدا توهم دارد .


به گزارش پارسینه، رئیس دفتر احمدی نژاد با اشاره به فقر در دنیا خاطرنشان کرد : هر گاه انسان در فقر مطلق باشد هیچ امکانی برای تعالی ندارد . وی افزود : زندگی انبیاء را نگاه کنید سرنوشت اینها چه بوده است ؟ ومی گویند این عوض بشود و برای فرصت های طولانی برای مدیریت جامعه و ایجاد ظرفیت ها تبدیل شود .

مشائی تاکید کرد که سخنم مربوط به گذشته نیست بلکه برای آینده است و ادامه داد : اتفاقی جدید در دنیا در حال وقوع است و شرایط کاملا تازه و جدید است .

رئیس دفتر رئیس جمهور معتقد است که این شرایط کاملا ناشناخته است و گفت : جهانتا امروز مدیریت نشده است . ظاهرا راننده است اما مسیر معین نیست . مبدا مشخص نیست . مقصد هم مشخص نیست و وقتی مسیر اینگونه هست چه کسی می تواند مسیر تحولات فزاینده را که در سراشیبی تندی هم قرار گرفته است و سرعت تحولات هم به دلیل شتاب فزاینده اش بیش از گذشته است را مدیریت کند ؟

مشایی افزود : خیلی ها می گویند که از مدرنیزم عبور کرده ایم اما من عرض می کنم که در جنبه مدیریت عمومی جهانی اصلا ایتطور نیست بلکه یک نگاه بسیار بسیار سنتی همچنان دارد با استفاده از ابزارهای مدرن مدیریت می کند و اینها نه تنها پست مدرن را نهمیده اند بلکه اصلا نمی خواهد بفهمد .
وی ادامه داد : اینها اصرار دارند درجا بزنند یا برگردند و این یعنی ارتجاع و منطق مدیریت مدعی امروز یک نگاه جزم ،منجمد ،دگم وتاریخی است که اصرار بر سنت های قبلی دارد .

رئیس دفتر رئیس جمهور معتقد است که مدیریت مسلط بر جهان اصرار دارد به روش های سنتی قدیمی اما با ابزارهای مدرن به مدیریت بپردازد که نتیجه آن بحران است .

مشایی با اشاره به بحران اقتصادی در دنیا افزود : بحران اقتصادی دنیا بر خلاف نامش اصلا ریشه در اقتصاد ندارد چرا که یک تحلیل روشن از اینکه چگونه اتفاق افتاده وجود ندارد .

وی تاکید کرد : معتقدم کارشناسان اقتصادی دنیا صداقت حل بحران اقتصادی را ندارند چرا که ریشه اصلی آن اقتصادی نیست .

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت : ریشه اصلی این بحران منطق سلطه قدیمی است که از دیرباز وجود دارد و الان آن منطق قدیمی می خواهد مبنای امروز باشد ولی جهان به دلیل توسعه فن آوری و ارتباطات به طور ذاتی می خواهد فهم جهانی را مشخص نماید .

مشایی با انتقاد شدید از عدم پذیرش تحولات جهانی تاکید کرد : خطاب به علمای حوزه و دانشمندان دانشگاهها می گویم عجیب است که پذیرش تحولات آزادانه جهانی وجود ندارد و این در حالی است که جهان بدون توجه به نگرش های مختلف در حال پوست اندازی است دور از دسترس اندیشمندان و این نزدیک شدن بدن فهم از یکدیگر سبب تزاحم یکدیگر می شوند .

مشایی خطاب به سران دانشگاههای باز آسیایی حاضر در این کنفرانس گفت : ماموریت های مشترکی را برای تعریف فردا و مدیریت های متناسب که خلاء آن بسیار بسیار احساس می شود را انجام بدهید .

مشایی با اشاره به سخنرانی اش در یکی از دانشگاههای آمریکا افزود : در آنجا گفتم چرا خدا محور وحدت انسانها نیست . و الان نیز تاکید می کنم که خدا محور وحدت انسانها نیست و حتی امروز هم بشر به وحدت نرسیده است چرا که اگر به وحدت رسیده بود این همه خونریزی و جنگها صورت نمی گرفت .

وی ادامه داد : اگر کاوش های باستان شناسی نشان می دهد که انسان به خدا اعتماد داشته است اما چرا خدا محور وحدت نشده است و من می گویم مشکل این است که به تعداد انسانها خدا هست و چون خدا فارغ از آنکه هست اما خدای هر انسانی با توجه به شناخته آن فرد از خدا با خدای فرد دیگری متفاوت است و ملت ها در طول تاریخ همواره یک خدا را نپرستیده اند چون انسانهای خدای متفاوت دارند .

مشایی از دانشگاههای باز آسیایی خواست تا حوزه های مشترکی برای اندیشه و عرضه کردن برای آینده ای نو به منظور طی طریق انسانها تعریف کنند .

گفتنی است از مشایی به عنوان یکی از نامزدهای اصلی طیف موسوم به " جریان احمدی نژاد" برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری نام برده می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.494 seconds.